Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

I´ll bring the plastdunk, så Anders får bli lite yrslig för en gångs skull. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Nejnej! Sjödin är en äkta Norrlänning, här snackar vi tvättäkta skogsstjärnan.

Det är väl å andra sidan vad som krävs för att få anders svajig...
 

ae

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

El burro grande skrev:
Perfekt!
Kör du hemgjort 7dagars turbojäsning utan svavling och filtrering?

hemkört joly-style! ska dekanteras 3 veckor för att nå sin fulla potential.
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

faan! glömde tidsskillnaden...kommer fram på eftermiddagen i sthlm..alltså stor chans att jag missar det. Lika bra att räkna bort mig :'(, men beroende på var ni ska vara, så kanske jag kan komma sent, dock inte troligt :'(
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Ska vi svulla på Wasahof också eller kan jag kanske intressera någon för F12. Har faktiskt inte käkat där ännu, endast krökat i loungen.

Vet inte om F12 kommer till sin rätt efter 2+ vinare. Men nån mat borde vi iallafall sätta i oss, och wasahof ligger ju nära till hands. Skulle iofs också vara bra med lite tilltugg under själva provningen.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Vet inte om F12 kommer till sin rätt efter 2+ vinare.

Nej det är sant, men jag ämnar dricka mer på F12 så det är inget problem. ;D

Jag tänkte mer på att jag, och kanske någon annan också, kommer att inta lunch på Wasahof (har de öppet vid lunch?) så det blir lite tårta på tårta med middag där också i så fall. Nu har jag en obehaglig känsla av att F12 håller stängt för ombyggnad så planen kanske spricker i alla fall...
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Middag = MAX?
Duger väl för fan, i det tillstånd vi kommer vara....
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

F12 har öppet så det är inget problem.

Mitt tillstånd=F12
Ni andra=MAX

:D
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
F12 har öppet så det är inget problem.

Mitt tillstånd=F12
Ni andra=MAX

:D
I dagens DI står följande:
Flaggskeppet i Melker Anderssons restauranggrupp är F12 med en stjärna i franska krogguiden Guide Michelin. F12 är stängd för ombyggnad.
"Vi förändrar lokalerna så att de blir mer flexibla och ändrar profil. Vi bygger en bardel, som ska vara slink in-vänlig, med en annan meny än den i matsalen", säger Melker Andersson.


Sedan är inte jag pigg på att finäta efter två flaskor vin i magen. Smaklökarna är åt helvete och det är att kasta cashen i soptunnan att köra finlir efter ett vinferno.
En rejäl stek däremot kommer jag förmodligen inte säga nej till.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Efter två-tre vinare är det garanterat ingen som vill ha med mig på F12. Och de kommer inte vilja ha mig där heller.
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Efter två-tre vinare är det garanterat ingen som vill ha med mig på F12. Och de kommer inte vilja ha mig där heller.

Eeew nu börjar det låta läskigt. Måste vi ha kamerövervakning i källaren?;)
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Eeew nu börjar det låta läskigt. Måste vi ha kamerövervakning i källaren?;)

Nejdå, men om konsumtionen hamnar runt 3 vinare per pers och sen middag på F12 får du fasiken ta med dig kameran till F12 och filma :D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

El burro grande skrev:
I dagens DI står följande:
Flaggskeppet i Melker Anderssons restauranggrupp är F12 med en stjärna i franska krogguiden Guide Michelin. F12 är stängd för ombyggnad.
"Vi förändrar lokalerna så att de blir mer flexibla och ändrar profil. Vi bygger en bardel, som ska vara slink in-vänlig, med en annan meny än den i matsalen", säger Melker Andersson.

Jag ringde till F12 igår och tjejen sa att de öppnar idag. Di kör i vanlig ordning med gamla nyheter. Undrar när de ska börja skriva om finanskrisen...? :)
Intresset för F12 är ljumet... Nu ska jag till Norrland i början av februari också som det ser ut. Finns det kanske mer intresse då för ett gastroferno?
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Okej, här kommer en liten resumé;

Wasahof på Dalagatan är platsen, dit man enklast tar sig med tricken till Odenplan alternativt droska eller apostlahästar.
Tiden är satt till 1500 på lördag 24 januari.
Var och en av deltagarna tar med sig vätska till provningen. Då vi såklart ska ha ett tema, en röd tråd, så ska vätskan uppfylla följande kriterium;
Gott
alkohol
druvsaft


Dessutom skall 150 riksdaler medtagas som betalning för lokal.
Efter genomförd provning delas vi upp i två grupper, en grupp som går till Dahlgren, Frantzén/Lindeberg eller F12 medans andra gruppen går till Max eller BK. Vilken grupp du tillhör visar sig under eftermiddagen...

Deltagarlistan är i skrivande stund;
anders
SJÖDIN
CH
Hampus (mumlar nåt om tidsskillnad och återbud. Då detta i så fall blir 2:a återbudet betraktas Hampus som forumtroll tills motsatsen bevisats)
Keen
El burro grande
Jos

Ja, det var allt va, eller har jag missat nåt?

Jag tolkade det som att vintjej skulle vara med också eller har jag helt missupfattat det?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hmm.... Just ja....
Jag hittade det här citatet: "Dalagatan 46. Jag har lovat att jag ska styra upp där nere i källaren, även om jag inte kommer att bli packad med stil och vinfernalisk. Men jag får ju nöjet att se er i det tillståndet."
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Hmm.... Just ja....
Jag hittade det här citatet: "Dalagatan 46. Jag har lovat att jag ska styra upp där nere i källaren, även om jag inte kommer att bli packad med stil och vinfernalisk. Men jag får ju nöjet att se er i det tillståndet."

Jao, just det. Är ingen höjdare att dricka 3 flaskor vin och bli väckt av småbarn nästa morgon som vill gå ut till parken.;)
Men som sagt, vi ses ju iaf.
Vill också påminna om att det går att äta på Wasahof. Man kan t o m beställa käk ner till vinkällaren om man vill.
Men då är det ju poppis att förvarna.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Jao, just det. Är ingen höjdare att dricka 3 flaskor vin och bli väckt av småbarn nästa morgon som vill gå ut till parken.;)
Men som sagt, vi ses ju iaf.
Vill också påminna om att det går att äta på Wasahof. Man kan t o m beställa käk ner till vinkällaren om man vill.
Men då är det ju poppis att förvarna.
Nu måste man ju inte pimpla tre flaskor och vara okontaktbar nästa dag. Man kan ju smutta lite måttligt kanske? ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Nu måste man ju inte pimpla tre flaskor och vara okontaktbar nästa dag. Man kan ju smutta lite måttligt kanske? ;D

Och du kallar dig norrlänning!
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Nu måste man ju inte pimpla tre flaskor och vara okontaktbar nästa dag. Man kan ju smutta lite måttligt kanske? ;D

"Måttligt"? Hur smuttar man måttligt på de godsaker som ska tas med på vinfernot? Eller efterfrågar ni spottkopp?
 
Toppen