Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har mĂ€rkt Ă€r sig finewines.se inte sig likt rent utseendemĂ€ssigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bĂ€ttre matcha vĂ„r tidigare fĂ€rgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den hĂ€r forumtrĂ„den!

Lanseringar frÄn Caviste

Den hÀr jÀmförelsen med kommande slÀppet och Piuze-slÀppet CAV0051 talar rÀtt tydligt.
1702913016806.png

1702913056918.png
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Det fÄr vell ÀndÄ anses som bÀsta priserna, internationellt, iaf vad jag sett, vet inte va de kostar i butik pÄ plats?
 

Foley

Medlem
Är det nĂ„gon som köper den hĂ€r lĂ„dan till det priset? Champagnerna Ă€r goda, men finns mkt annan champagne (typ Palmer & co) jag hellre skulle köpa i detta prislĂ€ge
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Är det nĂ„gon som köper den hĂ€r lĂ„dan till det priset? Champagnerna Ă€r goda, men finns mkt annan champagne (typ Palmer & co) jag hellre skulle köpa i detta prislĂ€ge
Priserna har vÀl gÄtt upp överallt, men jag hÄller med dig. I fallet Huré FrÚres lÀgger jag nog hellre pengarna pÄ annan champagne, Àven om jag tycker det Àr gott. Kan inte se att de gÄr att hitta billigare nÄgon annanstans egentligen, men det Àr för mig inte en motiverad QPR.
 

Dovberg

Medlem
Priserna har vÀl gÄtt upp överallt, men jag hÄller med dig. I fallet Huré FrÚres lÀgger jag nog hellre pengarna pÄ annan champagne, Àven om jag tycker det Àr gott. Kan inte se att de gÄr att hitta billigare nÄgon annanstans egentligen, men det Àr för mig inte en motiverad QPR.
Kan bara instÀmma med er. Den Àr generellt god, men verkligen inget som sticker ut i mÀngden pÄ nÄgot sÀtt. Att pröjsa 700 kr för 2017 Instantanée som dessutom Àr en svag ÄrgÄng lockar inte. Kollade igenom mina TN och jag drack en Instantanée 2008 för nÄgra Ärs sen som kostade mig 315 kr. Tyckte dÄ att det var helt ok QPR. Visst har mÄnga champagnepriser gÄtt upp, men nu verkar det som att mÄnga vinhandlare fÄr svÄrt att fÄ sÄlt sina viner och Àven sÀnker priset sina viner. Finns fortfarande champagner pÄ systembolaget för runt 300-400 kr som Àr brutala fynd.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
jag köper Huré Freres varje Är, gillar rosén med ett par Är pÄ korken. Och BdN Àr riktigt bra men behöver gÀrna fem Är, dÄ visar den upp en hÀrligt krutig och djupa komplexa aromer.
pÄ gott och ont Àr ÄrgÄngarna stiltypiska, dÀr tex 2017 BdB var relativt dÄlig sÄ denna lÄdan med 2017 BdN Àr inte sÄ kul att ge 600kr för den nej, instÀmmer.
Men nÀsta Är kommer lÄdan inehÄlla roligare ÄrgÄngar, sÄ jag satsar mer pÄ kommande!
InstÀmmer med övriga finns mkt roligt i denna prisklass!
mina favoriter i lÄg prisnivÄ Àr numera Perseval-Farge (Bdn-stil). Vve Fourny (Bdb-stil). Guerlet-Deguerne (mkt autolytisk-stil)
 

Dovberg

Medlem
Tar gÀrna emot dina tips :)
jag köper Huré Freres varje Är, gillar rosén med ett par Är pÄ korken. Och BdN Àr riktigt bra men behöver gÀrna fem Är, dÄ visar den upp en hÀrligt krutig och djupa komplexa aromer.
pÄ gott och ont Àr ÄrgÄngarna stiltypiska, dÀr tex 2017 BdB var relativt dÄlig sÄ denna lÄdan med 2017 BdN Àr inte sÄ kul att ge 600kr för den nej, instÀmmer.
Men nÀsta Är kommer lÄdan inehÄlla roligare ÄrgÄngar, sÄ jag satsar mer pÄ kommande!
InstÀmmer med övriga finns mkt roligt i denna prisklass!
mina favoriter i lÄg prisnivÄ Àr numera Perseval-Farge (Bdn-stil). Vve Fourny (Bdb-stil). Guerlet-Deguerne (mkt autolytisk-stil)
HÄller helt med om Vve Fourny. Gillade deras BnN skarpt. Min senaste spaning Àr Duval Leroy brut organic för 351 kr (tidigare kostat runt 600 kr). Helt grymt bra Champagne Àven för 600 kr, men nu pÄ nÀstan halverat pris Àr den ett skrikande köp.
 
Toppen