Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Darth Angelus skrev:
OK, jag kommer så fort jag kan. Jag tror tyvärr inte jag kan greja det till 17:00, utan det kan dröja någon timme eller två därefter.
Jag tror också jag kommer att ta med mig någon skumpa och/eller någonting annat.

OK.

Du vet ju vart det ligger och har mitt nummer om det är något.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Jag åker upp till fjollträsk nästa helg. Någon som är sugen på ett miniferno på lördagen (18 april) kanske?

Ska vi köra på 1/2 flaskor menar du??
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Jag åker upp till fjollträsk nästa helg. Någon som är sugen på ett miniferno på lördagen (18 april) kanske?
Ja för fan! Jag är i Götet på torsdagen förresten men lördagen i sthlm blir bättre i så fall då jag behöver vara fräsch på fredag morgon..



Bubblaren skrev:
Ska vi köra på 1/2 flaskor menar du??

Neee.... han menar mindre antal personer såklart! :p
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Nu blev jag uppbokad på dagen men kan vara med om det rör sig om sen eftermiddag
Detta fungerar nog för mig också som det ser ut just nu. Alltså seneftermiddag - Kväll
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Sweet! Då kör vi runt 17-18 eller så.. Förslag på vart vi kan husera? Vi kan ju alltid höra med höggravida medarbetaren på Grappe, - hon är säkert jättesugen på att ta hand om oss igen.. ;D

Att som jag inte ens notera att hon var gravid, vare sig hög eller låg, säger det mest om hennes omfång eller mitt tillstånd ::)

Vad ska ni dricka???
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Att som jag inte ens notera att hon var gravid, vare sig hög eller låg, säger det mest om hennes omfång eller mitt tillstånd ::)

Vad ska ni dricka???

Ditt tillstånd såklart... :D

Ang. dricka vettefan.. får klura lite. Har druckit så mycket rött senaste tiden så någon skumpa åker nog med. Burro? Du har ju åkt världen runt och samlat på dig, - nå skoj? :p
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Sweet! Då kör vi runt 17-18 eller så.. Förslag på vart vi kan husera? Vi kan ju alltid höra med höggravida medarbetaren på Grappe, - hon är säkert jättesugen på att ta hand om oss igen.. ;D

Grappe känns kört med tanke på tiden och det faktum att ingen av oss är medlem.
Vi är ju ganska få som det ser ut nu så vi kanske kan köra hemma hos någon?
Du kan ju visa dina fantasktiska dish drawer ;)


Bubblaren skrev:
Vad ska ni dricka???

Som vanligt så lär undertecknad plocka med sig 2 skumpor. Tänker dock inte nämna vilka utan det får bli en överraskning.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jahaja, så börjar ni sukta en igen ::)

Kolla om inte Vintjejen kan ordna ett bunker eller nått att sitta i.

Om jag inte far till stugan i helgen kanske jag kommer tassandes med en pava under armen, för jag hörde det sas det skulle vara en = 1 st.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Jahaja, så börjar ni sukta en igen ::)

Kolla om inte Vintjejen kan ordna ett bunker eller nått att sitta i.

Om jag inte far till stugan i helgen kanske jag kommer tassandes med en pava under armen, för jag hörde det sas det skulle vara en = 1 st.

Det är väl ingen som sagt 1 stycken? :eek: 2 eller inget ;D


Tyvärr är min lägenhet lite för liten för att vara i :(
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Om jag inte far till stugan i helgen kanske jag kommer tassandes med en pava under armen, för jag hörde det sas det skulle vara en = 1 st.

Jo säkert och Claude Val & Gredos är gott ::)
2 flaskor är undregränsen för att få -inferno klassning. Mini syftar bara till att vi kanske inte blir lika många.



Keen skrev:
Det är väl ingen som sagt 1 stycken? :eek: 2 eller inget ;D

Nuf said!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Jo säkert och Claude Val & Gredos är gott ::)
2 flaskor är undregränsen för att få -inferno klassning. Mini syftar bara till att vi kanske inte blir lika många.



Nuf said!

Attans, det var alltså bara önsketänkande från min sida.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Attans, det var alltså bara önsketänkande från min sida.
"Packad med stil..." "Vinferno"... - 1 flaska? Skärp dig.. ;)

Vi kanske kan vara hemma hos mig... beror lite på om jag hinner stöka undan sista strykningen samt verktyg, stegar och skit innan. Kanske är bättre med ett säkert kort?

Dishdrawern funkar däremot utmärkt CH! ;D

Keen: För litet? Fyra pers går väl alltid att klämma in?
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Om vi kör hemma hos någon så har jag möjligheten att låna med mig Reidelglas gratis eller för en väldigt liten kostnad.
 

v_skogh

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Om vi kör hemma hos någon så har jag möjligheten att låna med mig Reidelglas gratis eller för en väldigt liten kostnad.

Hur ska du få med dig dem hem sedan då? ;)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Om vi kör hemma hos någon så har jag möjligheten att låna med mig Reidelglas gratis eller för en väldigt liten kostnad.
Det finns väl redan i varje hem ;D åtminstone där det dricks vin
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

magnum skrev:
Det finns väl redan i varje hem ;D åtminstone där det dricks vin

Ja man tycker väll kanske det men oftast finns de inte i de kvantiteterna som man förbrukar på en vinprovning.


Edit: Verkar hittat en lokal vi kunde vara i. Återkommer senare ikväll när jag förhoppningsvis vet mera.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Om vi kör hemma hos någon så har jag möjligheten att låna med mig Reidelglas gratis eller för en väldigt liten kostnad.

Ok om gratis men annars känns det märkligt att pröjsa för att hyra glas när vi ska hem till någon... ???

Jag har förresten Riedelglas och kan tänka mig att lägga mig 15% under din kompis i hyreskostnad ;D
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Ok om gratis men annars känns det märkligt att pröjsa för att hyra glas när vi ska hem till någon... ???

Jag har förresten Riedelglas och kan tänka mig att lägga mig 15% under din kompis i hyreskostnad ;D

Kollar upp om vi får låna Riedel glasen gratis eller om de ska ha något för det.

Verkade förövrigt som vi kunde låna glas gratis i lokalen om vi diskade dem efter oss. Gissar att det är ganska trista ISO glas där dock. Återkommer som sagt när jag vet mera vad som gäller.

Har vi något maxtak på vad lokal, glas och tilltugg får kosta per skalle?
 
Toppen