Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug 2002

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Krug 2002 släpps på Systembolaget den 1 april och bara till marginellt högre pris än Krug 2003, så det verkar som om det faktiskt blir bäst att köpa i Sverige.

En god vän ringde förresten Systembolagets kundtjänst i förra veckan och frågade när Krug 2002 släpps. Han fick svar att den redan har släppts och att det är Krug 2003 som säljs nu. När min vän svarade att Krug 2002 släpps efter Krug 2003 protesterade kundtjänsten och sa "Nej nej, de släpps alltid i ordning!". o_O
Haha :D nästa så man ska ringa dit oftare för o roa sig :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Krug 2002 släpps på Systembolaget den 1 april och bara till marginellt högre pris än Krug 2003, så det verkar som om det faktiskt blir bäst att köpa i Sverige.
Hoppsan! Både 2000 och 2003 tog väl ungefär ett år extra på sig att dyka upp i Sverige! 2003 verkade släppas lite utspritt i olika länder, bl.a. senare i Frankrike än i UK!
 

fluff

Medlem
Då var Krug 2002 släppt, 950 pund in bond för 6 vilket ger exakt 2300 SEK per flaska i dagens valutakurs efter skatter och tull. Hmm... tror den blir lite billigare i Sverige...
Fick också det priset från FRW, satte upp mig på en låda och hoppas på att de fått tillräckligt.
 
Då var Krug 2002 släppt, 950 pund in bond för 6 vilket ger exakt 2300 SEK per flaska i dagens valutakurs efter skatter och tull. Hmm... tror den blir lite billigare i Sverige...
Beställde just en låda, in bond. Vill inte riskera begränsad tilldelning till Sverige. :);)
 

Matgeek

Medlem
(long time lurker, men det här fick mig att registrera mig)
Hade också satt upp mig på listan från FRW, dock något sent. Blev erbjuden 6 st för 1150 och tja... tänkte att vad sjutton, man lever ju bara en gång. Jag vet inte om oron är befogad men om den hamnar som webbeställning på Systembolaget är ju risken att man bara kommer över en utan att behöva engagera hela bekantskapskretsen. Knappast bästa priset, men jag slipper ligga och oroa mig.
 

Mattias Schyberg

Administratör
(long time lurker, men det här fick mig att registrera mig)
Hade också satt upp mig på listan från FRW, dock något sent. Blev erbjuden 6 st för 1150 och tja... tänkte att vad sjutton, man lever ju bara en gång. Jag vet inte om oron är befogad men om den hamnar som webbeställning på Systembolaget är ju risken att man bara kommer över en utan att behöva engagera hela bekantskapskretsen. Knappast bästa priset, men jag slipper ligga och oroa mig.
Välkommen in i lyxfällan och till forumet såklart! :)
 
(long time lurker, men det här fick mig att registrera mig)
Hade också satt upp mig på listan från FRW, dock något sent. Blev erbjuden 6 st för 1150 och tja... tänkte att vad sjutton, man lever ju bara en gång. Jag vet inte om oron är befogad men om den hamnar som webbeställning på Systembolaget är ju risken att man bara kommer över en utan att behöva engagera hela bekantskapskretsen. Knappast bästa priset, men jag slipper ligga och oroa mig.
Kul inställning, den ger vi tummen upp för. :) Och välkommen till forumet, som Mattias skriver.

Själv fick jag köpa en låda för £950.
 
Toppen