Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug 2002

kayaker

Cyklist
Jag bekräftade inte ens min bokning. Följaktligen så fick förhoppningsvis någon mer Krugfrälst än undertecknad möjlighet att köpa flaskan istället.
 

Jesper

Medlem
image.jpeg


Då har mina 2002 Krug anlänt...
 
Drack en flaska för ett par veckor sedan. Fantastiskt vin. Var på Eriks vinbar och jag hade missat att den kommit in. Jag fick en flaska på "vinauktionen" på Systemet och då en vän inte lyckats få tag i några skänkte jag den till honom.

Som tack så tog han in en Krug 02 som serverades blint. Den var så uppenbart Krug men då jag missat att de fått in årgången så kämpade jag med vilken. För ung för 88a, för struktuerad för 95, inte så mycket syra som 96an och betydligt mer balanserad än 00. Hamnade till slut på en halvdålig gissning på Krug 95 på magnum.

Fantastiskt vin. Efter 88an den årgång som är den nästa att gå till historien. Köpte en låda till bara för att den måste finnas i källaren om 10-15 år.
 

Jos

Medlem
Drack en flaska för ett par veckor sedan. Fantastiskt vin. Var på Eriks vinbar och jag hade missat att den kommit in. Jag fick en flaska på "vinauktionen" på Systemet och då en vän inte lyckats få tag i några skänkte jag den till honom.

Som tack så tog han in en Krug 02 som serverades blint. Den var så uppenbart Krug men då jag missat att de fått in årgången så kämpade jag med vilken. För ung för 88a, för struktuerad för 95, inte så mycket syra som 96an och betydligt mer balanserad än 00. Hamnade till slut på en halvdålig gissning på Krug 95 på magnum.

Fantastiskt vin. Efter 88an den årgång som är den nästa att gå till historien. Köpte en låda till bara för att den måste finnas i källaren om 10-15 år.
Låter som man hade kunnat gissa -98 :)
 
Toppen