Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Jisses sicken skön provning Lambo!

Lustigt nog så är det Selosse på gång i helgen och jag tänkte att ha med mig en Diebolt 76 som reservpava. Känner mig väldigt trygg med mina val :)

Enchanteleuren 88 är annars en av mina apseluta favoriter!
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Kan inte gör annat än hålla med dig.
Magnum flaskorna du kom över, var de RD eller orginal deggade? Oavsett så var det ett väldigt bra pris.
Vet inte när dom degades men dom var nyinkomna direkt från Henriot. För mig en magisk Champagne ;D
 

Lambo

Medlem
SV: Idag dricker vi

Bubblaren skrev:
Lustigt nog så är det Selosse på gång i helgen och jag tänkte att ha med mig en Diebolt 76 som reservpava. Känner mig väldigt trygg med mina val :)

Selosse, fan nu blev jag avundsjuk. Längtar redan till nästa gång jag får tillfälle att avnjuta en Selosse! Vilken Selosse ska du avnjuta?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Lambo skrev:
Selosse, fan nu blev jag avundsjuk. Längtar redan till nästa gång jag får tillfälle att avnjuta en Selosse! Vilken Selosse ska du avnjuta?

Det blir rosén (ser fram emot mattips recept fr magnum *s* ).
 

v_skogh

Medlem
SV: Idag dricker vi

Bubblaren skrev:
Det blir rosén (ser fram emot mattips recept fr magnum *s* ).

Jävlar vad gott, vill också dricka Selosse i helgen.
CH, du har inga flaskor liggandes? För vi har väl inte fått hem våra än?
 

Lambo

Medlem
SV: Idag dricker vi

Bubblaren skrev:
...och för några till ;D

Delad glädje är delad mängd ;)

Spännande, återkom med en review. Varje sommar så kör jag ett rosébubbel som huschampagne i sommarstugan.
Var en låda Gosset rosé förra året. Har en krok på en låda Selosse rosé. Efter SS provningen så är jag sjukt sugen trots att den egentligen e för dyr för att vara husbubbel.
Men va fan man lever ju bara en gång...!

Ser fram emot att höra om den levererar som förväntat.
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

v_skogh skrev:
Jävlar vad gott, vill också dricka Selosse i helgen.
CH, du har inga flaskor liggandes? För vi har väl inte fått hem våra än?

Nej ända chansen att vi ska få i oss Selosse är om Hjert är med imorgon eller om vi går och äter på Svenska Krogen.


Lambo skrev:
Spännande, återkom med en review. Varje sommar så kör jag ett rosébubbel som huschampagne i sommarstugan.
Var en låda Gosset rosé förra året. Har en krok på en låda Selosse rosé. Efter SS provningen så är jag sjukt sugen trots att den egentligen e för dyr för att vara husbubbel.
Men va fan man lever ju bara en gång...!

Ser fram emot att höra om den levererar som förväntat.

Kan nästan lova dig att om du smakar på en Selosse Rose så kommer det bli husets sedan. Det är syndigt gott men dyrt vet jag inte om jag håller med om, det kostar ju bara mycket pengar ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Lambo skrev:
Spännande, återkom med en review. Varje sommar så kör jag ett rosébubbel som huschampagne i sommarstugan.
Var en låda Gosset rosé förra året. Har en krok på en låda Selosse rosé. Efter SS provningen så är jag sjukt sugen trots att den egentligen e för dyr för att vara husbubbel.
Men va fan man lever ju bara en gång...!

Ser fram emot att höra om den levererar som förväntat.

Har ingen stor förväntan, inte annat än att det ska vara bubblor kvar i buteljen, oskadat och lite annorlunda. För jag minns knappt hur Sleosse rosé smakar, 4 år sedan jag var hos honom och testade den senast.

Kanske dax för Clouet rosé som stugchampagne i år? (slår mig jag ska fundera ut vad jag själv ska ha i stugan nästa vecka när jag ska jobba på distans från sköna Roslagen)
 

Lambo

Medlem
SV: Idag dricker vi

Bubblaren skrev:
Kanske dax för Clouet rosé som stugchampagne i år? (slår mig jag ska fundera ut vad jag själv ska ha i stugan nästa vecka när jag ska jobba på distans från sköna Roslagen)

Aldrig testat Clout rosé, nått du kan rek?
Kanske skulle ta och testa en sån ikväll till gösfilén. Borde kunna funka ihop om jag gör en kantarellstuvning till.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Lambo skrev:
Aldrig testat Clout rosé, nått du kan rek?
Kanske skulle ta och testa en sån ikväll till gösfilén. Borde kunna funka ihop om jag gör en kantarellstuvning till.

Jag är ingen större roséfantast, men gillar både Gosset och Clouet rosé. Kyl den väl och njut!
Den kostar mindre än många champagner (är rent utav PV-ordet) 8)

Hmm, skulle vara gott med champagne även ikväll....
 

SUPRA

Bäst
SV: Idag dricker vi

Lambo skrev:
Aldrig testat Clouet rosé, nått du kan rek?

Jag har "bara" druckit den på Magnum, på nyårsafton. Om jag minns :D rätt var den helt ok, men det är ingen favorit. även om man får mycket för pengarna.
RJ säger 73/83 "Den fylligaste rosé jag känner till".
 

Lambo

Medlem
SV: Idag dricker vi

SUPRA skrev:
Jag har "bara" druckit den på Magnum, på nyårsafton. Om jag minns :D rätt var den helt ok, men det är ingen favorit. även om man får mycket för pengarna.
RJ säger 73/83 "Den fylligaste rosé jag känner till".

Ok låter som att den är värd att testa men tror knappast den kvalar in som husets rosé i sommar. Men man vet aldrig...
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Lambo skrev:
Ok låter som att den är värd att testa men tror knappast den kvalar in som husets rosé i sommar. Men man vet aldrig...


Tror den får svårt att konkurrera med Selosse Rosé. Fan vad gott det var, måste dricka igen snart :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Keen skrev:
Tror den får svårt att konkurrera med Selosse Rosé. Fan vad gott det var, måste dricka igen snart :D

Meehhh, jag jmf den med Gosset - inte Selosse!
Finns inget som kan jmf m Selosse - så det så!!
 

Mmm

Medlem
SV: Idag dricker vi

Idag åker den första av mina Angelus 1994 fram till lammracksen. Drog korken nyss, och det verkade vara fullt pådrag i flaskan. Den vågar jag inte hälla på karaff än. 475 DKK på Vinbanken.dk - rätt OK med tanke på vad Angelus av senare årgång kostar.
 

Jos

Medlem
SV: Idag dricker vi

Hermitage -98 från Cave de Tain.
Grym doft, - helt suverän. Smaken lever inte upp till doften men ändå ett habilt vin som är bra mycket bättre än jag minns det från sist.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Snacka om lyxproblem - jag vet inte vilken champagne jag ska öppa mig ikväll ???
Pierre P 99 eller Henriot E 88 eller kanske en Diebolt av ngn årgång, såg just jag har 97:eek:r kvar, men är även nyfiken på deras 2000... *suck* vad svårt det är ::)
 
Toppen