Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Elvis

Medlem
Härligt att kolla så det är rätt vin innan man ska rätta till någon :rolleyes:

Vivino skriver faktiskt att de säljer Delamotte 2008 för 485 kr - det är bara det att det ändras till NV om man försöker lägga en beställning. Att tipsa om ett ännu bättre erbjudande är väl vad den här tråden är till för - det skulle inte jag kalla för att ”rätta till någon”. Att Vivino kör med falsk marknadsföring är däremot riktigt dåligt:

Screenshot 2021-10-15 at 23.12.01.png
 

FredrikC

Medlem
Vivino skriver faktiskt att de säljer Delamotte 2008 för 485 kr - det är bara det att det ändras till NV om man försöker lägga en beställning. Att tipsa om ett ännu bättre erbjudande är väl vad den här tråden är till för - det skulle inte jag kalla för att ”rätta till någon”. Att Vivino kör med falsk marknadsföring är däremot riktigt dåligt:

Visa bifogad bild 24441
De står också på vivono att krug 2008 finns för under 2500kr på hemsidor. Ska jag tipsa er alla om det utan att kolla? Det är nämligen 2006an.
 

BallyJ

Medlem
De står också på vivono att krug 2008 finns för under 2500kr på hemsidor. Ska jag tipsa er alla om det utan att kolla? Det är nämligen 2006an.
Sluta sura och gå vidare, att gå till kassan på varje hemsida för att verifiera att ett pris/en produkt stämmer ska inte behövas. I min värld är det endast Vivino som har felat. Ditt tips var för övrigt toppen och FW(du) bidrog till att vinet sålde slut snabbt.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Last edited:

MarkusJ

Medlem
Såg att tryffelsvinet släpper Vougerais 1er monopole i morgon med hemligt artikelnummer för 1200. Tror det var 2012. Gillar man så har Philipssonett helt gäng årgångar, ex 2010 och högt ratade 2013 under tusenlappen.
https://philipsonwine.com/produkter/2013-vougeot-1-cru-le-clos-blanc-de-vougeot-oeko-la-vougeraie

visserligen 6 pack på de flesta men 2019 går att köpa löst
Ah såg också detta imorse, och stämmer att det var 2012 från Tryffelsvinet. Men 2013 från Philipson låter ju mycket mer intressant, bra info!

Är lite intresserad av dela ett 6-pack ifall någon mer är sugen (Stockholm)?
 
  • Like
Reactions: Jos

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Ah såg också detta imorse, och stämmer att det var 2012 från Tryffelsvinet. Men 2013 från Philipson låter ju mycket mer intressant, bra info!

Är lite intresserad av dela ett 6-pack ifall någon mer är sugen (Stockholm)?
Visst, jag tar gärna ett halvt paket
 
  • Like
Reactions: Jos
Toppen