Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Flytt av samling

IsKr

Medlem
Alla får påsar och jag tar all hjälp jag får (betalar generöst)
Hade hjälpt till helt gratis om jag nu skulle ha min bostad i hufvudstaden. Är ju trevligt att hjälpa och kanske få ett glas efteråt. Tror då inte heller att folk här inne skulle ta betalt för att hjälpa, eller?
 

Boletus

Medlem
Hjälper gärna till gratis också (även om "vätskeersättning" givetvis mottages tacksamt) i mån av tid, har småbarn så inte säkert att jag kan avvara så mycket av den varan. Men det är alltid roligt att se vad folk har samlat på sig, vilket i sig gör det värt att bära lite. Rekommenderar att du funderar på hur lång tid det skulle ta, hur många personer som behövs och sen skickar några förslag på datum och tid (Doodle rekommenderas) via PM till oss som kan tänka oss att hjälpa till. Mvh mellanchef :)
 

gece

Man vänjer sig.
På riktigt? Får jag hjälp här? Min avsikt var att fråga om någon kände till bra firma som kunde hjälpa till. Normal flyttfirma känns lite läskigt att nyttja. Jag kommer absolut tala om när det är dags. Löftet säger att vinrummet skall står klart tidigt i december
Mina (och, misstänker jag, andras) helger kan vara lite fulltecknade framåt jul men kan jag när det gäller så kommer jag
Äntligen lite nytta av alla timmar på gymmet...
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
OM själva vinrummet inte blir klart i tid (surprise), hur länge bedömer ni att vinet kan stå i rumstemperatur utan att skadas?
 

jalvemo

Medlem
OM själva vinrummet inte blir klart i tid (surprise), hur länge bedömer ni att vinet kan stå i rumstemperatur utan att skadas?
Min killgissning är att vinrummets färdigställande inte kan bli så försenat att flaskorna lider någon märkbar skada. För det borde ju inte bli månader sent. Iof svårt att ha erfarenhet inom denna fråga, då man såklart undviker det. Har du flera äldre (kanske känsliga..), typ 60-tal med lägre nivå, skulle jag vara lite försiktigare med dessa. Men två tre veckor i rum tror jag inte e något problem förutsatt att det inte skiftar mycket i temp upp och ner. (Utmana mig gärna om ni har annan erfarenhet)
 
Toppen