Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

matage

Medlem
Antar att detta bör klassas som en Deal.
Hide i London kör just nu fasta påslag på sina viner om 10GBP jmf med butikspriserna på Hedonism Wines.
Kan vara skoj för de som råkar vara i London :)

D09BE1E3-DB5B-499D-AD10-A2EE45A9DEBA.jpeg
 

Skrutt

Medlem
Tja, det är i och för sig första gångerna jag sett Tignanello kosta 4-siffrigt antal kronor. Men jag kollar väl inte på ”rätt” ställen.
 

matage

Medlem
Skulle nog hävda att det är svårt att hitta under 4-siffrigt på restaurang.
https://starwinelist.com/sv/sok?s=Tignanello
Ja - och kanske särskilt på en stjärnkrog i London ;)

En kul grej med Hide är ju att deras vinlista innefattar hela Hedonsim Wines lager också. Tror Hide angav 20-25 min väntetid på att få valfri flaska levererad och serverad från Hedonism sist jag var där.
 
Last edited:

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Kanske menlöst med tanke på att det verkar bli svårt att resa men har du vägarna förbi Genèves flygplats så...
50%!!! Iofs på ett väl dyrt ordinarie pris. Är det en föraning om kommande coronarabatter, måntro?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
50%!!! Iofs på ett väl dyrt ordinarie pris. Är det en föraning om kommande coronarabatter, måntro?
Så länge reapriset är billigt så spelar ju ordinarie ingen roll. Nu köpte jag bara Deutz men även 740 spänn för Comtes är svårt att hitta...
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Det är väl självklart att viner på flygplatser inte säljer så bra, ingen flyger längre i stort sett... sedan kan man bara gissa/förutse vad det gör för vininköpen på kortare sikt. De som köper viner bland de 1% dyraste kan nog få fler viner som de tycker är prisvärda.. börsen har ju inte gått så bra och efterfrågan kan gå ner ytterligare... tror det får stor påverkan innan sommaren på lite dyrare viner... kanske släpper de som kan vinerna lite senare vilket gör att vi får lite mognare viner att köpa på sikt istället...
 

Jerry

Medlem
En halvpall kör bra på deal på en del av sina viner nu via privatimport, mailar man dem på info@enhalvpall.se och frågar så får man en prislista.

Gäller bara vid beställning av hela kollin (6 flaskor), men priserna på vissa viner som jag kollade är 30% under tidigare priser.

Kolla deras Instagram för mer info!
 
Toppen