Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

zippan

Medlem
Order makulerad....
Samma här, order markulerad på Espirt röd, dock finns 2st Cote Tablas och 2 Esprit vit att hämta ut sedan tidigare beställning
Samma här. Är något för bra för att vara sant så är det väl oftast det
Gick alla steg förutom sista. Så den gick bet för mig också.
upload_2020-9-8_20-14-46.png
 

v_skogh

Medlem
Ska bli intressant och se om jag får mina tre flaskor Esprit. Beställda
2020-09-07 10:39:27
:rolleyes:
Kanske svårt att skicka hela vägen till Borås.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
sjukt. Alltså om man klickar hem en av dem - klickar man hem den till lokala bolaget och smiter ner en snabbis på lunchen och betalar med kort i vanlig ordning liksom?
Vanlig ordning? Är det bara jag som inte har något kort i plånboken med >300 k i kreditgräns? :oops:
Många försäljningsställen, t.ex. bilhandlare, tar väl inte ens kreditkort för affärer i den storleksordningen? Jag har för mig att jag läst om folk som är sura för att de oftast inte kan få gigantiska mängder bonuspoäng med Amex när de köper ny bil (och de inte behöver lånefinansiera köpet), p.g.a. att handlarna kräver banköverföring istället. Förr var det väl vanligt att använda postväxlar för riktigt stora köp, men de går väl knappt att få tag på numera?
 

Thirsty

Smygnykterist
Vanlig ordning? Är det bara jag som inte har något kort i plånboken med >300 k i kreditgräns? :oops:
Många försäljningsställen, t.ex. bilhandlare, tar väl inte ens kreditkort för affärer i den storleksordningen? Jag har för mig att jag läst om folk som är sura för att de oftast inte kan få gigantiska mängder bonuspoäng med Amex när de köper ny bil (och de inte behöver lånefinansiera köpet), p.g.a. att handlarna kräver banköverföring istället. Förr var det väl vanligt att använda postväxlar för riktigt stora köp, men de går väl knappt att få tag på numera?
Postväxel? :confused:
FC13D312-8221-4986-8441-FF5228E2C54F.jpeg
 
Vanlig ordning? Är det bara jag som inte har något kort i plånboken med >300 k i kreditgräns? :oops:
Många försäljningsställen, t.ex. bilhandlare, tar väl inte ens kreditkort för affärer i den storleksordningen? Jag har för mig att jag läst om folk som är sura för att de oftast inte kan få gigantiska mängder bonuspoäng med Amex när de köper ny bil (och de inte behöver lånefinansiera köpet), p.g.a. att handlarna kräver banköverföring istället. Förr var det väl vanligt att använda postväxlar för riktigt stora köp, men de går väl knappt att få tag på numera?

Så är det. Köpte en bil för 200k i somras, och det var oväntat krångligt att lösa betalningen. Kunde inte göra så stora direktöverföringar via bankappen, varken med bankid eller dosa. Fick till slut dela upp köpet på 2x100k och ta det på kortet. Kändes halvsvettigt.
 

sunqan

Vinös
Så är det. Köpte en bil för 200k i somras, och det var oväntat krångligt att lösa betalningen. Kunde inte göra så stora direktöverföringar via bankappen, varken med bankid eller dosa. Fick till slut dela upp köpet på 2x100k och ta det på kortet. Kändes halvsvettigt.
De senaste två gångerna jag köpt bil har jag betalat med mitt "vanliga", direktkopplade bankkort (det som kallas debit idag). 2012 tror jag de tog hela beloppet i ett svep, 2017 delade de upp det i flera 100k- delar. Inget konstigt för dem, men de sa att de var tvungna göra så pga bankens regler.

Hur sen detaljistmonopolet för alkoholförsäljning till privatpersoner väljer stt hantera en betalning på över 100k är ju en annan sak, men det borde inte vara nåt stort problem så länge det finns nån på plats som vet hur de ska göra.
 
Toppen