Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug88 skrev:
Vi får lägga om den här tråden också.
Du är nog dagens pucko...

Du är bara rädd att inte ha någon att dricka guinness med på hela hösten.
 

Krug88

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Du är bara rädd att inte ha någon att dricka guinness med på hela hösten.
Nja, mer tragiskt för dig...
Det kommer 223 flaskor vin från London till Grappe om 2 veckor!
Finns ett och annat med där som jag kan garantera att du skulle vilja vara med på.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Sommelierern som jobbar där är så jäkla mysig

Och där fick vi svaret på varför 1CRU tjatat så mycket om GQ på senaste tiden... ;)
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Den här dagen markerar den näst sista gången jag kommer att inmundiga alkohol innan jul. Den sista kommer att vara helgen jag är i Dublin, jag ska ta tag i vinktnedgången igen, även om jag bygger musklier just nu så går jag itne ner nog i äckelfett. Vilket gör att jag ska hålla lite koll på vad jag äter och dricker... Och de här få månaderna innan jul känns det som jag borde greja.

Detta gör att jag antagligen kommer att glida ned på Grappe i lugn och ro och sippa på något gott lite tidigare och vänta på att ni andra busfrån dyker upp. ;D

Nu vet ju inte jag hur mycket du ska gå ner i vikt men jag måste rekommendera en ny "livstil" som heter LCHF det betyder low carb high fat.
Goggla det på nätet så kommer ni att förstå att den passar mitt levene perfekt. Eller så köper ni boken av sten sture skaldeman.
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Och där fick vi svaret på varför 1CRU tjatat så mycket om GQ på senaste tiden... ;)

Ja men va fan han är ju bara så sablans mysig, det kommer du också att tycka Anders. Lite måste man ju få titta trots att jag numera är förlovad.
yes efter 10 års tjat på gubbin min fick jag äntligen en ring.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Ja men va fan han är ju bara så sablans mysig, det kommer du också att tycka Anders. Lite måste man ju få titta trots att jag numera är förlovad.
yes efter 10 års tjat på gubbin min fick jag äntligen en ring.


Stort grattis :)
 

R.P

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krugs vita månader och allt snack om dom har gjort mig jävligt sugen på nåt gott att dricka, en engelsk dagstidning, cigarr och ett par cocktales låter inte helt främmande efter jobbet. :)
 

Krug88

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Ja men va fan han är ju bara så sablans mysig, det kommer du också att tycka Anders. Lite måste man ju få titta trots att jag numera är förlovad.
yes efter 10 års tjat på gubbin min fick jag äntligen en ring.
Förmodar att det är Micke du menar på GQ, han med mustachen från 1800-talet.
Han är snarare läskig, lite halvpsycho och rätt alkoholiserad vad jag förstår...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

R.P skrev:
Krugs vita månader och allt snack om dom har gjort mig jävligt sugen på nåt gott att dricka, en engelsk dagstidning, cigarr och ett par cocktales låter inte helt främmande efter jobbet. :)

Är det expat prat för gaynoveller eller?
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug88 skrev:
Förmodar att det är Micke du menar på GQ, han med mustachen från 1800-talet.
Han är snarare läskig, lite halvpsycho och rätt alkoholiserad vad jag förstår...

visst är det micke jag menar. vem fan är inte alkoholiserad ? muchen är ju så häftig och som du säger presis från 1800 talet, men det passa honom.
Det är bara kvinnor som tycker om mutacher, det klttlar så skönt har jag hört :p

Tack keen, tänk vad lit tjat kan göra.
 

R.P

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Är det expat prat för gaynoveller eller?

Hahaha, jupp! Nu ska jag ut på cocktailbar och läsa cock tales! ;D Vad jag ska använda cigarren till får ni själva lista ut...:-*
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

R.P skrev:
Vad jag ska använda cigarren till får ni själva lista ut...:-*

Snacka med Clinton, han hade ju lite ideer kring det där... ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Vänner, jag kommer att dyka upp kl 14.30 och stanna till 19-tiden men jag avstår middagen.
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag vet inte helt säkert när jag dyker upp. Beror på hur jag tar mig till Stockholm, jag hade tänkt stanna förbi 1cru först och handla på mig ytterligare saker jag inte behöver.
Skulle gissa att jag dyker upp runt 1400 och är kvar tills ni inte orkar med mig längre.
 
Toppen