Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug 2002

magnum

Epernay, Frankrike
Idag har jag haft kontakt med huvudansvarig hos importören för Krug. Det blir inte något mer släpp av Krug 2002 på Systembolaget, och de kommer inte heller att kunna tillhandahålla privatimport. I detta läge kan man ifrågasätta monopolet i Sverige. En enda formell leverantör till svenska folket, och endast 200 flaskor som såldes på 1,5 sekunder. Något för Systembolaget att fundera på tycker jag.
Om det varit en helt fri marknad hur hade den fått fler flaskor från importören? Tycker detta mer är ett underligt förfarande av importören.
 

sunqan

Vinös
Eftersom det är ägaren själv som är importör kan man ju undra hur de tänker rent varumärkesmässigt... Kan ju möjligen vara att de är irriterade på SBs inköpare och tänker att kunderna ändå inte lastar lvmh för eländet...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Marknadsföring av lyxvarumärken är en snårig bransch. Om alla har tillgång till något så tappar det exklusivitet, därför är det naturligtvis helt riktigt att släppa en liten mängd till kreti och pleti och så en större mängd till krog så att de som har råd kan dricka den på lokal och få lufta sig under den lyx och flärd som det medför. Varumärkesbyggandet sker ju genom att rätt människor konsumerar produkten på rätt plats, och vinnördar som konsumerar Krug hemma i källaren är väl helt enkelt inte rätt målgrupp. :D
 

matage

Medlem
Fick precis SMS, bokningen verkar ha blivit en beställning som inte sålts slut utan jag får hämta ut min flaska. Amazing!
Grattis!
Min köplats var en nitlott och jag missade även MFW's tilldelning. Typiskt att man för en gångs skull inte satt vid datorn när det mailet kom...

Oh well - får tröstköpa lite St Vincent-08'or istället :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Nu har den anlänt...

image.jpeg


...och visst är paketet snyggt. :)

Imorgon är den ett minne blott!
 

sunqan

Vinös
Oj, löser det sig? Jag tänker att du ändå inte har så bråttom att dricka upp den?
Det skulle ju innebära att systembolaget tar nån form av ansvar. Skulle tro att @Bouzy får vara glad att de tar tillbaks den utan att svartlista hen från beställningstjänsten :)

Och vaddå årgång? Vinet är väl alltid likadant
 

Bouzy

Medlem
Precis, det finns inget att göra utan det verkar kört. Han frågade om jag ville att han skulle kolla upp om den fanns i någon annan butik, men jag svarade att jag tvivlade starkt på det.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tog bort min like från ditt inlägg, känner mig lurad! Trodde du skulle hälla i dig den direkt men så var flaskan inte ens till dig!?

:D
Den var till mig, men med lite eftertänksamhet så ändrade jag mig. Har så dåligt tålamod att vänta och kände nog att det var synd att poppa den direkt. Hade ju kunnat vaska den och livesända det på forumet annars. Det hade nog väckt lite känslor! :D
 
Toppen