Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Nej det är några till som ska genomgå intagningsprovet.

Ahh, där ser man!

Jag har just fått följande kommentar av vänner i ett annat forum (ett forum mkt välkänt av nämnde Krug!)

"Du behöver galonbyxor och knäskydd oxå! - och glöm inte reflexvästen o hjälmen!!"

...samt från en annan i det forumet där jag lättat mitt hjärta...

"Hmmm... xxx ( Krugs namn nämnt)... Vet inte om jag skulle lita på honom... ;-)
Han har ju typ samma humor som jag..

Tror att du kommer få en toppenlördag AnnaT!!!
/Katrin"
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Ahh, där ser man!

Jag har just fått följande kommentar av vänner i ett annat forum (ett forum mkt välkänt av nämnde Krug!)

"Du behöver galonbyxor och knäskydd oxå! - och glöm inte reflexvästen o hjälmen!!"

...samt från en annan i det forumet där jag lättat mitt hjärta...

"Hmmm... xxx ( Krugs namn nämnt)... Vet inte om jag skulle lita på honom... ;-)
Han har ju typ samma humor som jag..

Tror att du kommer få en toppenlördag AnnaT!!!
/Katrin"


Hahaha.
Oömma kläder är faktiskt inte en dum ide.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Hahaha.
Oömma kläder är faktiskt inte en dum ide.

Nåja, hjälm ska väl inte behövas, jag tar med lite ljustråd så jag hittar ut om jag vandrar in i ett enda mörker där i lammstallet. Ljustråd är min specialitet utöver champagne.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Ursäkta tjatet men är det inte dags att sukta lite mer..? CH, Keen och Bubblaren har ju nämnt några flaskor men vad blir det nu? :p

Och det är väl bara vinet samt cash till hyran vi ska ha med?(förutom hjälm, knä- och smalbensskydd förstås)
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Ahh, där ser man!

Jag har just fått följande kommentar av vänner i ett annat forum (ett forum mkt välkänt av nämnde Krug!)

"Du behöver galonbyxor och knäskydd oxå! - och glöm inte reflexvästen o hjälmen!!"

...samt från en annan i det forumet där jag lättat mitt hjärta...

"Hmmm... xxx ( Krugs namn nämnt)... Vet inte om jag skulle lita på honom... ;-)
Han har ju typ samma humor som jag..

Tror att du kommer få en toppenlördag AnnaT!!!
/Katrin"

Vilket forum?
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Va f-n det är väll inget champagneinferno?
Sen funderar jag på om jag ska stanna hemma, för det verkar som om ni ska dricka alkohol och bli berusade och sånt gillar inte jag. :-\
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krisman skrev:
Va f-n det är väll inget champagneinferno?
Sen funderar jag på om jag ska stanna hemma, för det verkar som om ni ska dricka alkohol och bli berusade och sånt gillar inte jag. :-\

Du kan få dricka vatten! :-*


Anders har iallafall en skumpa vet jag.
Jag har en flaska rött också, 2005 Lillian Syrah.

Men det kanske räcker med skumpa nu :p Jag har begränsat med andra roliga rödviner att ta med tyvärr.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Anders har iallafall en skumpa vet jag.
Jag har en flaska rött också, 2005 Lillian Syrah.

Ja det är väl 5 skumpor och 3 flaskor rött än så länge.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Ja det är väl 5 skumpor och 3 flaskor rött än så länge.


6 om man räknar anders skumpa. Vad hans andraflaska är vet jag inte, men gissningsvis en rajsling eller nåt rött.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Darth Angelus skrev:
Jag vet att jag är sent anmäld, men jag skall se om jag kan komma. Vad vill ni helst se att man tar med, om det skulle bli av?

Ch Latour-a-Pomerol 61. ;)
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Darth Angelus skrev:
Jag vet att jag är sent anmäld, men jag skall se om jag kan komma. Vad vill ni helst se att man tar med, om det skulle bli av?

Mer skumpa verkar inte behövas i alla fall..
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Darth Angelus skrev:
Kanske lite i svåraste laget att komma över. ;D

Inte då. FRW har den tillgänglig. Sätt dig på eftermiddagskärran till UK och kvällskärran hem, du hinner. ;D
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Vet inte om jag hinner läsa igenom hela tråden. Var äger det rum, och hur sent? CH sa att det började klockan 15:00.

Kanske kan ta med mig en Chateau Haut-Brion 1994.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Darth Angelus skrev:
Vet inte om jag hinner läsa igenom hela tråden. Var äger det rum, och hur sent? CH sa att det började klockan 15:00.

Kanske kan ta med mig en Chateau Haut-Brion 1994.


Åkt på kryssning på sista tiden? ;D Har en likadan i källaren från en svensexa på Birka Princess, ska bli spännande att se hur den är.
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Åkt på kryssning på sista tiden? ;D Har en likadan i källaren från en svensexa på Birka Princess, ska bli spännande att se hur den är.
Nix, köpte någon gång under senare delen av 2007 har jag för mig på bolaget i Nordstán, Göteborg. Den är väl förvarad i min vinkyl.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Darth Angelus skrev:
Nix, köpte någon gång under senare delen av 2007 har jag för mig på bolaget i Nordstán, Göteborg. Den är väl förvarad i min vinkyl.

Okej :)
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Drog fram kvittot. 15 mars ifjol var det visst som jag köpte den. Den har väl legat i deras vinsval innan dess.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Jo jag tror El burro ville ha;
Jamon Iberico, Oliver, Skagenröra, Löjrom, Rillette, Ankleverterrine, ett hårt och ett mjukare bröd typ baguette eller liknande och betjänter.

Det är vedertaget att förstagångsdeltagare agerar betjänter så det kan vi stryka, annars lät resten bra :p
 
Toppen