Krug 2002

Diskussion i 'Vin' startad av Elvis, 13 januari 2016.

1. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Om det varit en helt fri marknad hur hade den fått fler flaskor från importören? Tycker detta mer är ett underligt förfarande av importören.

2. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Nä restaurangkunder är lättare att ha o göra med, nu tänker ni bara på er själva :p

Bearman och magnum gillar detta.
  3. sunqan

sunqan Vinös

Eftersom det är ägaren själv som är importör kan man ju undra hur de tänker rent varumärkesmässigt... Kan ju möjligen vara att de är irriterade på SBs inköpare och tänker att kunderna ändå inte lastar lvmh för eländet...

magnum gillar detta.
  4. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Marknadsföring av lyxvarumärken är en snårig bransch. Om alla har tillgång till något så tappar det exklusivitet, därför är det naturligtvis helt riktigt att släppa en liten mängd till kreti och pleti och så en större mängd till krog så att de som har råd kan dricka den på lokal och få lufta sig under den lyx och flärd som det medför. Varumärkesbyggandet sker ju genom att rätt människor konsumerar produkten på rätt plats, och vinnördar som konsumerar Krug hemma i källaren är väl helt enkelt inte rätt målgrupp. :D

Stenberg, Patrik Sellin, Helen och 8 andra gillar detta.
  5. fluff

fluff Medlem

Fick precis SMS, bokningen verkar ha blivit en beställning som inte sålts slut utan jag får hämta ut min flaska. Amazing!

Elvis, magnum och Jos gillar detta.
  6. matage

matage Medlem

Grattis!
    Min köplats var en nitlott och jag missade även MFW's tilldelning. Typiskt att man för en gångs skull inte satt vid datorn när det mailet kom...

Oh well - får tröstköpa lite St Vincent-08'or istället :)

7. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Nu har den anlänt...

image.jpeg

...och visst är paketet snyggt. :)

Imorgon är den ett minne blott!

akaSami, Patrik Sellin, Elvis och 17 andra gillar detta.
  8. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Hipster.

Toby, Skumpagne, gece och 4 andra gillar detta.
  9. Bouzy

Bouzy Medlem

Skulle hämta min flarra igår. Givetvis hade de skickat en 2000...

10. Mattias Schyberg

:eek:
    Viss skillnad! Trist värre. :(

11. fluff

fluff Medlem

Oj, löser det sig? Jag tänker att du ändå inte har så bråttom att dricka upp den?

12. sunqan

sunqan Vinös

Det skulle ju innebära att systembolaget tar nån form av ansvar. Skulle tro att @Bouzy får vara glad att de tar tillbaks den utan att svartlista hen från beställningstjänsten :)

Och vaddå årgång? Vinet är väl alltid likadant

fluff gillar detta.
  13. Bouzy

Bouzy Medlem

Precis, det finns inget att göra utan det verkar kört. Han frågade om jag ville att han skulle kolla upp om den fanns i någon annan butik, men jag svarade att jag tvivlade starkt på det.

14. KockJohan

Seriöst vikka idioter!

15. KockJohan

Vad tyckte dudå?

16. Mattias Schyberg

Jag hoppas att jag lever och får tillfälle att dricka det om ca 10 år eller mer. :)

Larseman och Patrik Sellin gillar detta.
  17. magnum

magnum Epernay, Frankrike

...och visst är paketet snyggt. :)

Imorgon är den ett minne blott! ????

18. Mattias Schyberg

Ja, den ligger tryggt i en god väns källare som har vett nog att öppna den när den har möjlighet att glänsa. :)

19. Jos

Jos Medlem

Tog bort min like från ditt inlägg, känner mig lurad! Trodde du skulle hälla i dig den direkt men så var flaskan inte ens till dig!?

:D

gece och Mattias Schyberg gillar detta.
  20. Mattias Schyberg

Den var till mig, men med lite eftertänksamhet så ändrade jag mig. Har så dåligt tålamod att vänta och kände nog att det var synd att poppa den direkt. Hade ju kunnat vaska den och livesända det på forumet annars. Det hade nog väckt lite känslor! :D

Helen, fluff, thunberg och 3 andra gillar detta.

Dela sidan