IOGT-NTO watch

Diskussion i 'Övrigt' startad av vintomas, 28 januari 2015.

1. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

På tal om detta så har IOGT-NTO:s nyligen timade kongress beslutat att de ska sluta flyga från nästa år.;) Inte vad förbundsstyrelsen ville, men kongressen körde över dem. Tydligen blir det några undantag för internationella åtaganden utanför Europa, men inte mer än så. "Hur ska de då göra med sitt lobbyingkontor i Bryssel" tänkte jag då? För jag hade inte hört att det skulle ha lagts ner, även om de nu har bantat sin budget p.g.a. att de får mindre pengar från Miljonlotteriet. Jo, de ska tydligen åka tåg, säger den här artikeln där de intervjuar deras man i Bryssel. (Har för mig att de också brukar ha en praktikant eller två där.) Formuleringarna antyder att han inte har provat på att åka tåg än.
    När jag jobbade i Bryssel för en del år sedan (men inte för IOGT-NTO) funderade jag faktiskt på att prova tåg en gång, men det blev aldrig av. Jag vill minnas att Stockholm-Bryssel med tåg skulle kräva byte i Malmö, Köpenhamn, Hamburg och Köln, och att det bara fanns en förbindelse per dygn med rimlig väntetid mellan bytena.

Tomas Lindblom, Pontus och thunberg gillar detta.
  2. Vingubben

Vingubben Medlem

Och han kan inte fördriva tiden på tåget med en bra flaska vin:D

3. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

En nyhet med viss fnissfaktor om NBV, Nykterhetsrörelsens bildningsverksamhet, tillika IOGT-NTOs studieförbund även om det också finns många andra medlemsförbund:
    Inte ett pip om detta bedrägeri hos IOGT-NTO:s tidning Accent eller på NBV:s pressida, men vem hade förväntat sig något annat?

Sebran, MartinE, Kostjan och 4 andra gillar detta.
  4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Man undrar vad de riktiga siffrorna är. Kanske inte det enda fusket i organisationen! ( Bild nedan från deras årsrapport https://www.nbv.se/globalassets/arsskriften/arsskrift-2019.pdf)

upload_2020-2-11_9-41-3.png

ChristianB, MartinE, Kostjan och 1 annan gillar detta.
  5. thunberg

thunberg Flaskfantast Moderator

Min egna fria artistiska tolkning
    upload_2020-2-11_14-27-49.png

MagnusH70, Silex, vintomas och 4 andra gillar detta.
  6. MartinE

MartinE Medlem

Jag tycker det här verkar skitbra! Anmäler 300 deltagare till att börja med...

upload_2020-2-11_15-24-11.png

Silex, vintomas, thunberg och 3 andra gillar detta.
  7. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Saknar lite "bataljerna" med IOGT-NTO och de politiska diskusionerna.

Kanske ska dra igång bloggen igen :)

ChristianB gillar detta.
  8. Peder

Peder Medlem

Nykterhetsrörelsen är något som jag älskar och gör att jag bryter min tystnad.

Hittade lite mer information som saknades av SR. Eftersom jag inte vill länka till artikeln från en sida som jag inte representerar eller delar åsikter med (järnrörsmänniskor) så det bli en skärmdump. Huruvida det är fabricerat eller sant, vet jag icke.

Screenshot_20200211-194320~2.png

chambertin och MagnusH70 gillar detta.

Dela sidan