Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Vad tror ni om denna?
Khool, smidig. Funkar säkert lika bra som att linda in i handdukar och kläder, fast smidigare.
 

Sarco

Medlem
Winefinder har ett erbjudande på Crystallum Peter Max Pinot Noir 2020. Inte så att det blir superbilligt, men något billigare än när den fanns på Systemet.....och framförallt vill jag minnas att det var rätt hård hype och åtgång på den när den fanns där.....

Tack för tips! Fick hem en låda idag och provar en flaska direkt. Jag är ingen PN-expert men det är ett trevligt vin! Får se hur det står sig mot maten och hur det artar sig efter lite tid i karaff.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Nyfikenheten är stor! Har du möjlighet att leverera en liten not? :)
Missade detta och skrev inte ner något men det är ett bra vin med kvalitet som jag skulle gissa blint är minst 4-500 spänn. Begynnande mognad och fint integrerade tanniner, ett stort vin :)
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Missade detta och skrev inte ner något men det är ett bra vin med kvalitet som jag skulle gissa blint är minst 4-500 spänn. Begynnande mognad och fint integrerade tanniner, ett stort vin :)
Såg nu att det har 93 Parker och skulle väl sätta typ samma, 92 kanske
 
2007 Le Mesnil Prestige Grand Cru Dosage Zero Blanc de Blanc för 360kr/flaska om man beställer 12 flaskor. Någon som har testat?
Jag skulle kunna tänka mig 6 flaskor ifall någon är intresserad av att dela.
Samma vin, samma årgång nu på Philipson igen. Pris 515:- vid köp av 6st. 145:- påslag per flaska för 2 års ytterligare lagring - är det en bra deal?

 

Bastardo

Medlem
Philipson har kampanj på Enemigo Chardonnay 2019.
Rasande mycket kvalitet för 160 riksdaler.

Kom ihåg att alla flaskor utöver de första 6 får man för samma pris. Så i det här fallet köper man 7 för att slippa frakten, då blir den 7:e flaskan nästan gratis (frakten kostar 149kr)... om man behöver en ursäkt att köpa mer vin alltså...:ängel:
Visst var det så att de betalar punktskatt till Sverige? Har för mig, att jag har läst om det någonstans. Då är det bara att beställa om det finns behov och budget för det. :p
 
Philipson har kampanj på Enemigo Chardonnay 2019.
Rasande mycket kvalitet för 160 riksdaler.

Kom ihåg att alla flaskor utöver de första 6 får man för samma pris. Så i det här fallet köper man 7 för att slippa frakten, då blir den 7:e flaskan nästan gratis (frakten kostar 149kr)... om man behöver en ursäkt att köpa mer vin alltså...:ängel:
Eller så lägger man till en sexa Enemigo Malbec .
 

m3lk3r

Medlem
Tack det blir ett 6-pack. Hur kan Terre del barolo från 2013 kosta så lite? Vet att det är ett kooperativ som kanske inte är känt för bra kvalitet men 140 kr..
 
Toppen