Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

finewines.se står bakom disken - Charles Heidsieck på Eriks Vinbar

gece

Man vänjer sig.
87 Mis en Cave var tyvärr slut och Anders hade tyvärr gått för dagen, men det blev än mycket trevlig kväll ändå. Vi provade 1995 Blanc des Millenaires och NV Brut Réserve och båda var jättebra. 95an var förstås ett nummer större. Tur att man har några i källaren. Måste säga att det var en av de bästa Champagner jag provat.

Vi provade även 2005 Château lascombes och 2004 Eagles Trace Estate Grown Latitude 38, båda var mycket bra. Båda fortfarande unga. Margauxn var ett nummer större. Vacker med röda och svarta skogsbär och lite ek och sötma. Fin syra och tanniner, i munnen var den gudomlig. Blir säkert bättre med lite tid i källaren. Önskar att jag hade några. Betyg 92-93.
Jag kan trösta dig med att Mis en cave var svinbra. ;)
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Även om vi inte var där så länge så var det väldigt trevligt att träffa dig, säga hej och dricka lite god champagne! Jag ser fram emot liknande tillställningar!
 
Toppen