Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Och om jag var otydlig så har jag alltså förbeställt 4 st tallrikar sammanlagt, inte två var av vardera/person.
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Som vanligt spårar det ur lite mellan varven... Men men.

Ett seriöst svar då till vår Vintjej;
Ost- och charkuteriförslaget blir jättebra! Vill någon ha nåt annat får de gå till restaurangen.
Fransk hembiträdesdräkt blir också bra.

Utan ngt under förklädet?
 

Pomerol

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Ja, ännu värre när man tänker på att sista livstecknet i den här trådet från någon skulle på infernot var Krisman som utbrast: scary!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:

Snart ger jag en sådan kommentar man ofta ser i kvällspressen efter en stor katastrof typ flygplanshaveri:
"Jag hade änglavakt, jag avbokade i sista stund!"
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Kom hem 4:30 igår, men var hyfsat fräsch ändå. Höll mig till ett par öl efter infernot, så är inte alls bakis nu. Skönt :D Mycket trevligt hur som helst, återkommer med intryck senare :)
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Ingen bra idé alls att dricka flertalet drinkar efter ett vinferno... Jag lovar.

Jag vill tacka alla för i går, det var grymt! Hyfsat skön överraskning av Darth Angelus att plocka upp en Krug -98 efter allt annat gott också...

Bästa skumpan var Grand Dame -79 och Krug -98, lite oklart just nu om det var Enchanteleurs 89an eller 88an som var tvåa... Bästa röda var nog Haut-Brion -94 och Lillian Syrah -05, följt av Granbussia 00. Jag ångrar lite att jag tog med Pure 06 magnum som faktiskt inte föll mig på läppen igår av någon anledning. Får bli något roligare nästa gång :p

El Burro Grandes söta var helt fantastiskt bra också!
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag får också passa på att tacka alla generösa herrar som utövade lätt övertalning för att få mig att stanna och delta i vinfernot. <---- Saknar karaktär.
Tjocktanten, galet bra, juranconen (El Burros söta) ospottbar och Haut Brionen och Granbussian visade att klassikt alltid visa var skåpet ska stå.
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Kom just hem efter körning hela eftermiddagen ifrån Stockholm.

Det var många bra viner igår. Mina favoriter var anders La Grande Dame -79 och El Burro Grandes söta vita. Vad gäller röda så är jag inte riktigt tränad nog att jag kan utnämna en tydlig favorit, men helt klart var att alla var en bra bit över godkända.

Jos skrev:
Jag ångrar lite att jag tog med Pure 06 magnum som faktiskt inte föll mig på läppen igår av någon anledning. Får bli något roligare nästa gång :p
Nu var det första gången någonsin tror jag som jag provat en Chateaunuf-du-Pape, så jag har inte själv någon referensram om hur ett sådant vin smakar när det är som bäst, men om detta var ditt intryck, kan det betyda att den varit för ung?

Hur som helst, för min del tycker jag att det var en toppenkväll igår, med många härliga nya vinintryck.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Darth Angelus skrev:
Kom just hem efter körning hela eftermiddagen ifrån Stockholm.

Det var många bra viner igår. Mina favoriter var anders La Grande Dame -79 och El Burro Grandes söta vita. Vad gäller röda så är jag inte riktigt tränad nog att jag kan utnämna en tydlig favorit, men helt klart var att alla var en bra bit över godkända.
Nu var det första gången någonsin tror jag som jag provat en Chateaunuf-du-Pape, så jag har inte själv någon referensram om hur ett sådant vin smakar när det är som bäst, men om detta var ditt intryck, kan det betyda att den varit för ung?

Hur som helst, för min del tycker jag att det var en toppenkväll igår, med många härliga nya vinintryck.

Enligt mig var det verkligen inget dåligt vin men förra gången jag drack den var jag mycket mer imponerad. Tycker dock att den var väldigt tillgänglig och absolut inte för ung även om den håller många år framåt. Pure är med 100% Grenache ingen bra representant för "klassisk" CdP men den visar på områdets bredd och variation.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Som sagt, mycket bra kväll. Mina favoriter var nog La Grande Dame, Ench. 88:an. Bland de röda får jag vara självisk och sätta Lillian 05:an högst tätt följt av Haut Brion 94:an. Lillian fortsatte leverera på ett imponerande sätt hela kvällen, glad över att jag har 2 kvar :D Doften blev bara bättre och bättre medans de andra dog ut.
Givetvis var sötvinet fantastiskt också :D
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Grand Dame -79... Låter som en mycket trevlig kväll! Synd att missade det här tillfället.
 
Toppen