Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Sex lådor Selection! Vann jag? ;)
Vet inte riktigt.
Jag har ett antal polare som ska beställa men inte lagt ordern än.
Några av dem brukar ta i lite väl ibland...
Som sagt...bra husvin, men det är ju inte någon upplevelse om någon tror det.
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Nej men utmärkt att slänga fram när man har gäster som inte är de mest vinintresserade som finns och det motsvarar större delen av min umgängeskrets. Tex så berättade jag igår om en flaska skumpa som tyvärr visade sig vara korkad i helgen för en vän och hans svar var "men går det inte att köra den i en sodastreamer så är allt bra igen?" Deras definitiion av korkad är när flaskan läckt eller det kommit kork i vinet.
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Nej men utmärkt att slänga fram när man har gäster som inte är de mest vinintresserade som finns och det motsvarar större delen av min umgängeskrets. Tex så berättade jag igår om en flaska skumpa som tyvärr visade sig vara korkad i helgen för en vän och hans svar var "men går det inte att köra den i en sodastreamer så är allt bra igen?" Deras definitiion av korkad är när flaskan läckt eller det kommit kork i vinet.
Du kanske ska skrota din beställning och köpa hem en pall Gato Negro istället?
-"Det däringa finvinet som kändisen CJ gör reklam för"
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Brorsan leder för tillfället med 1 låda Tradition och 7 lådor Selection.
Det är tydligen sånt man ska dricka när man bor i förorten...
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Brorsan leder för tillfället med 1 låda Tradition och 7 lådor Selection.
Det är tydligen sånt man ska dricka när man bor i förorten...

Han räknar väll med att du ska komma på besök ofta?
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Han räknar väll med att du ska komma på besök ofta?
Knappast, när jag är där är det jag som väljer viner.
De här är till vardags och när kreti och pleti kommer på middag.
Han har betydligt mer spännade flaskor i källaren än så...

Har handlat en del åt honom de senaste 10 åren.
Sen har han själv varit nere i Champagne med "Magnum" och fyllt bilen till bredden med Fleur, Clouet och Selosse.
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Lando skrev:
Nu beställer jag också ett gäng Le Petit Barabas Selection 07, fan Krug88, importörerna borde anställa dig.
Absolut, då kan jag som nu pusha för ett vin runt 100-ringen en gång vart tredje år och få betalt för det!
Övrigt stannar det på skumpa och riktigt bra Bordeaux, Bourgogne och Rhone.
Jag skulle nog inte få stanna kvar så länge...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Lite intressant är det att se hur ni kastar er över budgettjutet som en flock vargar över ett småländskt fattighjon på 1790talet och sen omedelbart börjar skylla ifrån er...
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Lite intressant är det att se hur ni kastar er över budgettjutet som en flock vargar över ett småländskt fattighjon på 1790talet och sen omedelbart börjar skylla ifrån er...
Haha... Precis vad jag tänkte på. INGEN köper åt sig själv, alla köper åt kusiner och kompisar. ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Lite intressant är det att se hur ni kastar er över budgettjutet som en flock vargar över ett småländskt fattighjon på 1790talet och sen omedelbart börjar skylla ifrån er...
Hahaha, hade förväntat mig ett påhopp redan igår från dig.
Var nästan lite besviken där ett tag...
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Andreas skrev:
jag köpte precis 24st och jag dricker inte ens rötjut.
va faaan är det med det här vinet???
Volymen, de kostade tillsammans lika mycket som en flaska Krug 88.
Och det dricker ju du typ varje vecka...
 

Krisman

Medlem
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Det är inte ens tillåtet om inte det var planterat före ett visst årtal och (jag tror) den ursprungliga vindodlaren fortfarande lever. Men fransmän brukar ha sätt att komma runt regler.

Så jag tar bort BiB varningen. Kommer du ihåg producenten?

Kommer inte ihåg men ska ta reda på det.


Andreas skrev:
jag köpte precis 24st och jag dricker inte ens rötjut.
va faaan är det med det här vinet???

Då borde du lära dig! Finns många tillfällen då inget slår ett bra rödpang.

Provade Mouton Rothschild 2001, Clerk Milon 2005, Ch d'Armaillhac 2005, Rousseau PC Lavaux-St.Jaques, lite Montille, Penfolds 707 2002, samt Henri Gouges PC le Pruliers och PC Clos des Porrets 2004 i går.

Mouton är ju trevligt, men jag är "bourgognekille"
 
Toppen