Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Enda gången jag kastat glas i en bar var på Berns då jag sulade in ett järnglas in i en stapel av dess syskon...

Det var inte helt populärt.


Jag kan inte förstå varför det skulle vara impopulärt ;D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug88 påstod att du normalt inte brukar bli så packad som i lördags. Jag börjar så smått betvivla sanningshalten i det påståendet... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Inte jag heller. De saknade helt enkelt "sportmanship".

Allt jag gjorde var att ta en "John Mcenroe", ni vet den där klassikern där man beställer in en tequila med citron och salt, lägger upp Saltet som en lina, sniffar den, sänker tequilan och smashar in glaset i baren.

Svennevarianten, Björn Borg, går tillväga på samma sätt, dock så smashar man in citronen i baren. Trevligare för barpersonalen kanske, dock inte lika underhållande för åskådarna.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Krug88 påstod att du normalt inte brukar bli så packad som i lördags. Jag börjar så smått betvivla sanningshalten i det påståendet... ;D

Nej, jag fick också ett sms om att han aldrig sett mig så dyngad, och ska sanningen fram så tror jag att det där var exceptionellt. Men vad kan man säga, det är dumt att dricka för mycket. Speciellt om man väntar med att käka middag för länge.

Usch, man ska inte syssla med blandmissbruk. Det räcker gott med att dricka vin, det är när man börjar tuta in öl och sprit och jävulstyg i blandningen som det går åt fanders...

EDIT: Det här kanske ska läggas över i en ny tråd inne i Loungen. Typ "dumma saker man gjort på fyllan". Den skulle bli lång har jag en känsla av...

Till våra judiska vänner säger jag bara: Gott Nytt år! 5769 år sedan jorden skapades (eller nått).
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Nej, jag fick också ett sms om att han aldrig sett mig så dyngad, och ska sanningen fram så tror jag att det där var exceptionellt.

Det får ju insläppet på Anglais att framstå som en ännu större bragd! :D
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Nej, jag fick också ett sms om att han aldrig sett mig så dyngad, och ska sanningen fram så tror jag att det där var exceptionellt. Men vad kan man säga, det är dumt att dricka för mycket. Speciellt om man väntar med att käka middag för länge.

Usch, man ska inte syssla med blandmissbruk. Det räcker gott med att dricka vin, det är när man börjar tuta in öl och sprit och jävulstyg i blandningen som det går åt fanders...

EDIT: Det här kanske ska läggas över i en ny tråd inne i Loungen. Typ "dumma saker man gjort på fyllan". Den skulle bli lång har jag en känsla av...

Till våra judiska vänner säger jag bara: Gott Nytt år! 5769 år sedan jorden skapades (eller nått).

bara att blåsa i shofaren o festa! Shana tova umetukah!
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

På tal om din fina signatur hampus, så finns det en vacker variant...

Give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
-Maimonides

Light a man a fire and keep you keep him warm for a night; light a man on fire and you keep him warm for the rest of his life


;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hellre asfull än sjuk :(

Fortfarande rejält risig. Förkylningen sitter i och nu har magen fått en kyss.
Det enda man gör är att snyta sig och spy.

Nu hoppas jag vi kan styra upp nån julfest så även jag får va med och ha lite roligt.
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Mysonoxen skrev:
Nu hoppas jag vi kan styra upp nån julfest så även jag får va med och ha lite roligt.

Det där lät farligt. Jag är på!
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

ingen aning, jag läste anteckningarna och antog att den var god ;)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Njae, rent tekniskt heter väl låten "dekadans". Men det är ju i sammanhanget en petitess. ;D

"Prostens dotter i folkets park, dekadans, dekadans!"
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug, jag har ett problem. Jag vill dricka den där Bond Melbury igen! Jag har faktiskt gått och tänkt mycket på den -- jag tyckte att den var helt strålande.

Frågan är bara hur... ???
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Ja du bäste bror, jag hade bara en av de rackarna och den har du ju varit med och klippt så jag är helt renons...

Om jag hör någonting så låter jag dig givetvis veta! Du kan ju också kolla med Divine som importerar detta, de kanske har några flaskor kvar av de nyare årgångarna. Men jag har inte en aning!
 
Toppen