Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Mexikanaren

Medlem
Tack för tipset om glasserien, köpte ännu billigare från spiegelaus egen hemsida. Fick till och med putsdukar med.
Verkar som de mer eller mindre är identiska med Zalto, bara lite tyngre. T.ex har Zalto Universal måtten 235mm x 91mm och väger cirka 108g. Detta att jämföra med Spiegelau Definition Universal som har exakt samma mått (inklusive volym i kupan) men väger 125g.
 

jrick

Medlem
Verkar som de mer eller mindre är identiska med Zalto, bara lite tyngre. T.ex har Zalto Universal måtten 235mm x 91mm och väger cirka 108g. Detta att jämföra med Spiegelau Definition Universal som har exakt samma mått (inklusive volym i kupan) men väger 125g.
Ja lite tjockare då, men kostar mindre än hälften av Zalto så duger som bjudglas.
 

Freakalis

Medlem
Någon som har nya koder till plusdebulles?
Lite lat men bifogar bild på rabattkoder jag fick med vid senaste beställning. Giltiga året ut enligt broschyren
 

Attachments

  • 7EB695CE-EF11-4048-8ED2-14A3F1D8D570.jpeg
    7EB695CE-EF11-4048-8ED2-14A3F1D8D570.jpeg
    37,2 KB · Visningar: 192

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Hur ser utsikterna ut för att få fram en sån där lista med prisförändringar på Systemet? Några förändringar på den fronten?

Det är tyvärr betydligt klurigare nuförtiden än vad det var tidigare.

Systembolagets nya policy om API'er sedan 2020:
From November 1st, Systembolaget will change how we share our information via APIs.

The change means that we will stop sharing information about our products and only make store information available via our open APIs. The reason for this is that we see that the product-related information is currently used in a way that is not allowed according to our terms of use for APIs. Commercial players are using Systembolaget's information to drive sales of alcoholic beverages, which goes against the purpose of Swedish alcohol policy and Systembolaget's mission.

Det innebär i princip att man inte kan få ut all produktdata i ett, för att sedan jämföra mot en tidigare snapshot. Nu skulle man behöva skrapa deras webbplats på information om pris, vilket är betydligt mer omständigt.
 
Det är tyvärr betydligt klurigare nuförtiden än vad det var tidigare.

Systembolagets nya policy om API'er sedan 2020:


Det innebär i princip att man inte kan få ut all produktdata i ett, för att sedan jämföra mot en tidigare snapshot. Nu skulle man behöva skrapa deras webbplats på information om pris, vilket är betydligt mer omständigt.
Usch va tråkigt.....blir ju onekligen rätt svårt att hitta de där fynden då.
 

jrick

Medlem
Verkar som de mer eller mindre är identiska med Zalto, bara lite tyngre. T.ex har Zalto Universal måtten 235mm x 91mm och väger cirka 108g. Detta att jämföra med Spiegelau Definition Universal som har exakt samma mått (inklusive volym i kupan) men väger 125g.
Jag köpte på mig Universal och Bordeaux och eftersom jag hade Zalto Universal kan jag jämföra. De är väldigt snarlika i känsla men Zalto har en smalare öppning och en mer rak sida, man kan känna att Spiegelau buktar in lite när man drar med fingret.

Ett glas var föremål för dålig kvalitetskontroll då kanten blivit lite raspig vid vad jag antar är tillskärning med laser. Då kontaktade jag Spiegelau och fick genast nytt glas hemskickat, ja till och med två glas av ngn anledning.

Måste säga att även om Zalto är snäppet vassare så är det så lite skillnad så det är något av en no-brainer att köpa Spiegelau Definition istället, eftersom de är så otroligt mycket billigare. Men om bara det bästa är gott nog så är det Zalto.
 

Per Stade

Lege artis
Det är tyvärr betydligt klurigare nuförtiden än vad det var tidigare.

Systembolagets nya policy om API'er sedan 2020:


Det innebär i princip att man inte kan få ut all produktdata i ett, för att sedan jämföra mot en tidigare snapshot. Nu skulle man behöva skrapa deras webbplats på information om pris, vilket är betydligt mer omständigt.

Vinmonopolet är tydligen mer tjänstvilliga och släpper prisförändringarna i förtid.
Här är priser på det, som blir dyrare och det, som blir billigare imorgon i Norge.
 
Toppen