Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

buteljen

Medlem
Borde väl rent logiskt vara tvärtom? De som pyntar är med i gratisversionen också medan de som inte pyntar bara syns i betalversionen?
Det är ju inte tvärtom utan också :rolleyes:. Men ja kanske det :D. Någon här borde väl ha betalversionen och kan avslöja hur den funkar ....
 

Thirsty

Smygnykterist
Har du PRO-versionen? Hur många fler butiker dyker upp i PRO versionen jmfrt med gratisversionen? Och de som dyker upp i gratisversionen, är de dem som inte har pyntat för att vara med i PRO-versionen?
När du har gjort en sökning så står längst ner hur många de visas i gratis versionen samt hur många det finns i PRO.

Har inte PRO, stora hobbyn under Covid-tider, i brist på annat, är att leta priser.. :D
 

Jos

Medlem
Det är ju inte tvärtom utan också :rolleyes:. Men ja kanske det :D. Någon här borde väl ha betalversionen och kan avslöja hur den funkar ....
"Och de som dyker upp i gratisversionen, är de dem som inte har pyntat för att vara med i PRO-versionen?"

Jo jag tänker tvärtom till din mening ovan, de som dyker upp i gratisversionen är de som pyntat :)

Vad jag menar är att vi pröjsar för att se alla handlare de listar medan handlarna kan i sin tur välja att pröjsa för att visa sig för oss som inte pröjsat, ja lite rörigt men typ så :confused:
 

Peder

Medlem
Ett litet tips även om jag har wine-searcher Pro är att ställa om vivino på att du bor i Tyskland och sedan lista externa butiker när du söker på ett vin. Tycker man eventuellt får mer resultat än om man bor i Sverige. Har hittat lite butiker åtminstone på det sättet.
 

Thirsty

Smygnykterist
Ett litet tips även om jag har wine-searcher Pro är att ställa om vivino på att du bor i Tyskland och sedan lista externa butiker när du söker på ett vin. Tycker man eventuellt får mer resultat än om man bor i Sverige. Har hittat lite butiker åtminstone på det sättet.
Motsvarande fungerar även på wine-searcher (eller om det var det som syftades på alt. även på vivino?). :)
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Är det många här som har betalversionen av Winesearcher? Är det värt? Har för mig jag läst här att "den betalar igen sig vid första köpet". Stämmer det? Vad är den konkreta skillnaden mellan gratis- och betalversionen? Vad kostar det om året? Tack på förhand :)
Jag hade Pro när det var halva priset. Största skillnaderna är att du har mer sökmöjligheter (exempelvis endast magnum) och att du får fler/alla träffar.

Lätt värt det om man köper mycket vin. Särskilt om man letar lite äldre och sällsyntare viner där priserna varierar mer.

Nu har jag inte Pro längre för jag har jobbat upp ett bra leverantörsregister. Fast ska jag ha ett specifikt gammalt vin blir det svårare och troligen dyrare...

Ovetricket med gratisversionen är att söka på specifika länder istället för Europa. Med den metoden får man fler träffar och slipper England som är meningslöst i dagsläget.
 

buteljen

Medlem
Jag hade Pro när det var halva priset. Största skillnaderna är att du har mer sökmöjligheter (exempelvis endast magnum) och att du får fler/alla träffar.

Lätt värt det om man köper mycket vin. Särskilt om man letar lite äldre och sällsyntare viner där priserna varierar mer.

Nu har jag inte Pro längre för jag har jobbat upp ett bra leverantörsregister. Fast ska jag ha ett specifikt gammalt vin blir det svårare och troligen dyrare...

Ovetricket med gratisversionen är att söka på specifika länder istället för Europa. Med den metoden får man fler träffar och slipper England som är meningslöst i dagsläget.
Tack för ett redigt svar!:)
 

Vingubben

Medlem
Kan någon vänlig själ lista här alla ställen som betalar in nödvändiga skatter + alkoholskatt till Sverige så att man själv slipper tänka på det? Jag anser att det blir för krångligt att behöva själva betala sådana, så jag vill slippa, bara det är möjligt. Dessutom vill jag inte riskera att bli utan vin, när jag vill köpa över nätet. :)
Kan någon vänlig själ lista alla ställen där jag slipper skatt:p
 
Last edited:
Toppen