Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Hahaha vafan hände här? Två fulla personer mot varandra?
Ha, ha. Ja högst troligt. Som säljare är det alltid som mest intressant att logga in lördag och söndag morgon.:cool: Å andra sidan är det "vettigt" att 96an ligger några tusenlappar högre än 08an med tanke på kvalitet och mognad. 96an är helt magiskt bra nu! Börjar bli ångest att öppna sina årgångskrugar nu....:nagelbitare:
 

Magikern

Medlem
Är det någon som känner till hur den låga kronkursen påverkat läget på Bukowskis? Det måste ju vara rena fyndet för vissa på den internationella arenan att köpa grand cru Bourgogne och prestigebordeaux i Sverige. Det verkar ju i stort sett bara vara Latour och DRC som går för internationella priser (Hong Kong-nivå) när det gäller rött men jag kanske har fel.

Mitt vinförråd är fullt men frågan är om man kan anta att det är lönt att sälja i dagsläget.
 

Arvid

Medlem
Är det någon som känner till hur den låga kronkursen påverkat läget på Bukowskis? Det måste ju vara rena fyndet för vissa på den internationella arenan att köpa grand cru Bourgogne och prestigebordeaux i Sverige. Det verkar ju i stort sett bara vara Latour och DRC som går för internationella priser (Hong Kong-nivå) när det gäller rött men jag kanske har fel.

Mitt vinförråd är fullt men frågan är om man kan anta att det är lönt att sälja i dagsläget.
Kanske. Men det är inte så kul att handla från Bukowskis från utlandet. Först, betalning via Klarna vilket funkar dåligt utan svenskt personnummer och postkod, svårt att få sidan att acceptera utländska kreditkort. Dessutom ska varorna ska hämtas i Sverige, inom kort tid innan det kommer böter på.
 

Magikern

Medlem
Kanske. Men det är inte så kul att handla från Bukowskis från utlandet. Först, betalning via Klarna vilket funkar dåligt utan svenskt personnummer och postkod, svårt att få sidan att acceptera utländska kreditkort. Dessutom ska varorna ska hämtas i Sverige, inom kort tid innan det kommer böter på.

Det ställer ju till det onekligen.

Kanske betydligt smartare att sälja flaskorna i Danmark eller något annat land helt enkelt?
 

Mexikanaren

Medlem
Kanske. Men det är inte så kul att handla från Bukowskis från utlandet. Först, betalning via Klarna vilket funkar dåligt utan svenskt personnummer och postkod, svårt att få sidan att acceptera utländska kreditkort. Dessutom ska varorna ska hämtas i Sverige, inom kort tid innan det kommer böter på.
Skulle ju kunna vara någon som agerar åt en annan part boende i utlandet.
Köper och hämtar ut i Sverige så besöker tredje parten Sverige lite då och då och hämtar flaskorna som svensken hämtat ut.

100% säker på att det finns folk som kör med detta upplägget vad gäller webblanseringar så det gäller säkert även vid auktioner
 

Thirsty

Smygnykterist
En del bud i pågående auktion är väldigt jämna och fina i euro men ojämna i SEK. Behöver inte vara om än att det indikerar på utländsk budgivare. Som sagt, är rea på SEK. :(
 

Magikern

Medlem
Det mesta går rätt högt på Buskowskis faktiskt.

Är det någon som hittat något fynd hittills? Inget verkar ha klubbats för lägsta acceptanspris.

Går Maison Leroy Bourgogne rogue 99 för utropspris eller mer lovar jag att jag bjuder finewines gbg på ikonviner. :p
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Är det någon som kollat in Bukowskis Marsauktion? 4 Leroy Bourgogne rogue 99 för utropet 6400 känns som ett skämt onekligen. Klubbas flaskorna för det priset heter jag Robert Parker. :p
Du slapp både byta namn och bjuda på viner, flaskorna klubbades under utropspriset, det blev 5320 kr + avgifter! :)

 

Arvid

Medlem
Skulle ju kunna vara någon som agerar åt en annan part boende i utlandet.
Köper och hämtar ut i Sverige så besöker tredje parten Sverige lite då och då och hämtar flaskorna som svensken hämtat ut.

100% säker på att det finns folk som kör med detta upplägget vad gäller webblanseringar så det gäller säkert även vid auktioner

Absolut. Jag gör det ju själv ibland så att säga, förutom att jag sköter betalningen. Men har blivit klurigt. Senast accepterade sidan fint mitt kort två gånger, men på tredje lotten gick det inte längre. Hade ännu mer problem med att betala transportavgiften på 100 kr, löjligt nog. Hata Klarna! Får kanske bli bank transfers framöver.
 
Toppen