Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Låt oss då enas om att detta aldrig hänt och som riktiga män tiga ihjäl det.

Ok. Konversationen har så vitt jag vet inte ägt rum.
Ditt mess måste jag däremot visa dig om du inte har kvar det själv. Du och Krug88 kommer skratta gott när ni får se det.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Ok. Konversationen har så vitt jag vet inte ägt rum.
Ditt mess måste jag däremot visa dig om du inte har kvar det själv. Du och Krug88 kommer skratta gott när ni får se det.

Ser fram mot det med skräckblandad förtjusning. Vi måste ju lösa you know what också när du är uppe i stan, kanske i samband med det?
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Fy f-n vad massa skit ni skriver blir helt yr... jaja det jag ville säga är att jag kommer på infernot.
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Nu är tåget bokat. Jag avvaktar med att fixa hotell för att se om vintjej kastar karaktären överbord och bestämmer sig för att supa sig snorfull igen, dvs till stadiet presambo. Måste kanske inte fixa hotell då... Jag behöver ju inte ha dåligt samvete nu när 1CRU inte tänker dyka upp i raffset. ;D ;D

Men Anders vem har sagt att jag inte dyker upp ??? jag kanske bara försöker få ihop de där 150 kr, letar i vinkällaren efter 1 st dompan magnum 1988 och boka resa till Gubben min den 24e ;D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Ser fram mot det med skräckblandad förtjusning. Vi måste ju lösa you know what också när du är uppe i stan, kanske i samband med det?

Jag tycker du ska ta och kamma till dig och ta en för laget. Var med nu för fan! Annars blir det inga GA ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Jag tycker du ska ta och kamma till dig och ta en för laget. Var med nu för fan! Annars blir det inga GA ;D

Ett nej är ett nej! Oavsett hur många fjärrkontroller du hotar med!
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Ett nej är ett nej! Oavsett hur många fjärrkontroller du hotar med!


Lika mycket som "nej, jag ska inte med på första vininfernot" eller "nej, jag stannar inte så länge. Jag ska på middag"??
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Lika mycket som "nej, jag ska inte med på första vininfernot" eller "nej, jag stannar inte så länge. Jag ska på middag"??

Jag ska tvätta. Jag ser ingen Margaux 1983 i potten.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Jag ska tvätta. Jag ser ingen Margaux 1983 i potten.


Om du inte är snäll ska jag bryta mig in i ditt skåp på Grappe och byta ut alla dina viner mot Claude Val.
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Om du inte är snäll ska jag bryta mig in i ditt skåp på Grappe och byta ut alla dina viner mot Claude Val.

Men då fyller du ju det med samma flaskor som redan finns där?
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Men Anders vem har sagt att jag inte dyker upp ??? jag kanske bara försöker få ihop de där 150 kr, letar i vinkällaren efter 1 st dompan magnum 1988 och boka resa till Gubben min den 24e ;D

Puh! *Äger inget raffset*
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Puh! *Äger inget raffset*

Raffset är inget krav från min sida, det är mest i vägen. Det var 1CRU som skulle ha det. Vet inte om det var i hopp om att kunna smyga igenom en lågbudgetpava för att vi hade uppmärksamheten på annat håll. ;D
1CRU skrev:
Men Anders vem har sagt att jag inte dyker upp ??? jag kanske bara försöker få ihop de där 150 kr, letar i vinkällaren efter 1 st dompan magnum 1988 och boka resa till Gubben min den 24e ;D

Om nu 150 spänn är så svårt att fixa i butiken får jag föreslå ett alternativt sätt...

330sba1.jpg
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Men jag har hört att flickor med raffset och päls alltid blir bjudna på allt, eller gäller det bara blondinerna på stureplan?
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Va fan Krug, kamma till dig nu och dyk upp på infernot, blir roligare så.
Elvis då? ska inte du med?!
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Men jag har hört att flickor med raffset och päls alltid blir bjudna på allt, eller gäller det bara blondinerna på stureplan?

Jag har inga problem att tro att de androgyna varelser som i Fjollträsk kallas för "män" försöker köpa flickors uppmärksamhet med drinkar etc.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Jag har inga problem att tro att de androgyna varelser som i Fjollträsk kallas för "män" försöker köpa flickors uppmärksamhet med drinkar etc.

Eh jaaa.. Finns det andra sätt?
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hmmm.. Funderade lite på vilka två chateauneufer jag skulle ta.. kanske en Pure -06 på magnum eftersom vi blir några stycken, - så att man får mer än en skvätt.. Angenämt problem :)
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Hmmm.. Funderade lite på vilka två chateauneufer jag skulle ta.. kanske en Pure -06 på magnum eftersom vi blir några stycken, - så att man får mer än en skvätt.. Angenämt problem :)


ooh, gör det gör det! Sjukt sugen på att testa Pure efter all hype på diverse vinbloggar :D
 
Toppen