Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

finewines.se står bakom disken - Charles Heidsieck på Eriks Vinbar

Trådskapare
A
Jag har fått Champagneglas när jag varit där med mindre fyllnad än i vanliga vinglasen, - varje gång. Så visst är det 10-12cl om de nu inte ändrat det nyligen. Så jo, det sticker ut. 165 spänn kan jämföras med i princip vilket ställe i stan som helst som tar 100-130 spänn för ett glas Champagne som då kan vara Pol Roger, Taittinger eller Bollinger vilka alla också kostar typ samma eller mer än ovanstående. Förutom i en enda affär i världen...
Då får du väl säga till. Det står 15cl i prislistan och det är 15cl jag häller upp när jag jobbar där.
 

MartinE

Medlem
Lite uppdateringar.

Tid bakom disken: 16:00 - 19:30 (Charles Heidsieck serveras hela kvällen)

Vi kommer erbjuda NV Brut Réserve (från magnum!) för 165 kr glaset
2005 Brut Millésime 2005. för 195 kr glaset (eventuellt också 2000)
1995 Blanc des Millénaires för 345 kr glaset.
Bra pris på BdM (om det är 15 cl)! Tyvärr har jag inte möjlighet att närvara.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag har fått Champagneglas när jag varit där med mindre fyllnad än i vanliga vinglasen, - varje gång. Så visst är det 10-12cl om de nu inte ändrat det nyligen. Så jo, det sticker ut. 165 spänn kan jämföras med i princip vilket ställe i stan som helst som tar 100-130 spänn för ett glas Champagne som då kan vara Pol Roger, Taittinger eller Bollinger vilka alla också kostar typ samma eller mer än ovanstående. Förutom i en enda affär i världen...
Får nästan intrycket att du är ogin nog att inte värdera @Anders Landström :s sällskap till några extra tior?! :cool: För övrigt är det väl rätt tunnsått med 15 cl-glas av Bollinger för 100 kr på Stockholms krogar anno 2014? Får man 15 cl bubbel för en hunka står det väl vanligen Prosecco eller Cava på flarran? Eller också är det bara jag som är dålig på att hitta till de prisvärda ställena?
 

Jos

Medlem
Får nästan intrycket att du är ogin nog att inte värdera @Anders Landström :s sällskap till några extra tior?! :cool: För övrigt är det väl rätt tunnsått med 15 cl-glas av Bollinger för 100 kr på Stockholms krogar anno 2014? Får man 15 cl bubbel för en hunka står det väl vanligen Prosecco eller Cava på flarran? Eller också är det bara jag som är dålig på att hitta till de prisvärda ställena?
Ett glas Champagne som jag skrev betyder runt 10cl på 99/100 krogar och 100-130 betyder 100 för de allra billigste som finns medan 110-130 är mer normalt. Eller du driver bara med mig nu?

Gahh! Jag ger upp o hävdar motsatsen, 165 är ett bra pris! Jag ska gå dit och hetsa Anders att hälla 16cl i mitt glas!

Nämen seriöst, jag var säker på att det låg runt 10 som normalt. Med 50% mer dricka är det helt klart ett rimligt pris.
 
Last edited:

Mattias Schyberg

Administratör
Angående prisdiskussionen: Fullständigt normala restaurangpriser i vinbar-sammanhang, helt utan tvekan. Det som jag möjligen reagerar på är att det brukar vara lite bättre priser när en producent är på plats för att göra reklam. Många gånger är det ju nästintill "gratis" till och med. Ingen big deal dock, det är bara att ta med sig den stora plånboken!

Man får dock inte glömma grädden på moset, dvs att få vinet upphällt av @Anders Landström :)
 

ChristianB

DipWSET
Jag jobbar till 16 och sedan är det inflyttningsfest kl 19 hos en kompis, vilket låter ungefär som Sjödins problem. :p Får se om jag hinner slinka förbi för en fördrink i alla fall!
 
Trådskapare
A
Lite uppdateringar då jag inte har koll på allt.

Tid bakom disken: 16:00 - 19:30 (Charles Heidsieck serveras hela kvällen)

NV Brut Réserve (från magnum!) för 155 kr glaset
2005 Brut Millésime 2005. för 195 kr glaset (eventuellt också 2000)
1995 Blanc des Millénaires för 345 kr glaset.

Mise en Cave på Jero kommer också att öppnas. Ska kolla pris där.

Till @ChristianB , klart du hinner förbi :)
 
Trådskapare
A
Lite uppdateringar då jag inte har koll på allt.

Tid bakom disken: 16:00 - 19:30 (Charles Heidsieck serveras hela kvällen)

NV Brut Réserve (från magnum!) för 155 kr glaset
2005 Brut Millésime 2005. för 195 kr glaset (eventuellt också 2000)
1995 Blanc des Millénaires för 345 kr glaset.

Mise en Cave på Jero kommer också att öppnas. Ska kolla pris där.

Till @ChristianB , klart du hinner förbi :)

Ps. Naturligtvis är orsaken att man läst @Jos synpunkter :)
 

Vino fino

Medlem
Jag tänkte försöka slinka förbi.

Förutom huvudorsaken vill jag också prova 95:an igen. Var måttligt imponerad av Charles Heidsieck i min ungdom, var ju extremt hajpat då i slutet av 90-talet, men man kanske har ändrat preferenser och inser storheten.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag har alla planer på att dyka upp och testa ett glas av varje! Tänkte däremot spendera dagen med lite snickerier och korvstoppning (yes, ska göra korv) så vet inte när jag dyker upp! Den som ser en rödhårig lång man kan hugga tag och fråga om det är jag!
 
Toppen