SV: Idag dricker vi Kul med Peter Barlow. Jag köpte med mig ett par 2004r från Sydafrika i somras, och jag tror att det kan vara ett alldeles utmärkt lagringsvin.
SV: Idag dricker vi Javisst är det ett bra vin. Såg att den inte fanns just nu på SS men väl John X Merriman -04. Har du provat den ?
SV: Idag dricker vi Ja, jag provade den på plats på Rustenberg i maj. Den var också bra, men jag föredrog Peter Barlow. Jag upptäckte när jag besökte ett antal vingårdar i Stellenbosch att jag generellt föredrog rena Cabernet Sauvignon framför Bordeaux-blends.
SV: Idag dricker vi Franz Hirtzberger- Steinterrassen Riesling Federspiel 2008. God. Förväntad hög syra. Dock betydligt mera tropisk frukt än vad jag förväntade mig i en österrikisk riesling. kanske felaktig förväntansbild.
SV: Idag dricker vi Mas la plana 05 på en finlandsbåt, bra vin tycker jag och kul att prova en spansk Cab.
SV: Idag dricker vi Bra pris på Mas la Plana -05 på båten dess utom (om det var samma som jag åkte). Har för mig att jag betalade runt 250 kr att jämföra med 319 kr när den släpptes i måndags.
SV: Idag dricker vi Ja den kostade typ 250 pix, och ännu roligare var att den kostade 74 för ett glas i Tapasbaren. Där kunde man prova massa Torresviner till rena taxfreepriserna!
SV: Idag dricker vi Provade en FX Pichler och en Knoll igår, båda riesling smaragd 08. Tropisk frukt konfirmeras. Verkar som att 08rna är lika trevliga som 06rna när det gäller Wachau (när hände det senast att någon sa att 08r är trevliga? ;D ). EDIT: korrigerade ett felaktigt årtal.
SV: Idag dricker vi ??? Rörde du ihop årtalen eller kan du sjunkt så lågt att du talar gott om fjollträskarna?
SV: Idag dricker vi Det finns ingen nedre gräns för hur lågt jag kan sjunka, fråga vilken kvinna som helst. ;D Men aldrig kommer fjollträskisarna omtalas som goda med mindre än en rejäl dos ironi involverad. Inlägget korrigerat för att inte ge sken av annat.
SV: Idag dricker vi Men du var för långsam ;D så CH tog dig med byxorna långt nerdragna, ingen trevlig syn ;D
SV: Idag dricker vi Nästan lika vidrig som den numera näst intill mytiska bilden av Mysonmannen, alla BIB konsumenters värsa mardröm...
SV: Idag dricker vi Det verkar som att biverkningarna efter vacineringen i alla fall inte påverkar förmågan att knappa på ett tangentbord... ;D
SV: Idag dricker vi Det stämmer, men biverkningarna slår ju olika på olika personer har jag läst! Kanske du har smygvacinerat dig ;D
SV: Idag dricker vi Tror du Vacin hjälper mot 08r? I så fall kan det vara läge för en spruta... Hmmm.... freudiansk felskrivning där tydligen. Det verkar som att det enda man tänker på i Borås en novembertorsdag är rumpor. Stjärtgosse där!