Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Film!

R.P

Medlem
SV: Film!

Krug skrev:
Tillbaka till filmer så var jag väldigt imponerad av The Departed och också av Blood Diamond. Två filmer som återupprättade di Caprios rykte för mig.

I The Aviator är han också lysande, sällan man sett honom i en dålig film.
 
Trådskapare
D

Darth Angelus

Medlem
SV: Film!

R.P skrev:
I The Aviator är han också lysande, sällan man sett honom i en dålig film.
Inte jag heller. Jag undrar därför just vilket rykte det är som behövde återupprättas, enligt Krug. Men, men, man kan ju ha delade meningar om sådant.
 

v_skogh

Medlem
SV: Film!

CH skrev:
Han är så underbart bitter i den. Gillade den starkt

Håller med om att han gör sin egen roll väldigt bra, dessvärre hade jag en del övrigt att önska gällande de övriga skådespelarinsatserna.
Egentligen en ganska banal story men filmen är godkänd. Ingen "must see again".
Stort plus för filmens titel och bilen.
 

Jos

Medlem
SV: Film!

v_skogh skrev:
Håller med om att han gör sin egen roll väldigt bra, dessvärre hade jag en del övrigt att önska gällande de övriga skådespelarinsatserna.
Egentligen en ganska banal story men filmen är godkänd. Ingen "must see again".
Stort plus för filmens titel och bilen.

Ja just ja..! Det glömde jag bort... Grabben som han tar sig an är så fruktansvärt dålig, - helt otroligt att han fick vara med och ha en så framträdande roll.
 

EuphoniC

Medlem
SV: Film!

Då är den naturliga följdfrågan -- dålig på vilket sätt? Han ska ju framstå som half retarded. Tycker inte alls han var så illa i rollen, Clitan är förstås lysande som allt som oftast och filmen var riktigt trevlig även om den är lite smått innehållslös men så är det ju med de flesta draman (d.v.s. inte så överdrivna).
 

v_skogh

Medlem
SV: Film!

EuphoniC skrev:
Då är den naturliga följdfrågan -- dålig på vilket sätt? Han ska ju framstå som half retarded. Tycker inte alls han var så illa i rollen, Clitan är förstås lysande som allt som oftast och filmen var riktigt trevlig även om den är lite smått innehållslös men så är det ju med de flesta draman (d.v.s. inte så överdrivna).

Tycker allt va ganska påklistrat även om man fattade att rollfiguren skulle vara halvt retaderad så verkade han mest vara det på riktigt om man säger så.
Nä, kändes inte trovärdig.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Film!

Okej flickor, när ni också får småbarn så kommer ni inse att man får möjlighet att se sjuuuukt mycket film på kvällarna.
Kruxet med att se sjuuuukt mycket film är dock att det passerar en helsikes massa skräp och att man glömmer 9 av 10 filmer inom en vecka.
Sett den senaste tiden som dock var bra (hehe.... eller nja, "en kompis" har sett och sa att de var bra.... ;D ) tycker jag är;
Tropa de elite
Die Fälscher (The counterfeiters)
Appaloosa
The Wackness

Sett som var skräp;
En jäääävla massa, men de jag minns är The Strangers och Saw V

Näe, tacka vet jag tv-serier, det är grejer det!! Just nu väntar vi ju med spänning på fortsättningen av Prison Break och 24.
 

Jos

Medlem
SV: Film!

EuphoniC skrev:
Då är den naturliga följdfrågan -- dålig på vilket sätt? Han ska ju framstå som half retarded. Tycker inte alls han var så illa i rollen, Clitan är förstås lysande som allt som oftast och filmen var riktigt trevlig även om den är lite smått innehållslös men så är det ju med de flesta draman (d.v.s. inte så överdrivna).

Dålig gestaltande av sin roll, -helt enkelt dåligt skådespel. När han låser in grabben i källaren blir det pinsamt...
 

Lando

Medlem
SV: Film!

Krug skrev:
Den [urlhttp://www.youtube.com/watch?v=Js7wxoqeVK0]HÄR[/url] ser jag verkligen fram mot. Verkar störtskön och jag gillar verkligen Gaiman!

Snygg länk mister admin ;) Nä då, den ser helt fantastisk ut, jag älskar allt jag läst/sett av Gaiman (Sandman tillhör såklart favoriterna). Stängde av trailern mitt i, ville inte se mer än nödvändigt. Tycker det ganska ofta känns som trailers innehåller spoilers, hela storyn kan ibland summeras under dom få minuterna. Ser verkligen fram emot den här!

Såg för övrigt om "Spirited Away" igår, älskar varenda scen i den. Så underbart fantasifull och vacker, ett mästerverk.
 

Elvis

Medlem
SV: Film!

Lando skrev:
Såg för övrigt om "Spirited Away" igår, älskar varenda scen i den. Så underbart fantasifull och vacker, ett mästerverk.

Ja, den är fantastisk. Jag har köpt den på DVD men inte sett om den än.
 

Lando

Medlem
SV: Film!

Elvis skrev:
Ja, den är fantastisk. Jag har köpt den på DVD men inte sett om den än.

Jag gillar också "Det levande slottet" och "Princess Mononoke" väldigt mycket, önskar jag kunde hitta lite mer anime i den stilen.
 

Jos

Medlem
SV: Film!

As good as it gets är en riktigt skön rulle på tal om ingenting.

Bottle Shock, som jag velat se länge, ska jag äntligen kolla hos en polare ikväll.
 
Toppen