Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Thirsty

Smygnykterist
What?!? o_O :confused:

8FDAA594-9F18-4F89-AEB3-711C4DFFF56E.png
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Man kan ju inte annat än undra, vad för fuffens som försiggår. Det är ju inte normalt, när man har em likadan post på nätta 3000 budat.
Dock så tvivlar jag på att personen hämtar ut den lådan.
 

buteljen

Medlem
Man kan ju inte annat än undra, vad för fuffens som försiggår. Det är ju inte normalt, när man har em likadan post på nätta 3000 budat.
Dock så tvivlar jag på att personen hämtar ut den lådan.
Vad skulle det vara för fuffens man är ute efter? Är ju inga jättesummor direkt i det stora hela ...
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Vad skulle det vara för fuffens man är ute efter? Är ju inga jättesummor direkt i det stora hela ...
Om 2 vettiga personer ser att det finns 2 likadana poster varför buda upp en låda till vanvettigt pris?
Även en helt novis människa på champagne som vill lägga ett bud, betalar inte de summorna för 6 flaskor PR Brut Vintage.
Förstår om äldre årgångar i oöppnad låda ökar i pris, men 2012...
 

buteljen

Medlem
Om 2 vettiga personer ser att det finns 2 likadana poster varför buda upp en låda till vanvettigt pris?
Även en helt novis människa på champagne som vill lägga ett bud, betalar inte de summorna för 6 flaskor PR Brut Vintage.
Förstår om äldre årgångar i oöppnad låda ökar i pris, men 2012...
Jamen vad är det för fuffens du tänker dig? Jag tänker mer att det är någon på fyllan en lördag kväll ...
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jamen vad är det för fuffens du tänker dig? Jag tänker mer att det är någon på fyllan en lördag kväll ...
Kan vara någon som använder en kompis för att buda upp sin egen post, mot en 3.e person.
Enligt mig, lägger inte någon över 12000 kr på den lådan. För de pengarna kan vem som helst se att man får bättre flaskor.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Finns det några regler kring det du misstänker?
Om 2 personer har varsitt Bukowskis konto ser jag ju ingen anledning till att de inte kan buda på varandras poster och får de då med en person till så höjs ju priset. Och vinner polaren så behöver hen ju inte hämta ut posten.
Hade en kompis som jag fick veta råkat köpa en av mina poster för ett år sen (dock ej till överpris och han hade ingen aning om att det var min).
 
Toppen