Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug88

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Finns egentligen inget som säger att det måste vara en lördag, har väll bara blivit så.
Skulle man köra en fredag så ska man ju trots allt vara där ganska tidigt om man ska få mera "dricktid" än på en lördag.
Mest jobbigt att vara påverkad så tidigt på kvällen bara.
Är det en fredagkväll kanske vi kan stanna efter ett tag.
Beror på vem som jobbar...
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Ja, vi eller snarare krug88 såg ju hur det gick för oss förra gången. Vi var inte snygga då du mötte upp oss på bullshit inn ;D

edit: eller anders var väl fortfarande i form. ;)
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Ja, vi eller snarare krug88 såg ju hur det gick för oss förra gången. Vi var inte snygga då du mötte upp oss på bullshit inn ;D

edit: eller anders var väl fortfarande i form. ;)

Vad menar du? Jag tyckte vi var i kanonform.
anders däremot var väll på sin höjd salongsberusad.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Vad menar du? Jag tyckte vi var i kanonform.
anders däremot var väll på sin höjd salongsberusad.

Helt klart en miss av honom.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Törstig jag blev nu..

Jag som är newbie, hur funkar det? Vad ska jag ta med mig för dricka? :p
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Törstig jag blev nu..

Jag som är newbie, hur funkar det? Vad ska jag ta med mig för dricka? :p

Kolla på vad vi provade förra gången så har du en ganska bra kolla på ungefär vad du kan vänta dig denna gången. Förhoppningen är att man kanske inte blir lika packad denna gången men det återstår väll att se om man lyckas råda bot på det.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Kolla på vad vi provade förra gången så har du en ganska bra kolla på ungefär vad du kan vänta dig denna gången. Förhoppningen är att man kanske inte blir lika packad denna gången men det återstår väll att se om man lyckas råda bot på det.

Om folk inte tar med sig tre flaskor utan håller sig till två ska det nog gå bra ;D
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Om folk inte tar med sig tre flaskor utan håller sig till två ska det nog gå bra ;D

Hmm. Jag tänkte plocka med mig 1 skumpa på magnum samt 1 vanlig. Kanske ska lämna den lilla flaskan hemma då?
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Hmm. Jag tänkte plocka med mig 1 skumpa på magnum samt 1 vanlig. Kanske ska lämna den lilla flaskan hemma då?

Det beror på vad för flaska vi pratar om, undantag kan alltid göras. Men tar alla med motsvarande tre flaskor kommer det ju att spåra ;D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Efter snabb koll bakåt i tråden så dracks det alltså 3 flaskor var för 2 personer och 3,5 flaskor för övriga fyra. Plus att ni fortsatte ut sen... Bra jobbat! ;D

Kan ni inte posta vad ni tänkt ta med er? Så att man har något att se fram emot! :p

Nästan, de 4 tyskarna var bara ett glas av varje totalt, så riktigt tre så mycket blev det inte. Men mycket nog ;D
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
1. Goutorbe 1999
2. Roederer Estate l'Ermitage 2000
3. Sir Winston Churchill 1998
4. Dom Ruinart Rosé 1986
5. Comtes de Champagne Rosé 2003

6. ? Riesling 1990
7. Fritz Haag Riesling 1989
8. ? Riesling 1989
9. ? Riesling 1990

(Vinerna 6-9 var en gåva från sommelieren vid bordet bredvid. Tack till Anders som snappade upp vad nr 7, enligt mig det bästa av de fyra, var.)

10. Pichler F.X. Unendlich Riesling 2006

11. Château Palmer 1997
12. Château La Tour Haut-Brion 2004
13. Chateau Destieux 1998
14. Bond Melbury 2001
15. Almaviva 2000
16. Sena Aconcagua Valley 1998
17. Chateau de Fesles 1997

18. Bruno Paillard 1990
19. Krug 1990
20. Egly-Ouriet Brut Grand Cru Millèsime -98

Jos skrev:
Efter snabb koll bakåt i tråden så dracks det alltså 3 flaskor var för 2 personer och 3,5 flaskor för övriga fyra. Plus att ni fortsatte ut sen... Bra jobbat! ;D

Nja det är en sanning med lite modifikation.
6-9 fick vi 1 glas av från vår bordsgranne så det var inte hela flaskor vilket gör att det blev 2.3 fl/pp och sedan ytterligare 0,5 fl/pp efter att 2 droppade av.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
J<----- Pallar inte med 3 flaskor.

CH skrev:
Nej det är lite mycket...

Jaha, och där har vi återigen den typiskt svenska defaitistiska dagisattidtyden att ge upp redan innan kampen ens har börjat. ;D
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Jaha, och där har vi återigen den typiskt svenska defaitistiska dagisattidtyden att ge upp redan innan kampen ens har börjat. ;D

Uppenbarligen har du inte haft med envisa 3-åringar att göra.:)
 

SUPRA

Bäst
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Vi har ju ingen lokal ju!!!

The Lobby?

Inte gratis kanske, men kan vara värt att fråga. Och jag vet inte om man får ta med medhavd dryck.
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Har just vaknat på aruba ;D. 26 grader, soligt och inget att klaga på.
Som sagt kommer jag tillbaka den 24:e på morgonen. Sthlm skulle vara utmärkt för mig.
Någon som vill upplåta sitt hem kanske? ;D. Själv så är jag hemlös, men vi kan ju alla samlas under svampen och kröka på.(svampen är vid stureplan, för alla oberörbara icke-sthlmare).
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Uppenbarligen har du inte haft med envisa 3-åringar att göra.:)

Jodå. Och jag vann. ;D

Start 15 låter ok för min del. Jag måste kolla tågtider och var Wasahof ligger.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Jodå. Och jag vann. ;D

Jag måste kolla tågtider och var Wasahof ligger.

Öster om sol, väster om måne.

Sen är det bara att navigera!
 
Toppen