Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

finewines.se står bakom disken - Charles Heidsieck på Eriks Vinbar

Trådskapare
A
Uppdatering och en kul sådan.

NV Brut Réserve (Magnum) 155 kr
NV Réserve Privée Mis en Cave en 1987 (Jeroboam) 325 kr
2005 Brut Millésime 195 kr
1995 Blanc des Millenaires 345 kr

Allt serveras i 15cl portioner. För de av er som inte druckit 1987 Mise en Cave ännu, på lördag är det troligen en av de sista chanserna att göra det. Tycker personligen det är en av de största champagneupplevelserna på ganska länge men bäst är väl om ni dömer själv.

Glöm inte att säga hej när ni kommer.
 

Jos

Medlem
En portion -87 Mis en Cave från dubbelmagnum? Kanske att en gnällspik måste möblera om schemat lite...
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Uppdatering och en kul sådan.

NV Brut Réserve (Magnum) 155 kr
NV Réserve Privée Mis en Cave en 1987 (Jeroboam) 325 kr
2005 Brut Millésime 195 kr
1995 Blanc des Millenaires 345 kr

Allt serveras i 15cl portioner. För de av er som inte druckit 1987 Mise en Cave ännu, på lördag är det troligen en av de sista chanserna att göra det. Tycker personligen det är en av de största champagneupplevelserna på ganska länge men bäst är väl om ni dömer själv.

Glöm inte att säga hej när ni kommer.
Gött! då syns vi då!
 
Trådskapare
A
Gött! då syns vi då!
Kul att du kommer. Förstod av @johan1279 att du skulle prioritera om vi slet upp en Mise en Cave :)

Har ingen möjlighet att komma dit. Men ser fram emot att läsa din sammanfattning om kvällen!
Gillade den förra :D

Ska göra mitt bästa

Nu måste man ju ta sig dit med de sista slantarna innan lön! ;)

Kul, ser fram emot ditt besök

Men vad fan... vad du ska krångla till det @Anders Landström
Hm, ska se vad jag kan göra.. men det ser mörkt ut.

Det finns alltid lösningar. Ta med fulgroggsgänget och börja med en magnum Charles Heidsieck istället.

En portion -87 Mis en Cave från dubbelmagnum? Kanske att en gnällspik måste möblera om schemat lite...

Kan inte missas :)
 

Keen

slan
En portion -87 Mis en Cave från dubbelmagnum? Kanske att en gnällspik måste möblera om schemat lite...
Jag ska dit en sväng innan Jimmys Djuret-grej, verkar ha fått med Fredrik på ett glas också innan han ska till Lilla Ego. Det var iofs igår, får se hur tuff han är idag.
 

Jos

Medlem
Jag ska dit en sväng innan Jimmys Djuret-grej, verkar ha fått med Fredrik på ett glas också innan han ska till Lilla Ego. Det var iofs igår, får se hur tuff han är idag.
Djuret-grej? Hårt igår alltså? :) Jag hinner inte men hoppas det smakar!
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
87 Mis en Cave var tyvärr slut och Anders hade tyvärr gått för dagen, men det blev än mycket trevlig kväll ändå. Vi provade 1995 Blanc des Millenaires och NV Brut Réserve och båda var jättebra. 95an var förstås ett nummer större. Tur att man har några i källaren. Måste säga att det var en av de bästa Champagner jag provat.

Vi provade även 2005 Château lascombes och 2004 Eagles Trace Estate Grown Latitude 38, båda var mycket bra. Båda fortfarande unga. Margauxn var ett nummer större. Vacker med röda och svarta skogsbär och lite ek och sötma. Fin syra och tanniner, i munnen var den gudomlig. Blir säkert bättre med lite tid i källaren. Önskar att jag hade några. Betyg 92-93.
 
Trådskapare
A
87 Mis en Cave var tyvärr slut och Anders hade tyvärr gått för dagen, men det blev än mycket trevlig kväll ändå. Vi provade 1995 Blanc des Millenaires och NV Brut Réserve och båda var jättebra. 95an var förstås ett nummer större. Tur att man har några i källaren. Måste säga att det var en av de bästa Champagner jag provat.

Vi provade även 2005 Château lascombes och 2004 Eagles Trace Estate Grown Latitude 38, båda var mycket bra. Båda fortfarande unga. Margauxn var ett nummer större. Vacker med röda och svarta skogsbär och lite ek och sötma. Fin syra och tanniner, i munnen var den gudomlig. Blir säkert bättre med lite tid i källaren. Önskar att jag hade några. Betyg 92-93.

Hej, hörde att det kommit några efter jag gått. Kunde tyvärr bara jobba till 19:30 men hoppas att ni fick bra service ändå :)
 
Trådskapare
A
Tack till alla på forumet som kom. Hälsade på en del av er, nya bekanta och många som jag träffat förut. Jobbade tyvärr som jag skrivit bara till 19:30.

Kommer skriva av mig lite men som vanligt, jag tycker att det är väldigt kul att jobba i en vinbar. Ställer rätt stora kav på en själv och tvingar en att verkligen tänka i lite andra banor än normalt.

Hoppas ni som kom uppskattade kvällen lika mycket som jag. Har lite idéer om att kanske göra något mer "unikt" för finewines.se som jag får återkomma om.

10410719_10152507381401188_2708881378650653119_n.jpg
 
Toppen