Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Information kring Bolagets prishöjning 1/9?

Thirsty

Smygnykterist
vad vill du veta? det är ju redan försent att hanndla om det är via BS du vill ha, nu är det bara pavor på hyllan du kan köpa till Aug pris
Info om pirshöjningar på skumpa.

Nja, se nedan.
Du kan lägga beställning via hemsidan innan 9/1. Vid uthämtning i en hel del av butikerna måste du ju dessutom betala redan vid online-beställningen. Det pris som står vid beställningen gäller.
👍
 

buteljen

Medlem

”Fynden” – produkter som höjer mest i procent​

  • Chassagne-Montrachet Joseph Drouhin + 270 kr till 899 kr
  • Laurent-Perrier Millésimé Brut + 250 kr till 899
  • La Chouette de Champillon Blanc de Noirs + 53 kr till 349
  • Pietrarizzo Tornatore + 50 kr till 249
  • Guldkula Premier Cru + 50 kr till 329 kr
  • Fonterutoli + 40 kr till 139 kr
  • Elias Mora Crianza + 39 kr till 189 kr
  • Ecoltura Valpolicella + 34 kr till 119 kr
  • Garzón Tannat de Corte + 20 kr till 119 kr
  • Casal Mor Baga + 20 kr till 120 kr


Laurent Perrier 2012 fick 18 p av Niklas på Grappe dec 2022, så den kan ju vara intressant kanske. Själv bunkrade jag den redan då :D
"Inleder lent och krämigt i mycket ren och snygg stil med utmärkt balans mellan frukt och finstämd jästighet som redan har en lätt rostad karaktär. Har redan fin komplexitet om än bara viss utveckling och balansen mellan generositet och fräschör gör det mycket njutbart nu. Utmärkt även för lagring, men kommer förstås bli och kraftfullare och mer rostat med tiden. Fast sortiment"
 
Last edited:

Martinski

Medlem
Förutspår om några år kommer vintage champagne kosta lika mkt som LGA och DP gjorde 4-5 år sen.

LGA 2012 gick ju för i en deal för bara 100kr mer än LP 2012 för något år sen så…

Borta är sötebrödsdagarna när man kunde köpa vintage för 500-600kr..
 

Thirsty

Smygnykterist
Förutspår om några år kommer vintage champagne kosta lika mkt som LGA och DP gjorde 4-5 år sen.

LGA 2012 gick ju för i en deal för bara 100kr mer än LP 2012 för något år sen så…

Borta är sötebrödsdagarna när man kunde köpa vintage för 500-600kr..
LP höjningen är bara tramsig. Går fortfarande att handla 08 och 06 etc för ca det nuvarande priset och 12 finns det gott om ute i Europa.

En starkare SEK skulle göra priserna lite mer plånboksvänliga överlag och det som talar emot att det fortsätter eskalera utför framgent, om än att det säkert kommer höjas generellt även i framtiden.
 

katho27

Medlem
På förekommen anledning, självrättfärdigar komplettering av två tryggisar, den ena med bekräftad prisökning 1/9, den andra eventuellt kanske? #bettersafethansorryright?

IMG_6729.jpg
 

Bastardo

Medlem
Du kan lägga beställning via hemsidan innan 9/1. Vid uthämtning i en hel del av butikerna måste du ju dessutom betala redan vid online-beställningen. Det pris som står vid beställningen gäller.
Jag får ta en funderare i kväll, om man skulle beställa ett par flaskor, men det är ganska trevligt att äta också … Det blir liksom ganska enahanda diet om man bara inmundigar jäst druvjuice. :p
 

Emvima

Medlem
Tack för infon, misstänkte att det låg i farans riktning. Beställde direkt!:cool: Vet du om det blir samma för VIntage med?:nagelbitare:
Vet tyvärr inte. Fick reda på priset på Rosén när jag skulle köpa Laurent Perrier vintage 2012, ett biträde var snäll och upplyste mig om att priset även går upp på Roederer rosé, så då fick den ju också följa med hem. I kassan fick kunden före mig höra att han sparade 2kr på sin bag in box idag😂. Innan någon frågar jag vet inte vilken box det var🤣🤣
 

Bastardo

Medlem
Vet tyvärr inte. Fick reda på priset på Rosén när jag skulle köpa Laurent Perrier vintage 2012, ett biträde var snäll och upplyste mig om att priset även går upp på Roederer rosé, så då fick den ju också följa med hem. I kassan fick kunden före mig höra att han sparade 2kr på sin bag in box idag😂. Innan någon frågar jag vet inte vilken box det var🤣🤣
Jag är van med synen att ganska städat folk släpar hem kranviner. ;) Det ser speciellt lustig ut när de ser så glada ut och bär stolt två boxar i varje hand utan att förstå att det motsvarar fyra liter brännvin! De anser nog att det är finare att pimpla vin än starksprit. 🤣
Hade någon burit helt öppet fyra liter brännvin till bilen, hade folk ropat: ALKIS! på en gång.
P.S. I dag blir det ganska precis ett år, när jag lade brännvin på hyllan. Det var inte mitt beslut, utan kroppens … :) Har inte saknat det speciellt mycket och jag dricker vin nästan varje dag, men ytterst begränsad. En fingerborg god konjak kan jag svepa i mig i gott sällskap, men inte så ofta.
 
Last edited:

Harper

Medlem
Om man lägger en beställning för att hämta ut i butik och betalar nu direkt på hemsidan är det priserna som gäller nu? Eller kan man åka på en höjning när man hämtar ut och få betala extra?
 
Om man lägger en beställning för att hämta ut i butik och betalar nu direkt på hemsidan är det priserna som gäller nu? Eller kan man åka på en höjning när man hämtar ut och få betala extra?
100% det pris du får vid beställning. Skulle de mot all förmodan bråka i kassan skulle jag bråka tillbaka och sen skita i att hämta ut flaskan.

Edit: har du betalat via hemsida har du betalat. Vattentätt.
 
Trådskapare
G

Gurkan19

Medlem
Om man lägger en beställning för att hämta ut i butik och betalar nu direkt på hemsidan är det priserna som gäller nu? Eller kan man åka på en höjning när man hämtar ut och få betala extra?
Jag har lagt beställningar dagen innan höjning och betalat det priset senare när jag hämtat ut ordern i butik. En gång fick jag dock upplysa dem om att jag lade ordern när priset var lägre, vilket de korrigerade direkt.

En fråga: hur får man upp möjligheten att betala via hemsidan ifall man ska hämta i butik?
 

Thirsty

Smygnykterist
Jag har lagt beställningar dagen innan höjning och betalat det priset senare när jag hämtat ut ordern i butik. En gång fick jag dock upplysa dem om att jag lade ordern när priset var lägre, vilket de korrigerade direkt.

En fråga: hur får man upp möjligheten att betala via hemsidan ifall man ska hämta i butik?
Blir automatiskt tvång med förskottsbetalning om butiken har bytt till nya systemet (tror att det fortfarande är på prov hos vissa butiker, oklart).
 
Toppen