Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

mackan92

Medlem
1701941567567.png


Bra pris? både 08 LGA och RD hos Philipsons och deras "luckerbjudande" för 7 dec.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Henriques & Henriques Madeira Boal 15 Years Old har blivit lite billigare och det är ett bra pris, vad jag kan bedöma = 399 riksdaler för en hela.
Vinet har fått bra kritik på flera håll, men den är inte exakt lika sött som en högklassig Malvasia, Malvazia, Malmsey. Sockerhalten är 94,0 g/I, så det räcker nog för de allra flesta människor som gillar söt Madeira. Kan vara värd att tänka på inför stundande röda dagar … :D
Kommer nog passa mycket bra här hemma inför julen. En flaska beställd. Tack för tipset.
 
Last edited:

Martinski

Medlem
Med tanke på att RD’n kostar 3499kr på bolaget, så tycker jag inte att det är ett bra pris. Det skulle indikera ett pris på 2570kr för GA’n vilket jag personligen tycker är överpris.

Du kan nog garanterat trycka hem en LGA 08 för under 2000kr på Catawiki skulle jag säga, med lite flyt iaf.
 

DR Glas

Medlem

Elegant whole bunch Syrah, någon? Gjorde en sista minuten botanisering i BS och fick upp ögonen för denna, prissänkt 50% från 600 efter att ha legat två år i sortimentet (varningstecken eller fyndläge? tolkningsfråga)
Vinet fick 16,5 i BK-Wines decemberprovning och fem stjärnor=fynd.
 

Bastardo

Medlem
Vinet fick 16,5 i BK-Wines decemberprovning och fem stjärnor=fynd.
Lite mer beröm, fast den här artikeln är tre år gammal. Men Tillfälligt slut online, och kommer knappast tillbaka, för utdelningen är mycket begränsad.
 

Jonas Sand

Medlem
Jag köpte precis Altesino Brunello 2018 för 309 spänn flaskan på Philipssons. Jag gissar att det är ett okej pris om man gillar typen. 470 på systemet som något sorts referens.
 
Jag köpte precis Altesino Brunello 2018 för 309 spänn flaskan på Philipssons. Jag gissar att det är ett okej pris om man gillar typen. 470 på systemet som något sorts referens.
Bra val. Köpte själv ett sexpack därifrån till liknande pris förra året. Rätt tillgängligt för att vara ung brunello tycker jag, gott!
 

JDQ

Medlem
Tack för tips blev 4fl. Nog rätt bra pris, svårt att hitta en bra skumpa för 350kr/fl nuförtiden.
Var lite så jag kände också. Såg att producenten tog ca 500 kr med dagens euro kurs på sin egna hemsida så lär vara svår att hitta billigare i alla fall. Vanliga brut ligger på 499 hos bolaget och hos Duval är den ca 8 EUR billigare än Organic.
 
Toppen