Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Vi verkar ha fått ett återbud. En deltagare kommer ägna dagen åt att köra go-cart i stålmannendräkt, sälja kondomer på plattan utklädd till munk för att sedan få armen ihopgipsad med en ölsejdel på väg till Grand Garbo i Sundbyberg...
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Vi verkar ha fått ett återbud. En deltagare kommer ägna dagen åt att köra go-cart i stålmannendräkt, sälja kondomer på plattan utklädd till munk för att sedan få armen ihopgipsad med en ölsejdel på väg till Grand Garbo i Sundbyberg...


Hahaha ;D


Fan förresten, jag hade sett fram emot den där Krugen :(
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Ehh? Hur många försvann av de anmälda iom sexeriet för den unge mannen??

Inte bara Krug även Seloss försvann :-\

Ngn mer??
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Ehh? Hur många försvann av de anmälda iom sexeriet för den unge mannen??

Inte bara Krug även Seloss försvann :-\

Ngn mer??


Tror den försvann tidigare till förmån för en Pual Bara
 

Lando

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Fyra leverpastejmackor senare kan jag fortfarande känna smaken av Moet-55 i munnen, oförglömligt!
Tack alla för en sjukt trevlig kväll på Grappe, både sällskapet och vinerna var över förväntan för mig!
Lite lösa noteringar från en total nybörjare (OBS, bara mina egna åsikter om vinerna och jag är verkligen inte kunnig, vore kul om ni andra skrev vad ni tyckte):


För mig stack 1999 Vilmart Couer De Couve ut, helt egen doft och smak och tycktes aldrig bli dålig i glaset. Jag tyckte den hade kvällens bästa mousse, krämig och fin! :) Verkligen en överaskning för mig!

1996 Deutz BdB var riktigt bra med en underbart ostig doft(!?) Så här ska Champagne smaka!

1996 Billecart-Salmon Grande Cuvée var god men kort, växte till sig i glaset och blev till sist mycket god.

1993 DP enades vi till slut om att den var korkad. Själv tyckte jag den var helt ok (vad fan är smygkork?) men var otroligt mycket sämre än 88-an. Carl-Jan tyckte i alla fall den var intressant och mycket bra. :p

1988 DP var i mitt tycke underbar men jag kanske är partisk för att jag tog med det. Stor komplex doft, skitgod men det sjuka var att det kändes som den borde ligga några år till för att komma helt i balans. Kändes mycket ung trots sin ålder.

1955 Mög och Skandal var en verklig upplevelse, svart kork, mörkt bärnstensfärgad och med en extremt tydlig doft och smak av anklever! Över huvud taget ingen mousse, jag hade aldrig någonsin gissat på Champagne om jag fick detta blint. Var det gott? Ja, sjukt gott eller bara snuskigt beroende på smak, men jag älskade det.

Sen drack vi 2004 The Jem och 1994 Chateau Angelus där för mig Angelus drog det längsta strået, sydafrikanen kändes kanske lite vulgär jämfört med Fransosen men jag vet att jag aldrig någonsin tänkt det om jag inte hade haft Angelus bredvid.

Efter det körde vi tre 2004 C9 Beucastel, Deus Ex Machina och Domaine Du Pegau. Nu började jag bli lite för packad för att föra riktiga anteckningar :p Jag gillade alla tre, den som tydligast växte i glaset för mig var Deus Ex som först kändes som värsta avgasmonstret. Efter ett tag gillade jag den men först kändes den nästan motbjudande, mer lagring krävs? Pegau var min favorit av dessa, redan nu balanserad och mycket god!

Till sist drack vi en Jacquesson och en sjukt god Tojaji som jag inte fick namnet på. Nu var jag bortom nivån där jag kunde analysera vin men jag minns att jag tyckte Jacquessonen var nästan övermogen och tokajen helt underbar.

