Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Hur länge är du nere i Götet?

Har ett möte nu på dagen men tyvärr ska jag tillbringa min sjukt tråkiga hotellövernattning i Jönköping... Hade jag stannat över i Götet hade man kanske fått sluta upp med några goa gubbar över lite findricka ;)
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Har ett möte nu på dagen men tyvärr ska jag tillbringa min sjukt tråkiga hotellövernattning i Jönköping... Hade jag stannat över i Götet hade man kanske fått sluta upp med några goa gubbar över lite findricka ;)

Ja det var verkligen en sjukt tråkig ort att övernatta i.
Vi får plocka findrickat nästa gång istället.
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
21a passar mig utmärkt, jag är på! :p

Men om ni kör endast Champagne har jag ju inte lika mycket roligt på lager.. Det jag kan komma på så här på tåget ner till Götet är årgångsskumpor från Pol Roger, Andre Clouet, Duval Leroy, Henriot, Bonville, Palmer och någon enstaka Fleur du Passion av nyare årgång. Dvs. lite lägre ner på skalan...

Ska vi inte köra något rött alls?

Edit: kom på att jag har en Krug 96a iofs men den är ju inte mogen.. :p

Vi kan väl ta med lite rött oxå... Kanske nån trevlig Cdp ;)
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Fem eller sex personer tycker jag är perfekt! Då får man lagom mycket per flaska.

J.S., du frågade om nivån på de viner vi har med på infernon. Jag tycker att det är upp till var och en. Det behöver inte vara någon millimeterrättvisa. Jag kommer att ta med två spännande årgångschampagner som inte går att köpa i Sverige. Den ena vet jag är riktigt bra, den andra lär vara riktigt bra.
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Fem eller sex personer tycker jag är perfekt! Då får man lagom mycket per flaska.

J.S., du frågade om nivån på de viner vi har med på infernon. Jag tycker att det är upp till var och en. Det behöver inte vara någon millimeterrättvisa. Jag kommer att ta med två spännande årgångschampagner som inte går att köpa i Sverige. Den ena vet jag är riktigt bra, den andra lär vara riktigt bra.

Oki! Jag får väl kolla i källarn och se vad jag kan rota fram. Något godis ska jag väl hitta... Tänkte ta med en årgångschampagne samt någon Cdp :p
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag har en Jacquesson BdB 1990 som ligger här och skrotar. Får man vara med om man tar med sig den?
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Jag har en Jacquesson BdB 1990 som ligger här och skrotar. Får man vara med om man tar med sig den?

Det funkar men du är fortfarande minst 1 flaska kort ;)
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Det funkar men du är fortfarande minst 1 flaska kort ;)

Jag letade, men hittade ingen info om hur många flarror per person ni hade tänkt er.:)
Ska inventera lite mer.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bestämmer vi att vi kör enbart skumpa nu..? I så fall får jag nog gå ut och leta lite om jag ska få med mig något kul..
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Bestämmer vi att vi kör enbart skumpa nu..? I så fall får jag nog gå ut och leta lite om jag ska få med mig något kul..

Inventera Supras källare vetja, han har massor av gotter :)
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Bestämmer vi att vi kör enbart skumpa nu..? I så fall får jag nog gå ut och leta lite om jag ska få med mig något kul..

Jag tycker vi kan köra både skumpa och lite annat som förut på infernot, eller? Vad tänker ni ta med isf? Tänkte som sagt ta med en skumpa & nåt rött tror jag...
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Inventera Supras källare vetja, han har massor av gotter :)

Jo det tvivlar jag inte på... Han har väl så mycket gött att han borde bidra med ett gäng fast han inte ens kommer själv..? ;D

Nåja, jag känner till en annan källare som jag nog kan hitta nån trevlig flaska i... :p

JS: Då kör jag en rött och en skumpa också.
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Jo det tvivlar jag inte på... Han har väl så mycket gött att han borde bidra med ett gäng fast han inte ens kommer själv..? ;D

Nåja, jag känner till en annan källare som jag nog kan hitta nån trevlig flaska i... :p

JS: Då kör jag en rött och en skumpa också.

Ska vi checka av innan vad alla tänker ta med eller ska vi köra typ överraskningstema? ;)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Två flaskor per skalle har vi kört tidigare, men jag tror att det sprack sist, jag minns inte riktigt...
Vi kan ju köra en "citera och lägg till ditt namn om du ska med".

Sjödin
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Mer än två flaskor var behöver vi inte, oberoende av hur många vi blir. Det innebär ju också att vi kommer att dricka två flaskor var...
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Tar antagligen med en rött och en skumpa men det kan lika gärna bli två röda :p

Samma här, det kan med lite tur bli en del Cdp :p
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Tar med champagne. Ska vi stämma av sorterna, årgångarna?

Njae... det verkar väl onödigt, eller? Vid våra tidigare bataljer har vi haft tema/avstämning "något gott" och det borde väl räcka den här gången också? Eller vad tycker ni andra?
Jag vet inte hur det är med er, men jag brukar ha beslutsångest in i det sista och göra mina val samma morgon...
 
Toppen