Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Igår blev det Pirie Estate Chardonnay igen. När den stått till sig i glasen så fanns där en häftig aprikos i mitten av smaken.

Har beställt 3 pavor till då det sas det fanns på depån. Såg att det är Vinalliansen som är importör, dessvärre hittar jag ingen fungerande hemsida till dem :-o

Någo av er som vet om det går att få tag på fler pavor? SS går ju inte att lita på....
 

J.S.

Medlem
SV: Idag dricker vi

Bubblaren skrev:
Igår blev det Pirie Estate Chardonnay igen. När den stått till sig i glasen så fanns där en häftig aprikos i mitten av smaken.

Har beställt 3 pavor till då det sas det fanns på depån. Såg att det är Vinalliansen som är importör, dessvärre hittar jag ingen fungerande hemsida till dem :-o

Någo av er som vet om det går att få tag på fler pavor? SS går ju inte att lita på....

Låter intressant, den måste jag prova vid tillfälle :) såg att SS på regeringsgatan ska ha 9 st hemma...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

J.S. skrev:
Låter intressant, den måste jag prova vid tillfälle :) såg att SS på regeringsgatan ska ha 9 st hemma...

Förra veckan stod det på sajten det fanns 14 pavor på Reg.gatan - men det fanns bara två IRL, så dem köpte jag såklart. Kanske ska hasa mig förbi igen och kolla med dem.
 

J.S.

Medlem
SV: Idag dricker vi

Bubblaren skrev:
Förra veckan stod det på sajten det fanns 14 pavor på Reg.gatan - men det fanns bara två IRL, så dem köpte jag såklart. Kanske ska hasa mig förbi igen och kolla med dem.

Kan vara värt att kolla! Jag såg att dom dessutom hade lite rea på den ;) Senast jag kollade en liknande sak på SS i Handen hittade jag eller rättare sagt dom, det jag eftersökte. I det fallet gällde det en låda Clos des Papes som dom absolut inte hade. Jag fick veta att det "säkert bara var ett felsaldo", men icke... ;D
 

weezer

Medlem
SV: Idag dricker vi

Idag en halvflarra palmer till en kräftsoppa med halstrade pilmusslor, lite smörstekt palsternacka och ett skum på dito. Perfekt för att orka med en nattning.
 

J.S.

Medlem
SV: Idag dricker vi

weezer skrev:
Idag en halvflarra palmer till en kräftsoppa med halstrade pilmusslor, lite smörstekt palsternacka och ett skum på dito. Perfekt för att orka med en nattning.

Låter inte helt fel :p Fan... nu blev jag hungrig oxå!
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Idag dök min Skumpalangare upp med 6fl Paul Bara Comtesse Marie de France 98 och 6st 99:eek:r.
Även 6st halvflaskor Paul Bara vintage 00... ;D
 

R.P

Medlem
SV: Idag dricker vi

weezer skrev:
Idag en halvflarra palmer till en kräftsoppa med halstrade pilmusslor, lite smörstekt palsternacka och ett skum på dito. Perfekt för att orka med en nattning.

Lät lysande! :)
 

kayaker

Cyklist
SV: Idag dricker vi

Igår blev det Louis Roederer Blanc de Blancs 2002 och Domaine Léon Barral Cuvée Jadis 2005.

Edit: Den sistnämnda fascinerar med sin mångsidighet och var inte alls tokig till Daimtårta...
 

Lambo

Medlem
SV: Idag dricker vi

kayaker skrev:
Igår blev det Louis Roederer Blanc de Blancs 2002 och Domaine Léon Barral Cuvée Jadis 2005.

Edit: Den sistnämnda fascinerar med sin mångsidighet och var inte alls tokig till Daimtårta...

Hur var Roederer? Värt att köpa på sig några?
 

kayaker

Cyklist
SV: Idag dricker vi

Lambo skrev:
Hur var Roederer? Värt att köpa på sig några?
Den var bra och ganska tillgänglig redan nu men jag tror ändå det är bra att glömma bort resten av flaskorna i 5-10 år.
 

SUPRA

Bäst
SV: Idag dricker vi

J.S. skrev:
Färdigstädat nu... ;)

Näe. Hon kommer imorgon.

Men jag har installerat en ny DVD-brännare på min dator ikväll.
Dessutom dammsög jag computern igår, det räknas väl? :p
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

SUPRA skrev:
Näe. Hon kommer imorgon.

Men jag har installerat en ny DVD-brännare på min dator ikväll.
Dessutom dammsög jag computern igår, det räknas väl? :p
Gränsfall till att CdA skall öppnas!! ;)
 

J.S.

Medlem
SV: Idag dricker vi

SUPRA skrev:
Näe. Hon kommer imorgon.

Men jag har installerat en ny DVD-brännare på min dator ikväll.
Dessutom dammsög jag computern igår, det räknas väl? :p

Absolut! Det e ju ett jäkla slit som förtjänar en riktig belöning ;)
 

SUPRA

Bäst
SV: Idag dricker vi

Hittade 3 st. rödvinare i källaren som jag inte har en aning om hur de införskaffats.
Troligen under någon resa i Frankrike.

Vieilles Vignes 2000, Chateau de la Liquiere. Faugeres. Famille Vidal - Dumoulin.

Lite kallt än, men smaken lovar gott.
 

Jos

Medlem
SV: Idag dricker vi

Pure 04, -öppnade en korkad först så det var bara att korka en till och faaan.... så gött! Har svårt att välja en favorit av 04an och 05an nu när jag tidigare tyckt 05an var bättre.
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Jos skrev:
Pure 04, -öppnade en korkad först så det var bara att korka en till och faaan.... så gött! Har svårt att välja en favorit av 04an och 05an nu när jag tidigare tyckt 05an var bättre.

Drack en halv flaska igår och resten idag. Riktigt riktigt jävla god, även om den hade tappat lite tills idag.
 
Toppen