Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Ironi bäste bror, ironi!

Vi brukar ju, som du säger, vara ganska kompatibla!
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Delade på en flaska Vilmart Coeur de Cuvée 1998 med min flickvän igår till middagen. Ända sedan jag fick ett glas Vilmart på en fest för ett par veckor sedan har jag varit nyfiken på att prova den "på riktigt" i lugn och ro. Den var lika fantastisk igen och passade alldeles utmärkt till maten (löjromstallrik, kräftröra, lax, avocado). Den är väldigt fyllig och har en lång eftersmak.

Nu är bara frågan om jag borde investera i fler... ::)
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Delade på en flaska Vilmart Coeur de Cuvée 1998 med min flickvän igår till middagen. Ända sedan jag fick ett glas Vilmart på en fest för ett par veckor sedan har jag varit nyfiken på att prova den "på riktigt" i lugn och ro. Den var lika fantastisk igen och passade alldeles utmärkt till maten (löjromstallrik, kräftröra, lax, avocado). Den är väldigt fyllig och har en lång eftersmak.

Nu är bara frågan om jag borde investera i fler... ::)
Tycker som du, riktigt jävla gott utan att vara krångligt!
Ett vin man bara njuter av utan att analysera sönder...
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

Igår var en mycket hemsk dag. Jag behövde arbeta! Och inte nog med det. Vi hade en liten utekväll i tisdags så det kändes som att tankarna vadade fram i meterdjup dy. Usch.

I tisdags gjorde jag i alla fall ett kvalitetstest. Efter att ha sänkt nästan två liter Paulaner Hell, ett glas dålig rom och två bamsiga Moscow Mule samt en måltid som fick mig att skarpt ifrågasätta kockens karriärval beställde jag in en flaska Billecart-Salmon till tröst framåt småtimmarna. Trots att flaskan hanterades av en kypare som troligen precis lärt sig gå utan att använda knogarna samt dåligt glas så smakade drickat fin-fint. Konklusionen är att B-S klarade stresstestet, fem boxhandskar i betyg.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Delade på en flaska Vilmart Coeur de Cuvée 1998 med min flickvän igår till middagen. Ända sedan jag fick ett glas Vilmart på en fest för ett par veckor sedan har jag varit nyfiken på att prova den "på riktigt" i lugn och ro. Den var lika fantastisk igen och passade alldeles utmärkt till maten (löjromstallrik, kräftröra, lax, avocado). Den är väldigt fyllig och har en lång eftersmak.

Nu är bara frågan om jag borde investera i fler... ::)
Självklart ;D
 

Contraste

Medlem
SV: Idag dricker vi

Var och rev av ett privat gig i danmark igår, dammade av den midjekorta svarta kavajen, knöt flugan och det här är vad 11 pers drog på en LUNCH!!!

Pol Roger BdB 99, 98, 96, 90, 88

Krug 95

Chanson, Clos de Mouches 04
Domaine de la Vougeraie, Clos Blanc de Vougeot 04
Louis Latour, Corton-Charlemagne 04 på Mg
Couhins-Lurton 96

Hospices de Beaune 98
Méo Camuzet Vosne Romanée Les Chaumes 96

Cos d'Estournel 96
Ducru-Beaucaillou 95
Haut-Bailly 82
Latour à Pomerol 82

Kirwan 83
Margaux 83
Lynch Bages 82
Latour 83

Cheval Blanc 88
Cheval Blanc 86

Franchetti 06

d'Yquem 99

De åt 8 rätter och klämde 24 viner...till lunch...

Margaux 83 var helt jävla enorm, Cheval 86 och 88 likaså, Kirwan var ett trött eländigt helvete men det absolut bästa var att jag kunde gå och sippa Cos 96 under hela servicen/provningen.
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

Contraste skrev:
...och det här är vad 11 pers drog på en LUNCH!!!
Det torde ha varit en högproduktiv eftermiddag för dessa personer... :D

Skulle du kunna ge en status på Cos 96, jag undrar om jag inte har några baljor liggande...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Misääääääär!

Sådana luncher vill jag också gå på!

Jag kräver att få Margaux 1983 omedelbart!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

anders skrev:
Det torde ha varit en högproduktiv eftermiddag för dessa personer... :D

Skulle du kunna ge en status på Cos 96, jag undrar om jag inte har några baljor liggande...

Kossan 1996 drack jag i december senast och jag tycker personligen att den är för ung fortfarande, väldigt mycket kaffe och återhållen frukt. även efter lång dekkning. Däremot Lynch Bages 1996 är helt underbar nu.
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

Tackar, skådebröd fortfarande alltså.

Det verkar dock som att jag får börja kolla igenom mina 96:eek:r eftersom en del verkar på gång...
 

Contraste

Medlem
SV: Idag dricker vi

Eftersom jag pendlar mellan att föredra ung och mogen bordeaux så... Cos 96 på karaff två timmar ca:16 grader: massa kaffe, mörk skön frukt och framförallt jävligt mulliga tanniner fortfarande. Sval och snygg just what the doctor ordered!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

anders skrev:
Men, vad tror du Coach hade sagt om du druckit detta? Det är ju inget kalcium att tala om i den! ;D

Kalcium Schamlcium!

Vem bryr sig!
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Fick sms av en vän som är i London, det här dracks till middagen igår:

Selosse 97 magnum
Bollinger GA 96 magnum
Chassagne Montrachet Morgeot 01, Ramonet magnum
Clos de Vougeot 69 Jean Grivot magnum
Rauzan Segla 45 magnum
Yquem 01

Lät som en trevlig liten torsdagsmiddag va?
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Fick sms av en vän som är i London, det här dracks till middagen igår:

Selosse 97 magnum
Bollinger GA 96 magnum
Chassagne Montrachet Morgeot 01, Ramonet magnum
Clos de Vougeot 69 Jean Grivot magnum
Rauzan Segla 45 magnum
Yquem 01

Lät som en trevlig liten torsdagsmiddag va?

Inget kalcium där heller... ;D
 

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Jag är lika hård som än för länge bakad brioche.

Det är bra att veta. Jag får tyvärr meddela att du är utesluten ur kuppen mot bolagets centrallager.

Skulle du åka fast så kommer följande scenario rullas upp i förhörsrummet:
Polis: -Jaha, då ska vi se här...
Krug: -Jag erkänner! Men det var inte min ide! Det var anders som planerade alltihop! Han sitter i München! Ni ska få IP-numret! Snyft!

Nu kommer du ju naturligtvis inte åka fast med tanke på vilken utbrytarkung du är. Du har ju demonstrerat dina talanger i Hultsfred med den eleganta manövern för att undvika ansvarstagande för incidenten i plaskpoolen. :D

Men jag kan inte ta sådana risker.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Contraste>>Har druckit Ducru 95 ett antal ggr alltid varit mkt nöjd, dock nåt drygt år sen sist. Hur var den?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idag dricker vi

Tog en yoghurt till frukost, så mitt kalciumbehov är räddat, så då kan jag med gott samvete dricka vin ikväll. Återkommer med vad jag häller upp.
 
Toppen