Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - maj 2015 - Wintrange Felsberg Auxerrois Grand Premier Cru 2007

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

  • 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

  • 80-84 Bra, ett välgjort vin

  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

  • 50-74 Kan inte rekommenderas

  • Deltar inte men vill se omröstningen!


Resultat är endast synlig efter lagd röst.

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Har precis avslutat min flaska. Känner inte att jag får fram speciellt mycket engagemang eller ord för att göra vinet rättvisa. Är mest spänd på att äntligen få läsa era kommentarer. Tänk att det gick en hel månad utan att jag tjuvkikade, det är verkligen bättre än när man var ett barn och klapparna låg runt granen.

Doft: Ganska stängd och sluten doft, ev. inslag av lime och (kattkiss enligt tjejen) citrus. Ganska fadd och smaklöst tyckte jag. Personligen så gillar jag viner som har lite högre syra. Serverades till stekt rödspetta, kokt potatis, stekt grön sparris och citron. Tjejen rynkade på näsan. Jag får sträcka mig till 80p då det inte riktigt verkar vara något i vinet som är defekt.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Nu är det dags!

Jag är inte direkt lyrisk, men det visade sig vara bättre än jag trodde trots allt. Generiskt, balkongfruktigt med antydan till gula äpplen, päron, honung, lite nyplast (ny elektronik) och någon form av fattoner åt ceder i bakgrunden. Blint hade jag lätt kunnat gissa på en Pinot Blanc.

Det slinker ner utan problem men lämnar mig helt oberörd. 82p
 
Toppen