Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Njae... det verkar väl onödigt, eller? Vid våra tidigare bataljer har vi haft tema/avstämning "något gott" och det borde väl räcka den här gången också? Eller vad tycker ni andra?
Jag vet inte hur det är med er, men jag brukar ha beslutsångest in i det sista och göra mina val samma morgon...

Har för mig att senast blev det Henriot-tema. Jag väljer gärna mina champagner ur ett helhetsperspektiv, d v s försöka "matcha" det som andra har med sig, antingen med tanke på producent eller årgång.
Då slipper jag min beslutsångets på morgonen ;D
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Släng in mig som ett frågetecken också. :)


Jos,

hur var Pure 2004? Drickfönster på den? Har ju införskaffat 6 nu, och är lite nyfiken ;D

Den är absolut bra nu så det är bara att korka upp en och själv bestämma hur länge du ska låta resterande ligga :p
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
hur var Pure 2004? Drickfönster på den? Har ju införskaffat 6 nu, och är lite nyfiken ;D

Det är svårt att uttala sig om drickfönster tycker jag, men den är jättegod nu och man skall absolut inte ha ångest för att korka upp. Själv tänker jag dricka upp mina nollfyror över de närmaste åren, men jag gillar dem åt det unga hållet. Senare årgångar är kanske mer långlivade och ännu lite bättre. Av proffsen tycker WS 2008-2017, Decanter 2009-2012 medan Josh Raynolds nöjer sig med att konstatera "delicious right now"...
 

Lando

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Finns det plats för mig också, jag fick lördagen fri helt plötsligt? Skulle kunna ta med en DP 1988 och en Chateau Angelus 1994.
 

kayaker

Cyklist
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Lando skrev:
Finns det plats för mig också, jag fick lördagen fri helt plötsligt? Skulle kunna ta med en DP 1988 och en Chateau Angelus 1994.
Urrrrp! Nu blev jag nästan sugen på att sätta mig på tåget till Fjollträsk men jag ska nog ha beredskap så det blir nog inget med det.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Det finns en liten risk att jag råkar ut för en svensexa på lördag och det lär jag inte veta förrän tidigast fredag (om det blir en tvådagars). Mitt tips är dock att den blir först den 4 april, så det behövs inget frågetecken för mig. ;D

Ha ha ;D Vi kanske är "inhyrda" för upptåget!

Jag tar nog allt m mig 2 champagner jag oxå, har ju inte så mkt annat :eek:
 

SUPRA

Bäst
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Det finns en liten risk att jag råkar ut för en svensexa på lördag och det lär jag inte veta förrän tidigast fredag (om det blir en tvådagars). Mitt tips är dock att den blir först den 4 april, så det behövs inget frågetecken för mig. ;D

Du kan vara lugn. Det blir inte då.
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Vi borde ha någon form av tilltugg till på lördag, typ vitt bröd eller så. Det är bra att ha något att neutralisera munnen med, förutom vatten.
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

ska ringa o dubbelkolla med platserna imorgon, bokade nog bara 6, men förhoppningsvis ska det inte vara några problem.
 

Lando

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Vi borde ha någon form av tilltugg till på lördag, typ vitt bröd eller så. Det är bra att ha något att neutralisera munnen med, förutom vatten.

Det vore super!

Krisman skrev:
ska ringa o dubbelkolla med platserna imorgon, bokade nog bara 6, men förhoppningsvis ska det inte vara några problem.

Vad bra! Kostar det någon avgift per person eller flaska att vara där?
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Lando skrev:
Vad bra! Kostar det någon avgift per person eller flaska att vara där?

Nej, inte när man har Krisman med sig.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krisman skrev:
8 är bokade... om det är någon mer så hör av er.

8 pers är väl bra, nästan 1 dl av varje sort till alla och en var. Mindre än så i glaset känns litet tycker jag som gärna låter vinet smakas både nyupphällt samt en bra bit in på provningen och självfallet mitt i oxå.

Vilket namn är det bokat i? Jag vet inte hur ngn av er ser ut ::)
 

Lando

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Nä, jag undrar det samma, ser framför mig att jag kommer till Grappe, nervöst knackar på dörren och frågar efter herr Krisman eller kanske Elvis? :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Lando skrev:
Nä, jag undrar det samma, ser framför mig att jag kommer till Grappe, nervöst knackar på dörren och frågar efter herr Krisman eller kanske Elvis? :D

Jag tänkte fråga efter Jos, men då blir jag väl utkastad :p
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Jag tänkte fråga efter Jos, men då blir jag väl utkastad :p

:)

Krisman, du kanske man PM:a lite instruktioner till "nybörjarna"!

För övrigt tycker jag också att åtta är ett perfekt antal.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Alla har väl träffat någon av de inblandade förrut? Om inte så är det bara att infinna sig på Grevgatan 5 och ansluta sig till den grupp människor som ser absolut törstigast ut.

Ang. instruktioner så var det väl egentligen allt förutom att du även bör ha med dig två flaskor vin...

Annat som kanske är lite mer självklart är väl att för egen skull tänka på vad man käkar innan och för allas skull inte ha på sig någon parfym/rakvatten.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Alla har väl träffat någon av de inblandade förrut? Om inte så är det bara att infinna sig på Grevgatan 5 och ansluta sig till den grupp människor som ser absolut törstigast ut.

Ang. instruktioner så var det väl egentligen allt förutom att du även bör ha med dig två flaskor vin...

Annat som kanske är lite mer självklart är väl att för egen skull tänka på vad man käkar innan och för allas skull inte ha på sig någon parfym/rakvatten.

Mig veterligen har jag inte träffat ngn av de inblandade... hur vet du att alla har det, blir orolig jag supit bort mitt minne när du säger sådär jue!
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Mig veterligen har jag inte träffat ngn av de inblandade... hur vet du att alla har det, blir orolig jag supit bort mitt minne när du säger sådär jue!

Jag var under intrycket att du och vintjej har träffats men det kanske inte stämmer?


Skulle det vara så att man är lite osäker så är det bara att ringa på och säga att man är här för infernot, då vet de vad saken gäller och det brukar inte vara speciellt mycket folk på plats 13:00 en lördag. Bara sjukt törstiga människor som ni.
 
Toppen