Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Jos

Medlem
Kan också meddela att det är en butik som låter dig välja om du vill ha det hemkört eller om du ska hämta ut och om sistnämnda exakt vilket uthämtningsställe nära dig du vill att de ska skeppas till, - bäst!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Min frakt blev också 15. Jag beställde till slut 5 flaskor. Och valde hemkört. Fick mail för en timma sen att paketet skickats och spårningsnummer bifogades.
 

Maran

Medlem
Den stilen blir man lite sne på.. Om man vill ha så tvingas jag lägga en ny order med frakt, då den gamla redan skickats.
Ja det är lite tråkigt när dom gör så.. för mig blev det en beställning med 3x Charles Heidsieck NV & 3x Charles Heidsieck rose 2008, riktigt bra priser som sagt.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Ja det är lite tråkigt när dom gör så.. för mig blev det en beställning med 3x Charles Heidsieck NV & 3x Charles Heidsieck rose 2008, riktigt bra priser som sagt.
Går detta bra och allt kommer fram. Då öppnas dörrarna till att få testa mycket med ålder :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
Den stilen blir man lite sne på.. Om man vill ha så tvingas jag lägga en ny order med frakt, då den gamla redan skickats.
Ja det är lite tråkigt när dom gör så.. för mig blev det en beställning med 3x Charles Heidsieck NV & 3x Charles Heidsieck rose 2008, riktigt bra priser som sagt.
Går detta bra och allt kommer fram. Då öppnas dörrarna till att få testa mycket med ålder :)
Fy fan, för butiker som skickar omg det man beställt och tar hem mer varor när det är slutsålt!
 

buteljen

Medlem
Min frakt blev 15(!) euro, 10 flaskor så typ 15 spänn per flaska. Gissar att det är samma för 12 flaskor så måste vara billigaste frakten jag sett.
Det var därför jag blev fundersam och lade ut länken här och frågade. Lät misstänkt billigt!
Lite konstigt att ingen handlat och tipsat om butiken tidigare om den nu har så bra deals och billig frakt.
 

Jos

Medlem
Det var därför jag blev fundersam och lade ut länken här och frågade. Lät misstänkt billigt!
Lite konstigt att ingen handlat och tipsat om butiken tidigare om den nu har så bra deals och billig frakt.
Brukar betala runt 20 så inte jättestor skillnad och de har en deal med gratis frakt över en viss summa men gissar att de lägger på minimum ändå när det är internationellt.
 

Champagne99

Medlem
Det var därför jag blev fundersam och lade ut länken här och frågade. Lät misstänkt billigt!
Lite konstigt att ingen handlat och tipsat om butiken tidigare om den nu har så bra deals och billig frakt.

Plus de Bulles tar 13 euro för frakt till ombud för upp till 10 flaskor, 15 euro för hemleverans. Alfavin tar 9 euro för frakt upp till 15 flaskor, gratis om du beställer för över 300 euro. Så frakten är billig men där kan flera sidor mäta sig med dem. Priserna på många av vinerna dock i kombination med att ingen (?) här verkar ha hört talas om dem gör mig dock fundersam. Bra sugen på att lägga in en beställning!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Fan för er :mad:

Jag som precis påbörjat ett köpstopp. Direkt lockar ni denna svaga själ med Meursault så att det vattnas i munnen och FOMO-faktorn slog över till rött direkt.
:D

Undrar om fransoserna tror att svenskarna blivit galna :p
Mtycket trevlig Meursault med ålder för en spottstyver. Etienne Sauzet 2004 för 94 eur liksom..
 
Trådskapare
A
Hittar du mycket via google som inte finns med i betalversionen av Winesearcher?

Har inte betalversionen längre. Hade ett tag men köper från ett fåtal butiker nu. Google har hittat viner som inte kommit upp på wine-searcher basic. Det är mer av typen specifika viner som jag sökt. Hittade nyligen bland annat en viss årgång av Monprivato i en butik i Prag. Så söker du på Monprivato blir det många hits, söker du på 2001 Giuseppe E Figlio Mascarello Monprivato blir det färre .

Se det som ett komplement
 
Toppen