Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

DRC från Vinunics guldklubb

Trådskapare
Oscarsvin

Oscarsvin

Medlem
Jag har fått varje år i ca 10 år, alltid två flaskor tror jag. Richebourg som sämst.
Gött! Då blir det nog ett medlemskap för mig med hädanefter. Skulle du kunna posta årets prislista om du har den tillgänglig?
 
Last edited:

HerrMelin

Medlem
Jag fick svar nyss från Vinunic, blev dessvärre ingen tilldelning för min del. Men hoppas på att några andra medlemmar här inne har mer flyt än mig.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Årets utskick gällande DRC skickades ut 11 mars, och sista svarsdag var 22 mars. De har utlovat svar med tilldelning per imorgon, 26 april. Bara så ni vet att det inte fungerar så att man signar upp och får DRC-flaskor dagen efter. Kan också vara bra att veta: den som får tilldelning och sedan säljer DRC på auktion kan nog räkna med att aldrig få någon tilldelning mer. (DRC-flaskorna är numrerade.)

En annan fördel med att vara Club Vinunic Gold-medlem är att kunna köpa från deras restaurangsortiment via privatimport, utan att behöva betala 250 kr extra per beställning.
 
Last edited:

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Årets utskick gällande DRC skickades ut 11 mars, och sista svarsdag var 22 mars. De har utlovat svar med tilldelning per imorgon, 26 april. Bara så ni vet att det inte fungerar så att man signar upp och får DRC-flaskor dagen efter. Kan också vara bra att veta: den som får tilldelning och sedan säljer DRC på auktion kan nog räkna med att aldrig få någon tilldelning mer.

En annan fördel med att vara Club Vinunic Gold-medlem är att kunna köpa från deras restaurangsortiment via privatimport, utan att behöva betala 250 kr extra per beställning.
Är restaurangsortimentet det man finner på Sortiment-Privat Import?
 

Old Sparky

Medlem
Jag har varit på deras lista i närmare tio år. Har fått något alla år utom ett år då jag blev utan. Är förmånliga priser men fortfarande svindyrt. Som sagt så lär man bli utkastad om man säljer på auktion eller flaskorna dyker upp i andra suspekta sammanhang. Romanee-Conti och Montrachet är svåra att få även för oss som varit med länge. Man anmäler intresse för vinerna i början av mars och besked om tilldelning kommer i slutet av april/början av maj.
Andra viner förutom DRC som jag minns att jag köpt genom guldklubben är viner från Schrader och Royal Tokaji.
 
Last edited:

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Sassicaia tror jag man får köpa mer eller mindre garanterat ifall det önskas, vet dock inte om det är något maxtak. Har hört att Cristal också är på detta viset men där är jag inte lika säker.
Jag tror Sassicaia 16 förra året var ett specialfall, p.g.a. minskad restaurangförsäljning när corona-eländet slog till. Så vitt jag kan minnas har viner som dykt upp som webblansering eller "heta" småparti-lanseringar aldrig dykt upp senare som extra Gold-släpp förr om åren. Så du kan definitivt inte räkna med att "garanterat" få köpa Sassicaia vid sidan av SB-släppet, såvida inte jag missat något. I förra årets specialsläpp av Sassi 16 var det max 2 flaskor som gällde.
Snarare har en fördel med Gold tidigare varit förtur, och lägre pris, till exklusiva provningar ordnade av Vinunic. Men sådana har det varit ont om det senaste året, av lätt insedda skäl.
 
Trådskapare
Oscarsvin

Oscarsvin

Medlem
Fick nyss svar från Vinunic och för er som undrar hur årets priser är så är det följande;

Romanée-Conti 47.800:-

La Tâche 12.195:-

Richebourg 9.495:-

Romanée-St-Vivant 9.645:-

Grands-Echézeaux 5.935:-

Echézeaux 3.745:-

Corton 3.650:-

Montrachet 21.279:-


Väldigt bra pris sätt till marknadspriser iallafall.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Fick nyss svar från Vinunic och för er som undrar hur årets priser är så är det följande;

Romanée-Conti 47.800:-

La Tâche 12.195:-

Richebourg 9.495:-

Romanée-St-Vivant 9.645:-

Grands-Echézeaux 5.935:-

Echézeaux 3.745:-

Corton 3.650:-

Montrachet 21.279:-


Väldigt bra pris sätt till marknadspriser iallafall.
Oj.. Wow. Jag fick svar nyss att detta år vart det ingen tilldelning till mig heller (för sent som sagt hehe), men nya friska tag nästa år.
 

Stefan B

Medlem
"Tack för din intresseanmälan gällande DRC 2018. Då allokeringen i år är mycket liten har du tyvärr blivit utan denna gången."

Grrr.... och jag hade anmält mig i tid och jag har även köpt via PI av deras sortiment för vad jag tycker är en inte obetydande summa senaste året (även om det säkert är mindre än vad många andra köper för men man vill ju inte köpa bara för att...det ska ju vara något man vill ha i så fall), 24 600 kr, men det kanske inte har något att göra med om man får tilldelning eller ej (?)

Jag hade dessutom inte bara önskat toppvinerna.
 

FredrikC

Medlem
Fick nyss svar från Vinunic och för er som undrar hur årets priser är så är det följande;

Romanée-Conti 47.800:-

La Tâche 12.195:-

Richebourg 9.495:-

Romanée-St-Vivant 9.645:-

Grands-Echézeaux 5.935:-

Echézeaux 3.745:-

Corton 3.650:-

Montrachet 21.279:-


Väldigt bra pris sätt till marknadspriser iallafall.
Jäklar så bra priser!
 
Toppen