Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Kul med Peter Barlow. Jag köpte med mig ett par 2004:eek:r från Sydafrika i somras, och jag tror att det kan vara ett alldeles utmärkt lagringsvin.
 

chambertin

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Kul med Peter Barlow. Jag köpte med mig ett par 2004:eek:r från Sydafrika i somras, och jag tror att det kan vara ett alldeles utmärkt lagringsvin.
Javisst är det ett bra vin. Såg att den inte fanns just nu på SS men väl John X Merriman -04. Har du provat den ?
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

chambertin skrev:
Javisst är det ett bra vin. Såg att den inte fanns just nu på SS men väl John X Merriman -04. Har du provat den ?

Ja, jag provade den på plats på Rustenberg i maj. Den var också bra, men jag föredrog Peter Barlow.

Jag upptäckte när jag besökte ett antal vingårdar i Stellenbosch att jag generellt föredrog rena Cabernet Sauvignon framför Bordeaux-blends.
 

ae

Medlem
SV: Idag dricker vi

Franz Hirtzberger- Steinterrassen Riesling Federspiel 2008. God. Förväntad hög syra. Dock betydligt mera tropisk frukt än vad jag förväntade mig i en österrikisk riesling. kanske felaktig förväntansbild.
 

bmf

Medlem
SV: Idag dricker vi

Bra pris på Mas la Plana -05 på båten dess utom (om det var samma som jag åkte). Har för mig att jag betalade runt 250 kr att jämföra med 319 kr när den släpptes i måndags.
 

Lando

Medlem
SV: Idag dricker vi

Ja den kostade typ 250 pix, och ännu roligare var att den kostade 74 för ett glas i Tapasbaren. Där kunde man prova massa Torresviner till rena taxfreepriserna!
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

ae skrev:
Franz Hirtzberger- Steinterrassen Riesling Federspiel 2008. God. Förväntad hög syra. Dock betydligt mera tropisk frukt än vad jag förväntade mig i en österrikisk riesling. kanske felaktig förväntansbild.

Provade en FX Pichler och en Knoll igår, båda riesling smaragd 08. Tropisk frukt konfirmeras. Verkar som att 08:eek:rna är lika trevliga som 06:eek:rna när det gäller Wachau (när hände det senast att någon sa att 08:eek:r är trevliga? ;D ).

EDIT: korrigerade ett felaktigt årtal.
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

anders skrev:
Verkar som att 08:eek:rna är lika trevliga som 08:eek:rna när det gäller Wachau

???

Rörde du ihop årtalen eller kan du sjunkt så lågt att du talar gott om fjollträskarna?
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
???

Rörde du ihop årtalen eller kan du sjunkt så lågt att du talar gott om fjollträskarna?

Det finns ingen nedre gräns för hur lågt jag kan sjunka, fråga vilken kvinna som helst. ;D Men aldrig kommer fjollträskisarna omtalas som goda med mindre än en rejäl dos ironi involverad. Inlägget korrigerat för att inte ge sken av annat.
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

stockholm_-_the_capital_of_scandinavia_medium.jpg
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Men du var för långsam ;D så CH tog dig med byxorna långt nerdragna, ingen trevlig syn ;D

Nästan lika vidrig som den numera näst intill mytiska bilden av Mysonmannen, alla BIB konsumenters värsa mardröm...
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Men du var för långsam ;D så CH tog dig med byxorna långt nerdragna, ingen trevlig syn ;D

Det verkar som att biverkningarna efter vacineringen i alla fall inte påverkar förmågan att knappa på ett tangentbord... ;D
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

anders skrev:
Det verkar som att biverkningarna efter vacineringen i alla fall inte påverkar förmågan att knappa på ett tangentbord... ;D

Då kanske du ska vacinera dig för att slippa stå med byxorna nere ;)
 
SV: Idag dricker vi

anders skrev:
Det verkar som att biverkningarna efter vacineringen i alla fall inte påverkar förmågan att knappa på ett tangentbord... ;D
Det stämmer, men biverkningarna slår ju olika på olika personer har jag läst! Kanske du har smygvacinerat dig ;D
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Det stämmer, men biverkningarna slår ju olika på olika personer har jag läst! Kanske du har smygvacinerat dig ;D

Det ända anders gör i smyg är att dricka bib.
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Då kanske du ska vacinera dig för att slippa stå med byxorna nere ;)

Tror du Vacin hjälper mot 08:eek:r? I så fall kan det vara läge för en spruta... ;)

CH skrev:
Det ända anders gör i smyg är att dricka bib.

Hmmm.... freudiansk felskrivning där tydligen. Det verkar som att det enda man tänker på i Borås en novembertorsdag är rumpor. Stjärtgosse där!
 
Toppen