Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Mig veterligen har jag inte träffat ngn av de inblandade... hur vet du att alla har det, blir orolig jag supit bort mitt minne när du säger sådär jue!

Den enda som jag har träffat förut är Sjödin hos 1 Cru innan infernot förra gången. Träffade iof Keen och CH där oxå, om dom nu ska med? Annars kan ju alla ha en röd nejlika i rockslaget hehe... ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Jag var under intrycket att du och vintjej har träffats men det kanske inte stämmer?


Skulle det vara så att man är lite osäker så är det bara att ringa på och säga att man är här för infernot, då vet de vad saken gäller och det brukar inte vara speciellt mycket folk på plats 13:00 en lördag. Bara sjukt törstiga människor som ni.

Näe, vi har bara samma namn - och det har vi för att underlätta för gubbarna i slutet av provningen :p
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Mig veterligen har jag inte träffat ngn av de inblandade... hur vet du att alla har det, blir orolig jag supit bort mitt minne när du säger sådär jue!

Det vet jag inte.. Därför jag skrev; "alla har väl..?" samt "..om inte.." ;)
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Nej nu får ni börja lägga upp vad ni tänker ta med er..! :p

Hmm... svårt det här :-\ Okey, jag kör en Bollinger GA 99 och en Pegau 04 sen tar jag med mig en hemlis :-X
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

J.S. skrev:
Hmm... svårt det här :-\ Okey, jag kör en Bollinger GA 99 och en Pegau 04 sen tar jag med mig en hemlis :-X

Cuveé da Capo förutsätter jag ;)


Själv funderar jag på Moët '55 och Waterford The Jem '04. Eller nåt helt annat, får kolla i källaren.
Har iallafall mer eller mindre bestämt mig för att komma :p
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag undrar om inte jag ska slänga in en 20+ år flasklagrad Krug GC...
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Jag undrar om inte jag ska slänga in en 20+ år flasklagrad Krug GC...


vad finns det att undra över? Do it! ;D
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Pegaun menade jag, men det där låter spännande :D

Okey! Nej men en Cuveé Laurence. Hemlisen är en skumpa iaf... ;)
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Det ser ljusare ut för ett deltagande.

Det ända problemet som kvarstår att lösa är min morgontrötthet och eventuell tungt huvud eftersom det är port & ost provning dagen innan. Beslut tas med andra ord på lördag morgon.
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Elvis - 20+ år flasklagrad Krug GC (vad nu det innebär) och Jacques Selosse Initiale

Det innebär att det är en Krug Grande Cuvee som är inköpt någongång under 80-talet.
Vi provade en som var inköpt i mitten av 90-talet på Krug-provningen och den var helt magisk. Är denna flaskan i närheten av den så är det inget jag vill missa i alla fall.
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

som jag sa har vi 8 platser bokat, ska förbi imorgon och plocka upp mina viner till lördag, borde vara lugnt med 10 men som sagt det är inte helt säkert.
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
...sedan dök Keen upp och så har vi CH som snurrar kring sin egen axel i obeslutsamhet pga av lite port och ost.


En provning som jag precis fick reda på är inställd :(
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

J.S. skrev:
Du kommer alltså på lördag?

Det beror ju på om det finns plats eller inte. Avvaktar Krismans svar om det.
 
Toppen