Så jävla kul, när kör vi nästa inferno?
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Lando skrev:
Fyra leverpastejmackor senare kan jag fortfarande känna smaken av Moet-55 i munnen, oförglömligt!
Tack alla för en sjukt trevlig kväll på Grappe, både sällskapet och vinerna var över förväntan för mig!
Lite lösa noteringar från en total nybörjare (OBS, bara mina egna åsikter om vinerna och jag är verkligen inte kunnig, vore kul om ni andra skrev vad ni tyckte):


För mig stack 1999 Vilmart Couer De Couve ut, helt egen doft och smak och tycktes aldrig bli dålig i glaset. Jag tyckte den hade kvällens bästa mousse, krämig och fin! :) Verkligen en överaskning för mig!

1996 Deutz BdB var riktigt bra med en underbart ostig doft(!?) Så här ska Champagne smaka!

1996 Billecart-Salmon Grande Cuvée var god men kort, växte till sig i glaset och blev till sist mycket god.

1993 DP enades vi till slut om att den var korkad. Själv tyckte jag den var helt ok (vad fan är smygkork?) men var otroligt mycket sämre än 88-an. Carl-Jan tyckte i alla fall den var intressant och mycket bra. :p

1988 DP var i mitt tycke underbar men jag kanske är partisk för att jag tog med det. Stor komplex doft, skitgod men det sjuka var att det kändes som den borde ligga några år till för att komma helt i balans. Kändes mycket ung trots sin ålder.

1955 Mög och Skandal var en verklig upplevelse, svart kork, mörkt bärnstensfärgad och med en extremt tydlig doft och smak av anklever! Över huvud taget ingen mousse, jag hade aldrig någonsin gissat på Champagne om jag fick detta blint. Var det gott? Ja, sjukt gott eller bara snuskigt beroende på smak, men jag älskade det.

Sen drack vi 2004 The Jem och 1994 Chateau Angelus där för mig Angelus drog det längsta strået, sydafrikanen kändes kanske lite vulgär jämfört med Fransosen men jag vet att jag aldrig någonsin tänkt det om jag inte hade haft Angelus bredvid.

Efter det körde vi tre 2004 C9 Beucastel, Deus Ex Machina och Domaine Du Pegau. Nu började jag bli lite för packad för att föra riktiga anteckningar :p Jag gillade alla tre, den som tydligast växte i glaset för mig var Deus Ex som först kändes som värsta avgasmonstret. Efter ett tag gillade jag den men först kändes den nästan motbjudande, mer lagring krävs? Pegau var min favorit av dessa, redan nu balanserad och mycket god!

Till sist drack vi en Jacquesson och en sjukt god Tojaji som jag inte fick namnet på. Nu var jag bortom nivån där jag kunde analysera vin men jag minns att jag tyckte Jacquessonen var nästan övermogen och tokajen helt underbar.

Så jävla kul, när kör vi nästa inferno?

Var det inget vinferno?
Jag fick summan till 13 efter Landos sammanfattning men jag vet att ni även drack "Armand de Brignac: the urine of Satan after a hefty portion of asparagus". Stämmer smaken med uttrycket?
 

Lando

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag missade visst en del, vi drack också 2006 St. Joseph nånting, 2000 Charlemagne BdB, 1997 Laurent-Perrier och kvällen avslutades (för mig i alla fall) med att halsa ****ACE OF SPADES**** utanför vinbaren på Östermalmstorg. Helt jälva sinnessjukt :D
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Efterlysning.
Mina anteckningar, jag har någon annans. Ja, ni förstår graden av "packad med stil".
Om ni har något oläsligt kladdigt, så är det förmodligen mina anteckningar.
Jag kommer annars att behöva blogga ur minnet, som är vagt.
Annars sjukt kul. Somliga av oss är nog svartlistade från Prime Wine bar för evigt.:)
Finewines, MBADTKN!
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Lando skrev:
.....och kvällen avslutades (för mig i alla fall) med att halsa ****ACE OF SPADES**** utanför vinbaren på Östermalmstorg. Helt jälva sinnessjukt :D


Ni drack alltså den ute bland folk? Saknade ni omdömme fullständigt?
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Ni drack alltså den ute bland folk? Saknade ni omdömme fullständigt?

