Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Munskänkarnas tre- och tvåbetygsprov

Mattias Schyberg

Administratör
Som jag sagt tidigare, det teoretiska provet kan man ha full kontroll över, bara att se till att man är ordentligt påläst.
Det praktiska däremot är svårare att förbereda sig inför, går här inte att "plugga" in alla tänkbara vinalternativ. Finns dessutom många slumpvariabler, som provtillverkarnas kompetens, ev flaskvariation, din näsas dagsform osv.
Helt sant, men som har sagts förut: Teoriprovet är den tråkiga biten. Praktiken är bara ett sant nöje att förbereda sig för och sedan gäller det bara att ha lite tur och en bra dag vid tentatillfället. :)
 
Trådskapare
Mats Petri

Mats Petri

Österlen
Klarad trebetygsteori firades med tre spännande skumpor. TN i annan tråd.

Skumpa.JPG
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vad har 5 ynka poäng för betydelse kan man undra? I mitt fall så innebär det att jag slipper att planera för en uppsats om vin och istället kan njuta av att dricka vin helt utan att grotta ner mig i vinteori.

Precis som sist så klappar jag mig själv på axeln för att jag ligger så nära gränsen trots att jag inte ägnat en ynka timme åt studier och förkovring i ämnet. Det är inte mycket påläsning och korvstoppning som hade behövts mest troligt. Extra tråkigt att det var kryssfrågorna där jag tappade mest som vanligtvis är den "lättaste" delen där det även finns utrymme för tur (eller otur). Men men...

Att vara ynka fem poäng ifrån gränsen två tentor i rad stör mig dock, men tredje gången gillt! :)

image.jpeg
 

buteljen

Medlem
Vad har 5 ynka poäng för betydelse kan man undra? I mitt fall så innebär det att jag slipper att planera för en uppsats om vin och istället kan njuta av att dricka vin helt utan att grotta ner mig i vinteori.

Precis som sist så klappar jag mig själv på axeln för att jag ligger så nära gränsen trots att jag inte ägnat en ynka timme åt studier och förkovring i ämnet. Det är inte mycket påläsning och korvstoppning som hade behövts mest troligt. Extra tråkigt att det var kryssfrågorna där jag tappade mest som vanligtvis är den "lättaste" delen där det även finns utrymme för tur (eller otur). Men men...

Att vara ynka fem poäng ifrån gränsen två tentor i rad stör mig dock, men tredje gången gillt! :)

Visa bifogad bild 9042
Det är ju felräknat ... skall väl bli 40,5 ?? :rolleyes::eek:
Trist :( . Men lägger du ner någon extra timme på plugg så är saken biff nästa gång :)
 
Toppen