Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

rs14

Medlem
Vet inte om det är någon som har närstående planer på att åka båt till Gotland. Viking Line har 30% på en del viner till redan bra priser. Fick sms av en vän som frågade om han skulle köpa något så det blev Laroche Chablis GC Bougerots 2016 för 300 kr (659 på SB vid lansering 2018) och DP 2008 för 1099 kr. Finns säkert fler fynd än dessa.
 

Bastardo

Medlem
DSC-0033.jpg
AwN1WWW
Vi fick våra viner i dag. Hade väntat med att de skulle ringa före själva leveransen, men det ringde på dörren strax efter kl. 11 och där var den, leveransen. Och jag kände även killen som kom med paketet! Såg inte bilen, men jag tror att det var DHL, för han kör normalt för de.
Allting har gått hur smidigt som helst. Nu väntar bara att värdera om gubben hade hittat rätt bland alla val som finns. ;)
Det mesta är ordinarie viner, inget speciellt att lagra etc. Jag valde medvetet lite billigare viner, bara för att se hur det hela funkar.
Jag är jättenöjd och kan verkligen rekommendera superiore.de/en/wine/
Totalpriset för 12 flaskor var cirka 1708 sekiner inklusive allt. Firman ombesörjer även vinskatten.
Falesco Vitiano Rosso Umbria IGP 2017, 8,35 €
Librandi Cirò Rosso Classico DOC 2018, 6,25 €
Feudi di San Gregorio Rubrato Aglianico Campania IGT 2017, 9,16 €
Alois Lageder Römigberg Vernatsch Rosso Vigneti delle Dolomiti IGT 2017 11,60 €
Caparzo Rosso di Montalcino DOC 2018, 11,45 €
Planeta Allemanda Moscato Sicilia Noto DOC 2019 secco, 9,70 €
Priset är före ändring till svensk moms, som är alltså nio procent högre. Två flaskor av varje.
 
Last edited:

Bastardo

Medlem
DSC-0033.jpg
AwN1WWW
Vi fick våra viner i dag. Hade väntat med att de skulle ringa före själva leveransen, men det ringde på dörren strax efter kl. 11 och där var den, leveransen. Och jag kände även killen som kom med paketet! Såg inte bilen, men jag tror att det var DHL, för han kör normalt för de.
Allting har gått hur smidigt som helst. Nu väntar bara att värdera om gubben hade hittat rätt bland alla val som finns. ;)
Det mesta är ordinarie viner, inget speciellt att lagra etc. Jag valde medvetet lite billigare viner, bara för att se hur det hela funkar.
Jag är jättenöjd och kan verkligen rekommendera superiore.de/en/wine/
Totalpriset för 12 flaskor var cirka 1708 sekiner inklusive allt. Firman ombesörjer även vinskatten.
Falesco Vitiano Rosso Umbria IGP 2017, 8,35 €
Librandi Cirò Rosso Classico DOC 2018, 6,25 €
Feudi di San Gregorio Rubrato Aglianico Campania IGT 2017, 9,16 €
Alois Lageder Römigberg Vernatsch Rosso Vigneti delle Dolomiti IGT 2017 11,60 €
Caparzo Rosso di Montalcino DOC 2018, 11,45 €
Planeta Allemanda Moscato Sicilia Noto DOC 2019 secco, 9,70 €
Priset är före ändring till svensk moms, som är alltså nio procent högre. Två flaskor av varje.
Ett förtydligande, sorry! Den sista meningen stämmer nog inte. I de priserna borde ingå även svensk moms, men jag är inte helt säker. Det verkar lite komplicerad för mig. :)
Men hur som helst står jag fortfarande bakom tanken, att man ska inte beställa vin bara därför att det kan vara en aning billigare, utan av helt andra anledningar. :) I vår beställning finns inte ens de flesta vinerna hos bolis. De är ganska enkla viner, men än så länge har jag varit fullt nöjd.
 

Daniel A

Administratör
Självklart!
Hittar ni några fynd?
Brukar aldrig orka/hinna kolla på dessa listor, men nu när jobbets nät ligger nere...!

För den som vill ha cognac så är både A.E. Dor och Jean Fillioux bra grejer. Börjar ju faktiskt närma sig en vettig prisnivå!

Slog till på två flaskor 2015 Tablas Creek Vineyard, Cotes de Tablas. Av CT-noter att döma verkar det vara ett bra vin. Får se om de dyker upp, och får se om det är rätt årgång...
 
Får se om det är fynd men när flaskor är nedsänkta med mer än 50 % är det alltid intressant.
Aldrig testat något av tablas men verkar stabil som producent enligt omdömen jag läst
 

rs14

Medlem
Du menar förutom Red by Parnevik nu för 59 kr? :D

Savage Follow the Line prissänkt från 279 kr till 199 kr. Inte alls samma mäktiga pjäs som Savage Red, lätt i stilen men elegant och fin, även för 279 kr, ännu mer så nu.

Beställde ett par flaskor. Köpte 2018 tidigare i somras så de kan ju vara kul att testa mot varandra. Gillar det jag druckit av Duncans viner! Red och White släpptes väl fö idag?

Hajade till när jag såg att champagnen Valentine Leflaive var sänkt till 499 men den är redan slut. Lite synd, hade den på inköpslistan när den lanserades för något år sedan men det blev aldrig av att jag köpte den då.
 
Toppen