Jag tycker vi drack den på det sätt den förtjänas att drickas. Vi var totalt avdomnade,dräggiga och sket i hur den smakade. Typ.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Efterlysning.
Mina anteckningar, jag har någon annans. Ja, ni förstår graden av "packad med stil".
Om ni har något oläsligt kladdigt, så är det förmodligen mina anteckningar.
Jag kommer annars att behöva blogga ur minnet, som är vagt.
Annars sjukt kul. Somliga av oss är nog svartlistade från Prime Wine bar för evigt.:)
Finewines, MBADTKN!

Jag hittade anteckningar i väskan. Tyvärr mina egna, hade nog varit bättre med någon annans, specielt för de 4 sista omdömmena :eek:

Jag har vip-kort på vinbaren = alltid välkommen!

Hur länge blev ni kvar efter att jag gick och letade efter busshållplatsen de flyttat på (en svår uppgift i mitt tillstånd)?
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag har också VIP-kort där, dock aldrig nyttjat.
Din fråga antyder att vi skulle ha haft något sort tidsbegrepp.:)
Jag minns dock att jag ramlade hemåt när du letade efter busshållplatsen och att alla skildes åt (?) vid TGIFriday's.
Sedan lyckades jag med svårighet beställa två pizzor på vägen hem.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Tack alla för en trevlig kväll, samt stor underhållning när några i sällskapet stod och halsade Ace of Spades utanför Primewine :D

Förde inga anteckningar, men för mig var kvällens höjdpunkter Vilmarten, Deutz, Peguan samt Moët. Sjukt kul att Moëten levererade, det är sällan jag får sådana klockrena smakassociationer som den gav. Som tur var till nåt jag också tycker om :D

Smög även ut en snabbis från PW och smakade på guldflaskan och smakupplevelse kan väl sammanfattas till meh.

Drack även en trevlig borgougne på PW tillsammans med lite tryffelrisotto.

Sen tog jag det oerhört mogna beslutet att pinna hem istället för vidare. Somnade som en klubbad säl innan 23 och tackar mig själv stort just nu att jag tog det beslutet.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Den största (och värsta) undehållningen var Vintjejen upphov till när hon bjuder CJG på en korkad Dompa och ber om hans utlåtande.

När CJG svarar "Mmmm... inressant.... gott, det här var riktigt bra!" visste jag inte vart jag skulle titta åt för håll och jag hade honom ju snudd på i mitt eget knä.


Tänk om jag ändå lyckts få med mig ngn mat hem... somnade även jag, men redan vid 22-tiden tror jag ::)
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag fick iallafall med mig en pizza hem. Sjukt gott :D

Ja, carl-jan-episoden var rolig också :D
 

Lando

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Ja, carl-jan-episoden var rolig också :D

Sjukt rolig och lite hemsk... :D Jag tror nog fan jag gjorde skäl för att bli portad från PWB, kände mig som värsta drägget. Fruktansvärt kul var det i alla fall, hela kvällen, jag njöt av varenda vin!

vintjej skrev:
Finewines, MBADTKN!

Va? :D
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Den största (och värsta) undehållningen var Vintjejen upphov till när hon bjuder CJG på en korkad Dompa och ber om hans utlåtande.

När CJG svarar "Mmmm... inressant.... gott, det här var riktigt bra!" visste jag inte vart jag skulle titta åt för håll och jag hade honom ju snudd på i mitt eget knä.


Tänk om jag ändå lyckts få med mig ngn mat hem... somnade även jag, men redan vid 22-tiden tror jag ::)

Ja, gissa om det kommer att hamna på bloggen.:D
Och just ja, jag ni som har kort från vinfernot får gärna skicka dem till mig. PM:a så får ni mejladress om ni behöver.
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Lando skrev:
Sjukt rolig och lite hemsk... :D Jag tror nog fan jag gjorde skäl för att bli portad från PWB, kände mig som värsta drägget. Fruktansvärt kul var det i alla fall, hela kvällen, jag njöt av varenda vin!

Va? :D

MBADTKN=Mad, bad and dangerous to know.
 
Toppen