Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

R.P

Medlem
SV: Idag dricker vi

vintjej skrev:
Den är helt ok.:) Funkade den bra till kyckling?

Jag har alltid några flaskor av den hemma, ett trevligt husvin.

Funkade bra till kyckling, gjorde en ganska mastig gryta som den gick bra ihop med.
 

Segol

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Sen fick vi 2 röda han funderar på att börja sälja, serverade blint:

Le Petit Barabas Tradition 07, Cotes du Rhone Villages(65 grenache, 35 syrah)
Le Petit Barabas Selection 07, Cotes du Rhone Villages(ca 70 syrah och resten grenache från 40-50 åriga stockar)

Förvånad!...

Tradition var lite för söt för min smak, men helt ok.
Selection var bra balans, kändes som mer grenache och helt enkelt ett grymt husvin för inga pengar.
Ingen smakupplevelse någon av dem, men klockrent att ha hemma och bjuda mindre vinkunniga på. Framförallt Selection för min del.

Dyker inte upp på bolaget utan kommer att helt legalt säljas från en firma i Frankrike med transport till Stockholm nästa månad.
87 resp 110kr flaskan.
Finns det intresse kan ni skicka PM till Mesnil här på forumet.

Tror inte att moderatorn borde ha problem med inlägget då allt sker på pappret, men det märker jag väl imorgon... ;D

Jag blev bjuden på Le Petit Barabas Tradition 07 Cotes du Rhone Villages av en vän för ett par veckor sen o instämmer, jag antar att det är tradition som kostar 87:-/flaska o det är i så fall betydligt mindre än jag skulle kunna tänka mig att betala för vinet ifråga.
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Segolas skrev:
Jag blev bjuden på Le Petit Barabas Tradition 07 Cotes du Rhone Villages av en vän för ett par veckor sen o instämmer, jag antar att det är tradition som kostar 87:-/flaska o det är i så fall betydligt mindre än jag skulle kunna tänka mig att betala för vinet ifråga.
Absolut, det var inget fel på Tradition. Jäkligt bra för 87kr.
Men själv tänker jag bara handla Selection då jag faktiskt tyckte att det var rätt gott.
110kr är ingenting för ett vin som faktiskt går att dricka...

Sen tar jag ju för givet att jag kommer att bli lite sågad som föreslår ett billigt vin, men det får jag ta :D
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Absolut, det var inget fel på Tradition. Jäkligt bra för 87kr.
Men själv tänker jag bara handla Selection då jag faktiskt tyckte att det var rätt gott.
110kr är ingenting för ett vin som faktiskt går att dricka...

Sen tar jag ju för givet att jag kommer att bli lite sågad som föreslår ett billigt vin, men det får jag ta :D

Jag klev in på ett sexpack Selection iallafall :)
 

Segol

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Absolut, det var inget fel på Tradition. Jäkligt bra för 87kr.
Men själv tänker jag bara handla Selection då jag faktiskt tyckte att det var rätt gott.
110kr är ingenting för ett vin som faktiskt går att dricka...

Sen tar jag ju för givet att jag kommer att bli lite sågad som föreslår ett billigt vin, men det får jag ta :D

Som att lägga upp bollarna på bordet o låta folk banka på dom :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Absolut, det var inget fel på Tradition. Jäkligt bra för 87kr.
Men själv tänker jag bara handla Selection då jag faktiskt tyckte att det var rätt gott.
110kr är ingenting för ett vin som faktiskt går att dricka...

Sen tar jag ju för givet att jag kommer att bli lite sågad som föreslår ett billigt vin, men det får jag ta :D

Huuuu... forumet förfaller, snart är tipsen i nivå med dem som är på Vinklubben 8)
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Absolut, det var inget fel på Tradition. Jäkligt bra för 87kr.
Men själv tänker jag bara handla Selection då jag faktiskt tyckte att det var rätt gott.
110kr är ingenting för ett vin som faktiskt går att dricka...

Sen tar jag ju för givet att jag kommer att bli lite sågad som föreslår ett billigt vin, men det får jag ta :D

Du kanske ska ändra från Krug88 till BGK?
Jag slog till på en låda av varje i alla fall efter din rekommendation.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Keen skrev:
2 rader längre ner: Finns det intresse kan ni skicka PM till Mesnil här på forumet.

;)

Aha, fin försäljning blev det på forumet :D

Ibland blir man som utomstående lite osäker här på forumet om allt är öppet för alla, eller om det finns en klick som vet mer än andra.... det gör det svårtolkat emellanåt.
 
Toppen