Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug 2002

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
(long time lurker, men det här fick mig att registrera mig)
Hade också satt upp mig på listan från FRW, dock något sent. Blev erbjuden 6 st för 1150 och tja... tänkte att vad sjutton, man lever ju bara en gång. Jag vet inte om oron är befogad men om den hamnar som webbeställning på Systembolaget är ju risken att man bara kommer över en utan att behöva engagera hela bekantskapskretsen. Knappast bästa priset, men jag slipper ligga och oroa mig.
Matgeek shit hänger du här nu, välkommen!
dax att slopa boxen o lära dig dricka riktiga viner nu !
 

fluff

Medlem
(long time lurker, men det här fick mig att registrera mig)
Hade också satt upp mig på listan från FRW, dock något sent. Blev erbjuden 6 st för 1150 och tja... tänkte att vad sjutton, man lever ju bara en gång. Jag vet inte om oron är befogad men om den hamnar som webbeställning på Systembolaget är ju risken att man bara kommer över en utan att behöva engagera hela bekantskapskretsen. Knappast bästa priset, men jag slipper ligga och oroa mig.
Äntligen! :)
 

Matgeek

Medlem
Matgeek shit hänger du här nu, välkommen!
dax att slopa boxen o lära dig dricka riktiga viner nu !
Haha :) Ja, jag antar det.
Ärligt talat så är champagne en av mina största svagheter. Bilade i distriktet för några år sen och det var väl starten antar jag på ett samlande som aldrig riktigt kommer att nå vägs ände.
Stora favoriten är Philipponnat Clos des Goisses.
 

Keen

slan
Enligt LVHM i sverige skulle det komma 200 flaskor med säljstart 20:e Maj (lutade det åt).
Försökte göra en @CH och Krug 96 och köra Privatimport innan de släpptes, utan lycka.
 

Jos

Medlem
"PLEASE DO NOT CLICK TO BUY as our current allocation has sold out, and we have no stock available. Do email us or call to go on our waiting list."


Jag trillade dit på frws andra, dyrare, erbjudande... :(
Jag slog till tidigare och fick konfirmerat i mailen. Men undrar om jag får ett mail strax om att de inte har några flaskor kvar till mig...
 

Swedy

Medlem
Den första "riktiga" omgången kommer garanterat försvinna fort. Men som @KockJohan säger så är det massproducerat vin.
Om/när det försvinner från SB's hyllor, så är det bara att köra en privatimport istället! :)
 

Matgeek

Medlem
Går det att få fram den totala mängden som producerats? Krug.com är ju inte direkt ett tempel av lättsökt information...
 
Toppen