Idag läser vi, böcker och tidningar.

Diskussion i 'Vinkällare och annat' startad av Anders Landström, 1 februari 2014.

1. kayaker

kayaker Cyklist

Är den på både italienska och engelska? Det ser ut så på omslaget.

2. Rexel

Rexel Medlem

Ja

kayaker gillar detta.
  3. kayaker

kayaker Cyklist

Lysande! Då blir det köp. Perfekt för att träna italienskan.

Brunello_man, Crist(al)ian 77 och Rexel gillar detta.
  4. TF Nilsson

TF Nilsson Medlem

Har med mitt nyvunna intresse på vin och denna sajt insett att jag skulle gynnas mycket av att vara mer aktiv här på forumet.
    och självklart ledde ju detta till att jag nu skulle skaffa information och då är det nätet och böcker som gäller har skaffat mig min egen ny utgåva av The oxford wine companion och då jag själv har fattat ett stort intresse av tyska viner, fråga mig inte varför så har jag skaffat the world atlas of german wines, har ingen erfarenhet av denna kommer den vara värd inköpet?

Mattias Schyberg gillar detta.
  5. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Kunskap är aldrig tungt att bära så jag vill påstå att du har gjort två kanonköp. Vi välkomnar dig varmt till forumet och ser framemot att läsa mer av dina vinösa framsteg i framtiden! :)

6. TF Nilsson

TF Nilsson Medlem

Tack så mycket hoppas kunna få lära mig mycket samt få dela med mig om mina nya kunskaper och drycker

7. TF Nilsson

TF Nilsson Medlem

Tack så mycket hoppas att få lära mig mycket och få dela med mig av mina erfarenheter

Mattias Schyberg gillar detta.
  8. Larseman

Larseman Medlem

Bästa julklappen :)

WP_20161225_001.jpg

Micael J, TF Nilsson, Elvis och 7 andra gillar detta.
  9. Per Stade

Per Stade Lege artis

thunberg och grappa gillar detta.
  10. Per Stade

Per Stade Lege artis

"Vin är en produkt av fullständig eller partiell jäsning av färsk druvjuice (must)."

Det är den definition som antagits av den franska vetenskapsmannen Louis Pasteur, som föddes idag för 194 år sedan.
    Att det går att förhindra oönskad jäsning av mjölk är väl allmänt känt men det kanske inte är lika känt att det var studiet av jäsningen av vin som ledde till upptäckten av jästsvampar. Och att det var den vidare forskningen om vin, som ledde fram till kunskaperna om smittspridande mikroorganismer, pastörisering, aseptik och vaccinering.

gece, kayaker, Mattias Schyberg och 2 andra gillar detta.
  11. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Larseman gillar detta.
  12. TF Nilsson

TF Nilsson Medlem

Fick denna i somras, bara suttit och bläddrat men börjar man läsa mycket blir man nästan förvirrad

Larseman gillar detta.
  13. Larseman

Larseman Medlem

Utmaning att läsa pärm till pärm, funkar nog bäst som uppslagsverk :)

14. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Är sugen på att skaffa boken men ser på Adlibris att det finns två varianter, den här och den här. Vet du vad det är för skillnad på dem? Det är samma år och båda är inbundna, men det skiljer några hundra i pris.

15. Larseman

Larseman Medlem

Att döma av bilden så är det den med det lägre priset som jag fick av frugan. Jag kan kolla med henne om hon har kvar bekräftelsen med artikelnummer om du vill.

16. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Funderade egentligen mest på om du vet vad det är för skillnad på dem, men det är ju naturligtvis svårt om man inte har sett båda. Får dra iväg en fråga till AdLibris... :)

Larseman gillar detta.
  17. thunberg

thunberg Flaskfantast Moderator

Olika förlag som gett ut dom. Tvivlar på att det är någon skillnad innehållsmässigt.

Larseman gillar detta.
  18. thunberg

thunberg Flaskfantast Moderator

Larseman och Mats Petri gillar detta.
  19. Pessoa

Pessoa Medlem

Tong Digital lägger ner i månadsskiftet. Funderar på att fylla på med några nummer. Priset tar emot en del. Gillar annars det vetenskapliga angreppssättet.

20. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

thunberg och Larseman gillar detta.

Dela sidan