Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

IsKr

Medlem
Någon som har beställt från alfavin.de någon gång? Ser ut att ha bra priser på en del champagne och låga fraktkostnader av vad jag kan läsa mig till.
 

Jesper L

Medlem
109kr är ett riktigt kap!

upload_2020-9-21_19-15-26.jpeg
 

Stefan B

Medlem
Jag la en beställning ifrån www.alfavin.de i måndags kväll och kunde hämta ut paketet igår, snabb respons och endast 9€ i frakt,så det fungerade väldigt bra.
Tack för tipset.
Vilket företag använder de i Sverige för transport? Gick det välja hemleverans eller var det uthämtning på utlämningsställe som var standard?

Edit: Såg nu att det stod UPS ovan.
 
Last edited:

Emvima

Medlem
Vilket företag använder de i Sverige för transport? Gick det välja hemleverans eller var det uthämtning på utlämningsställe som var standard?

Edit: Såg nu att det stod UPS ovan.
Det var ups. Kom ett sms dagen innan där man fick möjlighet att välja om man ville hämta ut själv eller få det hem. Jag valde att hämta ut.
 

Stefan B

Medlem
Någon som har beställt från alfavin.de någon gång? Ser ut att ha bra priser på en del champagne och låga fraktkostnader av vad jag kan läsa mig till.

Yes, har beställt därifrån ett par gånger och har fungerat utmärkt. Skickar med UPS

Det var ups. Kom ett sms dagen innan där man fick möjlighet att välja om man ville hämta ut själv eller få det hem. Jag valde att hämta ut.

Nu har jag varit i kontakt med Alfavin och kan säga att de har mycket bra support som svarar snabbt på frågor.
Jag hade byggt en varukorg som jag inte slutförde checkout och betalning på (något annat kom emellan) och efter en stund så mailade dem mig och frågade om jag behövde hjälp. De skrev även att de kunde erbjuda mig en rabattkod om jag handlade för över 500 eur och att om jag var osäker på att betala innan jag fått vinet så erbjöd dem sig att skicka det först!

Jag hade ändå tänkt lägga en beställning senare ikväll och betala med kort men slog till på detta direkt. Så nu är flaskorna på väg, med 20 eur rabatt, fraktfritt och jag ska få inspektera dem innan jag betalar. :) (Jag ska maila dem när jag fått paketet och sen skickar de en länk för kortbetalning)

Tack för tipset om sidan!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nu har jag varit i kontakt med Alfavin och kan säga att de har mycket bra support som svarar snabbt på frågor.
Jag hade byggt en varukorg som jag inte slutförde checkout och betalning på (något annat kom emellan) och efter en stund så mailade dem mig och frågade om jag behövde hjälp. De skrev även att de kunde erbjuda mig en rabattkod om jag handlade för över 500 eur och att om jag var osäker på att betala innan jag fått vinet så erbjöd dem sig att skicka det först!

Jag hade ändå tänkt lägga en beställning senare ikväll och betala med kort men slog till på detta direkt. Så nu är flaskorna på väg, med 20 eur rabatt, fraktfritt och jag ska få inspektera dem innan jag betalar. :) (Jag ska maila dem när jag fått paketet och sen skickar de en länk för kortbetalning)

Tack för tipset om sidan!
Jag la precis en order via Alfavin.
Får se hur snabbt det kommer. Men totalen landade på €329 så fri frakt blev det.
Kunde inte låta bli när de hade CH NV bas 12 och Pol Roger 12 för ett ypperligt pris!
Slank med en Vilmart Cie Grand Celler 14 som verkar vara ett av @Elvis favorithus.
Även Vouette Fidele -16 som var nedsatt :)
 

Kevinator

Medlem
Jag la precis en order via Alfavin.
Får se hur snabbt det kommer. Men totalen landade på €329 så fri frakt blev det.
Kunde inte låta bli när de hade CH NV bas 12 och Pol Roger 12 för ett ypperligt pris!
Slank med en Vilmart Cie Grand Celler 14 som verkar vara ett av @Elvis favorithus.
Även Vouette Fidele -16 som var nedsatt :)
Tack för tipset! Beställde några Pol Roger 12 jag med.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tack för tipset! Beställde några Pol Roger 12 jag med.
Fick min leverans idag. Tyvärr hade han strulat till det med Charles Heidsieck NV M.E.C 2013. Fick 2016.. MEN fick precis svar från honom as we speak. Han skickar 1 flaska 2013 och jag får behålla de 2016. Kanske inte den bästa dealen då de tog €54.90 för 12-bas och €41 för 15-bas... Men låt gå för denna gång! :D

Update: Han packade och skickade den för 1 minut sen.

Update igen: Fick 2 st!! :D
 
Last edited:
Toppen