Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Alex5

Medlem
Nja, missade man Protos 27 i förra släppet finns den ju där till typ samma pris, Rioja Alta Gran Reserva 2010 är givetvis inte med i tillbudet och 45 euro är en slant men kommer säkert att vara dyrare om/när den kommer till bolaget gissar jag.
Jag missade bosconia för ett tag sedan och den finns till bra pris också. Rioja alta 904 2010 är med i magnum tror jag!
 

LarsW

Medlem
Även om det kanske inte är en "deal" som sådan så tycker jag den platsar här...
Från tillfälligt sortiment 13 mars
92987 Gosset Grand Millesime Brut 2012 699 kr
N: Äppelcider, vanilj, jasmin och ingefära.
M: Röda äpplen, vanilj, grädde och kryddpeppar. Fet och yppig. Bra frukt och bra balans. Mycket tillgänglig. 91-93p
Finns på Plus de Bulles för motsvarande ~530kr inklussive frakt.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Britt Karlssons två böcker om Bourgogne och Piemonte är med på bokrean. Har boken om Frankrike och den imponerade på mig.

https://www.adlibris.com/se/sok?q=britt+karlsson

La själv en beställning då det är två områden som jag oftast undviker. 45 kr är billigare än en flaska så värt att testa!
Någon (@Johan Blom, @LarsW) som beställt Piemonte, Bourgogne och Kung Lear från Adlibris och saknar sitt paket?

Jag fick nämligen två paket så nu har jag två av varje plus Kung Lear som redan står i hyllan.o_O
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
God morgon finewines!
Här kommer dagens uppdatering på prisförändringarna hos systembolaget, jämförelse mellan 2020-02-28 till 2020-03-01.
Blad ett är sorterat på prisavslag i kronor, fallande ordning. Blad två är sorterat på prisavslag i procent, fallande ordning.
Prisförändringar som är mindre än 5kr är inte ifyllda i filtret (men finns i listan för den som vill se).

Hittar ni några fynd?
 

Attachments

  • 2020-02-28 till 2020-03-01.xlsx
    {memory} MB · Visningar: 679
Vet inte hur det är med fynd men blev några flaskor för att testa av lite producenter.
Tror att ungersk furmint för 99 istället för 179 kan bli ett fynd
 

FredrikC

Medlem
God morgon finewines!
Här kommer dagens uppdatering på prisförändringarna hos systembolaget, jämförelse mellan 2020-02-28 till 2020-03-01.
Blad ett är sorterat på prisavslag i kronor, fallande ordning. Blad två är sorterat på prisavslag i procent, fallande ordning.
Prisförändringar som är mindre än 5kr är inte ifyllda i filtret (men finns i listan för den som vill se).

Hittar ni några fynd?
När ska de sluta höja prestigechampagnerna... De har ju höjts varje gång nu.
Winston 60:-, krug GC 100:-, Dompa 100:- osv.. Inga fynd här inte.
 

Daniel A

Administratör
God morgon finewines!
Här kommer dagens uppdatering på prisförändringarna hos systembolaget, jämförelse mellan 2020-02-28 till 2020-03-01.
Blad ett är sorterat på prisavslag i kronor, fallande ordning. Blad två är sorterat på prisavslag i procent, fallande ordning.
Prisförändringar som är mindre än 5kr är inte ifyllda i filtret (men finns i listan för den som vill se).

Hittar ni några fynd?

Skönt att de sänkt Port Ellen med så mycket som 205 kr. Det är säkert många som låg sömnlösa om nätterna för att den var lite lite för dyr. Men nu! Från 48 921 till 48 716. Bara att köpa!
 

Fredrik L

Medlem
God morgon finewines!
Här kommer dagens uppdatering på prisförändringarna hos systembolaget, jämförelse mellan 2020-02-28 till 2020-03-01.
Blad ett är sorterat på prisavslag i kronor, fallande ordning. Blad två är sorterat på prisavslag i procent, fallande ordning.
Prisförändringar som är mindre än 5kr är inte ifyllda i filtret (men finns i listan för den som vill se).

Hittar ni några fynd?
Blev några billiga flaskor att ha som matlagningsvin, samt furminten att i varje fall testa att dricka.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
När ska de sluta höja prestigechampagnerna... De har ju höjts varje gång nu.
Winston 60:-, krug GC 100:-, Dompa 100:- osv..
När den globala försäljningen av dem börjar svikta (så prissättningen i EUR stannar upp) alternativt när kronkursen går upp mot EUR? Så ditt bästa hopp är kanske en global lågkonjunktur i kombination med högkonjunktur i kombination med annan räntepolitik i Sverige...
 
Last edited:
Toppen