This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Aldrig fel att bredda sin horizont oavsett anledning.Visa bifogad bild 11827
2010 Ciacci Piccolomini d'Aragona Brunello di Montalcino
Gott i en lättare stil. Lite stramt, fast positivt. God frukt, mandel sticker ut. Känns som att man är tidigt ute även om vinet inte är purungt. Hade förmodligen kunnat pricka in både Italien och Toscana i ett blindtest även om mina erfarenheter i området är rätt dåliga. Här hemma blir det oftast något franskt i glasen. Men jag borde lära mig mer om Italien utanför Piemonte. Att köpa och dricka mer italienskt, i synnerhet från Toscana, låter som ett bra fokus för 2018.
Håller med, Ciacci Piccolomini d’Aragona BdM är en av mina favoriter när det gäller BdM, Painrosso 2010 är helt grym!Aldrig fel att bredda sin horizont oavsett anledning.
Finns så mkt bra vin därute som inte kommer från några få välkända toppdistrikt.
2006 Ciacci Piccolomini d’Aragona BdM har för övrigt förgyllt några middagar för min del och några flaskor finns kvar. Helt klart en favorit från BdM för min del. 2012 finns väl på SB nu tror jag. Och jfrt med många andra områden så har ju BdM inte stuckit iväg så mkt i pris heller så köpläge där tycker jag.
Har ett gäng av den, känns som man tryggt kan avakta nåt år?Visa bifogad bild 11827
2010 Ciacci Piccolomini d'Aragona Brunello di Montalcino
Gott i en lättare stil. Lite stramt, fast positivt. God frukt, mandel sticker ut. Känns som att man är tidigt ute även om vinet inte är purungt. Hade förmodligen kunnat pricka in både Italien och Toscana i ett blindtest även om mina erfarenheter i området är rätt dåliga. Här hemma blir det oftast något franskt i glasen. Men jag borde lära mig mer om Italien utanför Piemonte. Att köpa och dricka mer italienskt, i synnerhet från Toscana, låter som ett bra fokus för 2018.
Absolut, 2020 kan väl vara ett bra riktmärke.Har ett gäng av den, känns som man tryggt kan avakta nåt år?
Det var ett tag som jag skrev om vin på forumet
Håller med om att det här vinet och årgången är grymt bra och faktiskt en av de bästa pinoter jag har druckit. Satte själv 94p blint för ett gäng år sedan. Idag hade jag mest troligt varit mer generös!Tafelwein 2009, Friedich Bäcker: Jag har varit mycket skeptisk till Bäcker och tyckt de varit överprissatta men är de så här bra så vete katten. Rejält mycket tyngre än Copain, mer kraft mer fyllighet och känns mycket mer mogen. Frukten är betydligt mörkare med björnbär och lingon. En del multna toner, grillat kött och läder. Världsklass 96 p.
Varför ser man aldrig sådana här termer när vinskribenter i tidningarna recenserar vin?! Det är ju både roligt och dessutom grymt bra beskrivet; alla kan ju relatera till sådana här saker! När det står "Ursprungstypiskt, stilrent fast med nya intryck av mörk frukt, stramt men fullt av generösa bärtoner" då blir det liksom inte mycket att ta till sig.Tulpanstjälkar, kylskåpskalla blåbär, lingon.