Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Film!

Jos

Medlem
SV: Film!

Blev Seven Pounds istället för Bottle Shock vilket antagligen var en miss för det hade nog varit roligare att se amerikanarna spöa fransmännen i en blindprovning än småsega will smith i en "jag-ska-rädda-alla-andra-film" som var alldeles för seg.
 

hampus86

Medlem
SV: Film!

Såg precis "Harold and Kumar-Escape from guantanamo bay..hahaha! Så jävla sjuk! Underbar på sitt sätt ;D. "It's a BONG, not a bomb!"
 

R.P

Medlem
SV: Film!

Måste slå ett slag för Mel Gibson som regissör också, Passion of Christ och Apocalyptico var två riktigt mäktiga filmer.
 

CH

Medlem
SV: Film!

R.P skrev:
Måste slå ett slag för Mel Gibson som regissör också, Passion of Christ och Apocalyptico var två riktigt mäktiga filmer.

Har inte sett någon av dem tyvärr.

Payback är annars en rulle som jag gillar med Gibson utöver Braveheart.
 

R.P

Medlem
SV: Film!

Clint Eastwood som regissör (och skådis) fortsätter att imponera, såg Gran Torino, riktigt bra!
 

Lambo

Medlem
SV: Film!

Gran Torino, kul att höra att den e bra. Har den hemma i burken men inte hunnit spana in den än. Måste göras i veckan om man får nån timme över
 

R.P

Medlem
SV: Film!

Lambo skrev:
Gran Torino, kul att höra att den e bra. Har den hemma i burken men inte hunnit spana in den än. Måste göras i veckan om man får nån timme över

Du har en del bra framför dig, Che och Gran Torino är nog det bästa jag sett i år så här långt.
 

CH

Medlem
SV: Film!

R.P skrev:
Du har en del bra framför dig, Che och Gran Torino är nog det bästa jag sett i år så här långt.

Kan hålla med om att Gran Torino var bra men jag håller även med övriga som tyckte att Clintans sidekick är aningen för efterbliven.
 
Trådskapare
D

Darth Angelus

Medlem
SV: Film!

En intressant grej att diskutera rörande ämnet film är dess personligheter, såväl skådespelare som regissörer och musikkompositörer. Vad har ni för favoriter?

Vad gäller skådisar så gäller det som jag skrev i originalinlägget. Jack Nicholson var länge min absoluta favorit, givetvis inte för utseendet utan för att han spelade otroligt bra. Det finns i och för sig riktigt många stora skådisar som levererar absoluta topprestationer. Johnny Depps insats i Pirates of the Caribbean var absolut inte fy skam.

Vad gäller regissörer är nog Stanley Kubrick favoriten, även om Akira Kurosawa också gjort riktigt stora grejer. Spielberg kan göra riktigt bra ifrån sig när han är som bäst.

En filmmusikkompositör som jag gillar riktigt mycket är Hans Zimmer som står bakom The Rock och många andra fantastiska filmmusikkompositioner (han var också med som en av två i Batman Begins och efterföljaren The Dark Knight). Stjärnornas Krig-kompositören John Williams har också gjort väldigt mycket bra, även om jag inte tycker att det riktigt alltid är på topp eller att han har lika stor variation som Hans Zimmer.
 

Jos

Medlem
SV: Film!

Keen skrev:
Tyckte den var rätt okej, men slutet var lite av ett skämt!

Haha.. Och jag som tyckte det var uppfriskande bra! Att han bara knäppte dem liksom utan långdraget tjafs och "jag är god så du får leva" etc..
 

Keen

slan
SV: Film!

Jos skrev:
Haha.. Och jag som tyckte det var uppfriskande bra! Att han bara knäppte dem liksom utan långdraget tjafs och "jag är god så du får leva" etc..


Det var ju iofs bra, men sättet han lurade bombarna på var lite väl...uppenbart. Och jag avfärdade idén som alldeles för löjlig när jag kom att tänka på den en bit innan :D
 

Elvis

Medlem
SV: Film!

Jos skrev:

Den här visade Norwegian på planet från Malaga till Stockholm igår kväll. Jag missade ungefär halva filmen tills jag förstod att det var en film om vin och pluggade in hörlurarna.

Det verkade vara en hyfsad film men det var lite väl många karikatyrer för min smak, inte minst de franska vinexperterna. :)
 

v_skogh

Medlem
SV: Film!

Höjer denna tråden lite då jag precis såg trailern till "Paranormal Activity".
http://www.youtube.com/watch?v=OSSqxrh5kp8
Verkar ha skrivits spaltmeter om hur hemsk och otäck denna filmer är, ungefär samma sak som när "The Blair Witch Project" kom.
Sist nämnda film tycker jag va en riktigt besvikelse men vad tror ni om Paranormal Activity?
Länge sedan jag blev riktigt skrämd av film, kanske dags igen?
 
Toppen