Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag läser vi, böcker och tidningar.

Har med mitt nyvunna intresse på vin och denna sajt insett att jag skulle gynnas mycket av att vara mer aktiv här på forumet.
och självklart ledde ju detta till att jag nu skulle skaffa information och då är det nätet och böcker som gäller har skaffat mig min egen ny utgåva av The oxford wine companion och då jag själv har fattat ett stort intresse av tyska viner, fråga mig inte varför så har jag skaffat the world atlas of german wines, har ingen erfarenhet av denna kommer den vara värd inköpet?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Har med mitt nyvunna intresse på vin och denna sajt insett att jag skulle gynnas mycket av att vara mer aktiv här på forumet.
och självklart ledde ju detta till att jag nu skulle skaffa information och då är det nätet och böcker som gäller har skaffat mig min egen ny utgåva av The oxford wine companion och då jag själv har fattat ett stort intresse av tyska viner, fråga mig inte varför så har jag skaffat the world atlas of german wines, har ingen erfarenhet av denna kommer den vara värd inköpet?
Kunskap är aldrig tungt att bära så jag vill påstå att du har gjort två kanonköp. Vi välkomnar dig varmt till forumet och ser framemot att läsa mer av dina vinösa framsteg i framtiden! :)
 

Larseman

Medlem
Bästa julklappen :)

WP_20161225_001.jpg
 

Per Stade

Lege artis
"Vin är en produkt av fullständig eller partiell jäsning av färsk druvjuice (must)."

Det är den definition som antagits av den franska vetenskapsmannen Louis Pasteur, som föddes idag för 194 år sedan.
Att det går att förhindra oönskad jäsning av mjölk är väl allmänt känt men det kanske inte är lika känt att det var studiet av jäsningen av vin som ledde till upptäckten av jästsvampar. Och att det var den vidare forskningen om vin, som ledde fram till kunskaperna om smittspridande mikroorganismer, pastörisering, aseptik och vaccinering.
 

Mats Petri

Österlen
Är sugen på att skaffa boken men ser på Adlibris att det finns två varianter, den här och den här. Vet du vad det är för skillnad på dem? Det är samma år och båda är inbundna, men det skiljer några hundra i pris.
 

Larseman

Medlem
Är sugen på att skaffa boken men ser på Adlibris att det finns två varianter, den här och den här. Vet du vad det är för skillnad på dem? Det är samma år och båda är inbundna, men det skiljer några hundra i pris.
Att döma av bilden så är det den med det lägre priset som jag fick av frugan. Jag kan kolla med henne om hon har kvar bekräftelsen med artikelnummer om du vill.
 

Mats Petri

Österlen
Funderade egentligen mest på om du vet vad det är för skillnad på dem, men det är ju naturligtvis svårt om man inte har sett båda. Får dra iväg en fråga till AdLibris... :)
 

Pessoa

Medlem
Tong Digital lägger ner i månadsskiftet. Funderar på att fylla på med några nummer. Priset tar emot en del. Gillar annars det vetenskapliga angreppssättet.
 
Toppen